• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 شهریور 1402
کد مطلب : 201470
+
-

جلال بهرا می معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ‌:

سهولت تردد در مرزها و داخل شهر با حمل‌ونقل شهری

سهولت تردد در مرزها و داخل شهر با حمل‌ونقل شهری

سهولت در رفت‌وآمد زائران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران شهری برای اربعین است. به همین دلیل در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، هر حوزه از اتوبوسرانی تا سازمان پایانه‌ها، مترو و تاکسیرانی تمام و کمال پای کار آمده‌اند تا مردم بتوانند خود را در کمترین زمان به مناطق مرزی برسانند و حتی اگر جزو جاماندگان هستند، از برخی تسهیلات در حوزه حمل‌ونقل عمومی بهره‌مند شوند. درباره این خدمات جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران بیشتر توضیح می‌دهد.

اعزام 300 اتوبوس از تهران

هرسال به تعداد زائران اربعین حسینی افزوده می‌شود و بالطبع شرکت‌کنندگان خواستار تسهیلات بیشتری هستند. به همین دلیل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به‌عنوان یکی از اعضای ستاد اربعین با تمام‌ قوا به میدان آمده است. اینها بخشی از تأکیدهای بهرامی برای حضور فعال این معاونت در اربعین است. او ادامه می‌دهد: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم، تردد آسان است به همین دلیل حدود 800دستگاه اتوبوس به مرزهای غربی اعزام می‌شود که سهم اتوبوسرانی تهران 300دستگاه از مجموعه اتوبوس‌های اعزامی به مرز مهران خواهد بود.

خدمات رایگان تاکسیرانی
سازمان تاکسیرانی هم تسهیلات ویژه‌ای برای زائران تدارک دیده است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در این‌باره می‌گوید: بخشی از خدمات حمل‌ونقل در 5‌محور برای زائران رایگان خواهد بود. به همین دلیل تعدادی تاکسی ون انتخاب شده‌اند تا به شهروندان در اربعین خدمات رایگان ارائه کنند.

اجرای برنامه در پایانه‌ها
علاوه بر خدمات حوزه حمل‌ونقل در مرزهای عراق، این معاونت همزمان با اربعین حسینی در ایران و تهران هم طرح‌های گسترده‌ای دارد. بهرامی می‌گوید: یکی از بخش‌های فعال پایانه‌هاست که در این ایام 13عنوان برنامه اجرا خواهند کرد و می‌توان به مواردی مانند بدرقه زائران در ایستگاه عمود صفر، عرضه محصولات فرهنگی در قالب کتابچه و لوح فشرده به مسافران، انجام امور خدماتی مانند شارژ تلفن همراه، واکس‌زنی، میز مشاوره و... نام برد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید