• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 شهریور 1402
کد مطلب : 201471
+
-

عباس حیدری مسئول کمیته اجرایی آیین بدرقه اربعینی‌ها:

حضور ویژه‌ نوجوانان و دانش‌آموزان در آیین بدرقه

مسئول کمیته اجرایی آیین بدرقه اربعینی‌ها در میدان آزادی با اشاره به برگزاری آیین بدرقه زائران اربعین حسینی در آخرین شب از ویژه‌برنامه «محرم شهر» گفت: با برگزاری جلسات متعدد با حضور نمایندگان ستاد مرکزی اربعین، ستاد اربعین سازمان صدا و سیما، معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش (اداره کل تهران)، سازمان بسیج مستضعفان و سایر مجموعه‌ها و گروه‌های مردمی به یک برنامه واحد برای برگزاری آیین بدرقه زائران اربعین حسینی در میدان آزادی تهران رسیدیم و قرار شد تا همه به‌صورت هماهنگ برای اجرای این مراسم نقش‌آفرینی کنیم.

دعوت از دانش آموزان
عباس حیدری افزود: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران که قرارگاه تعلیم و تربیت را در تابستان امسال با عنوان «طرح شهید آرمان» در 353مسجد تهران فعال کرده است با اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان حاضر در این طرح که قرار بود به سفر زیارتی اربعین حسینی بروند، آنها را به این مراسم ویژه دعوت کرد تا در میدان آزادی تهران به‌طور ویژه برای آنها مراسم بدرقه برگزار شود.
مسئول کمیته اجرایی آیین بدرقه اربعینی‌ها در میدان آزادی گفت: از مجموعه‌های دیگری نیز که در حال فعالیت در حوزه دانش‌آموزی هستند دعوت کردیم تا در این آیین همکاری کنند و دانش‌آموزانی را که قرار بود به زیارت اعزام شوند به این مراسم دعوت کنند و در شب برگزاری آیین بدرقه شاهد آن بودیم که تعداد کثیری از این نوجوانان و دانش‌آموزان به همراه خانواده خود در این مراسم شرکت کردند.
وی در ادامه گفت: این مراسم با آنچه در گذشته برگزار می‌شد چند تفاوت خاص داشت؛ یکی از این تفاوت‌ها متمرکز بودن آن بود که سال گذشته تنها در ادارات و سازمان‌ها به‌صورت جداگانه برگزار شد، اما امسال به ‌صورت متمرکز و هماهنگ و با وسعت بیشتری در یک محل، آیین بدرقه زائران اربعین حسینی برگزار شد و ویژگی خاص دیگر این مراسم نیز برگزاری آیین بدرقه با محوریت دانش‌آموزان و نوجوانان بود. با توجه به اینکه تا چند سال آینده، ایام اربعین حسینی مصادف با فصل تابستان _فصل تعطیلی مدارس_ است، برنامه‌ویژه‌ای برای حضور ظرفیت عظیم دانش‌آموزان و نوجوانان در حرکت ده‌ها میلیونی اربعین حسینی تدارک دیدیم و همچنین با برخی نهادها هماهنگی‌هایی را برای حمایت از دانش‌آموزان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار و محروم انجام دادیم تا آنها نیز بتوانند از فیض زیارت عتبات عالیات بهره‌مند شوند.
حیدری گفت‌: براساس اطلاعات و آمار ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح، امسال استقبال گسترده‌تری از سوی نوجوانان و دانش‌آموزان برای حضور در زیارت اربعین حسینی به چشم می‌خورد. همچنین به‌زودی سرود جدیدی هم با محوریت اعزام زائران نوجوان و دانش‌آموز آماده خواهد شد.
مسئول کمیته اجرایی آیین بدرقه اربعینی‌ها در میدان آزادی در پایان گفت: جا دارد از تلاش‌ها،مساعدت‌ها و همکاری‌های همه عوامل و دست‌اندرکاران این برنامه به‌ویژه جناب آقای مرتضوی، شهردار منطقه ۹ و مدیر میدانی آیین بدرقه اربعینی‌ها و جناب آقای آبادیان، شهردار منطقه ۷ و معین آیین بدرقه اربعینی‌ها تشکر و قدردانی کنم.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید