• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 6 شهریور 1402
کد مطلب : 201469
+
-

علیرضا شیرنژاد رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران:‌

آرمان‌های حسینی در موکب‌های عزاداری

 برپایی موکب‌های حسینی در سطح شهر، یکی از مهم‌ترین اقدامات مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در محرم امسال  بود. موکب‌هایی که قرار است تا پایان محرم و برخی نیز تا اربعین با شعار «آرمان‌های حسینی» با همکاری سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران فعالیت داشته باشند.

  اختصاصی برای نوجوانان و جوانان
استفاده از ظرفیت نوجوانان 325مسجد محله‌های 22گانه تهران یکی از اهدافی است که برای برنامه آرمان‌های حسینی در نظر گرفته شده است تا از این طریق آرمان‌های مکتب امام حسین(ع) بین نوجوانان و جوانان تبلیغ شود چرا که تربیت حسینی رمز بقای انقلاب اسلامی و ضامن دستاوردهای دینی و ارتقای بینش فرزندان انقلاب است. آنطور که حجت‌الاسلام علیرضا شیرنژاد، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران می‌گوید در این طرح نوجوانان و جوانان محله عهده‌دار مسئولیت راه‌اندازی و اجرای برنامه هستند و خانواده‌های خود را برای حضور در این برنامه تشویق می‌کنند و به این ترتیب خانواده‌ها در کنار فرزندانشان در هیئت‌ها حضور خواهند داشت.

مسئولیت‌پذیری در موکب‌ها
بالا بردن سطح معنوی نوجوانان و هویت بخشی به آنها با مسئولیت‌پذیری در موکب‌های محله و تقویت روحیه جهادی و انقلابی بین نوجوانان و جوانان با تعظیم شعائر احیاگرانه انقلاب حسینی برخی از برنامه‌های ‌ تدارک دیده شده در این مواکب است. همچنین ایجاد امنیت فرهنگی در کنش‌های نوجوانان در فضای مجازی و حقیقی، جریان‌سازی‌ و تبلیغ برای شرکت در مراسم اربعین حسینی و تغییر مکان موکب‌ها از خیابان به بوستان‌ها با هدف کاهش ترافیک از دیگر نیات برگزاری برنامه آرمان‌های حسینی است. حجت‌الاسلام شیرنژاد با بیان اینکه در این موکب‌ها خدمات مشاوره نیز به مراجعان ارائه می‌شود، می‌افزاید: مشاوران تخصصی حوزه علمیه با حضور در این موکب‌ها در بخش‌های خانواده و تربیت فرزند به مراجعان خدمات ارائه می‌دهند.او  می اقزاید مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، حمایت از این مؤسسات و مراکز فرهنگی که تمرکز آنها صرفا روی کار بر نوجوانان و جوانان است را در دستور کار خود قرار داده که در این بین، توجه ویژه به هیئت‌های دخترانه، از جمله اقدامات مرکز فعالیت‌های دینی در ایام محرم و صفر است. این هیئت دخترانه، در دهه نخست‌ماه محرم، با شعار «دختران آرمان حسینی» و «در این شلوغی دنیا تو انتخاب منی» میزبان بیش از 25هزار دانش‌آموز دختر، از سراسر تهران بود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید