• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 12 شهریور 1402
کد مطلب : 202050
+
-

مأموریت جدیدآقای شهردار

زیر پوست شهر
مأموریت جدیدآقای شهردار

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

گوشه پیاده‌رو را گیر آورده و ایستاده در حال چرت زدن است، دیگری زیر پل را برای خوابیدن و مصرف مواد انتخاب کرده و شب و روزش را همانجا سر می‌کند، برخی هم که گروهی ترجیح می‌دهند نشئگی و خماری را تجربه کنند، پارک‌های مناطق جنوبی تهران، پاتوق آنان شده و یک‌جورهایی آن را قرق کرده‌اند. کارتن‌خوابی و بی‌خانمانی با اعتیادشان توأم شده و دیگر نمی‌توان آنان را یک معتاد عادی معرفی کرد. وجود 25هزار معتاد متجاهر در تهران تنها یکی از ابرچالش‌های مدیریت شهری در پایتخت است و در کنار آن از تکدی‌گری و حاشیه‌نشینی گرفته تا جولان کودکان کار در خیابان‌ که هنگام گذر از برخی چهارراه‌های تهران با آنان مواجه می‌شویم نیز شهر را با معضلاتی روبه‌رو کرده است.
با آغاز به‌کار مدیریت فعلی شهر، قرارگاه اجتماعی با حکم شهردار تهران تشکیل شد تا با همبستگی میان دستگاه‌های مسئول، برای رفع معضلات اجتماعی به‌خصوص معتادان متجاهر برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد. حدود 2سال از آغاز به‌کار این قرارگاه می‌گذرد و تمامی دستگاه‌ها اعم از بهزیستی، پلیس، قوه قضاییه، کمیته امداد، سپاه، سازمان زندان‌ها و... دور یک میز جمع شده‌اند تا تهران را از معضلات اجتماعی نجات دهند. فعالیت‌های این قرارگاه تا این لحظه ادامه داشته، اما گویا حل آسیب‌های اجتماعی در پایتخت نیاز به عملیات جدی‌تر و مدیریت واحدتر دارد؛ درواقع رفع این معضل کهنه در تهران باید با یک مدیریت یکپارچه‌ای رقم بخورد تا نتیجه آن به سرعت در شهر تجلی پیدا کند؛ بر همین اساس با حکم ابراهیم رئیسی، شهردار تهران، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی شد تا برنامه‌ها و هماهنگی‌ها برای 5معضلی که پایتخت با آن درگیر است با یک مدیریت واحد و یکپارچه دنبال شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تشریح وظایف نماینده ویژه رئیس‌جمهور درحوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: معنای نماینده ویژه این نیست که مسئولیت‌ این آسیب‌ها با این فرد باشد، بلکه نماینده ویژه، مسئول هماهنگی، پیگیری و گزارش دادن به رئیس‌جمهور است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید