• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 6 شهریور 1402
کد مطلب : 201466
+
-

رضا صیادی، رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران:

این شهر سیاهپوش حسین ع است


همزمان با آغاز‌ ماه محرم، سازمان زیباسازی شهرداری، تهران را سیاهپوش کرد تا پایتخت ‌ام‌القرای جهان اسلام در عزای سیدوسالار شهیدان رنگ ماتم و عزا به‌خود بگیرد. اصلی‌ترین برنامه‌هایی که از سوی این سازمان انجام شده، در محیط‌های فرامحلی مثل بزرگراه‌ها، معابر اصلی شهر و پل‌ها بوده است. این نمادهای عزاداری و ماتم تا پایان ‌ماه صفر مهمان شهر هستند.
 به یاد بین‌الحرمین

رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران سیاهپوش کردن پایتخت در ماه‌های محرم و صفر را از اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان در زنده نگهداشتن عزاداری سیدوسالار شهیدان می‌داند و در این‌باره  می‌گوید: سیاهپوش کردن محیط‌های فرامحلی همانند بزرگراه‌ها با حدود 13هزار پرچم یکی از مهم‌ترین کارهاست. در این محل‌ها پرچم‌هایی با ابعاد 4متر در یک متر نصب شده است.به‌گفته او، المان نوری بین‌الحرمین که در دریاچه خلیج‌فارس در کنار مزار شهدای گمنام، طراحی و اجرا شده تا‌کنون 60هزار بازدیدکننده داشته که این المان با الهام از تناسبات مکان اصلی در کربلای معلی با عرض ۱۰متر و ۳۱مترمربع طول و با ارتفاع ۷متر و با استفاده از بیش از ۵تن آهن و 4500مترمربع ریسه نوری طراحی و اجرا شده است.اهدای 1500بسته حمایتی فضا‌سازی‌ به مساجد و هیئت‌ها و 100هزار پرچم محلی بین شهروندان از دیگر برنامه‌های سازمان زیبا‌سازی‌ شهر تهران بوده است. به‌گفته صیادی، اهتزاز 100ابرپرچم در تهران که در عتبات‌عالیات طواف داده شده‌اند و روی آنها طرح گنبد ضریح سیدالشهدا(ع) کشیده شده و نصب بیش از 150نما پرچم روی ساختمان‌های بلندمرتبه شهر تهران نیز از دیگر اقدامات این سازمان است که این روزها می‌توان در سطح شهر آنها را مشاهده کرد.

برپایی خیمه هنرهای عاشورایی
برپایی خیمه بزرگ هنرهای عاشورایی در میدان هفت‌تیر از دیگر اقدامات این بخش است که صیادی دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: این خیمه در دهه اول ‌ماه محرم، محل استقرار هنرمندانی بود که در عرصه تولید آثار هنری عاشورایی فعالیت می‌کنند. خیمه هنرهای عاشورایی با ۸۰۰مترمربع مساحت و ۱۸متر ارتفاع تا پایان‌ماه صفر در میدان هفت‌تیر دایر خواهد بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید