• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 28 خرداد 1397
کد مطلب : 19961
+
-

حال ناخوش شهربازی پیر کرمانشاه

تنها مرکز بازی بزرگ شهر کرمانشاه اکنون به یک محل متروک و قدیمی تبدیل شده که کمتر کسی در آن تردد دارد

شهری
حال ناخوش شهربازی پیر کرمانشاه



فاطمه کمانی| کرمانشاه- خبرنگار:

در سالیان دور، شاید نزدیک ۲۰ سال قبل شهربازی کرمانشاه یک شهربازی مدرن و با تجهیزات و وسایل بازی پیشرفته و به‌روز برای بچه‌ها بود. به جرات می‌توان گفت آن زمان در هیچکدام از استان‌های مجاور شهربازی مانند آن‌چه که در کرمانشاه داشتیم وجود نداشت. اما در این ۲۰ سال اندک تغییری در این شهربازی ایجاد نشد و وسایل امکانات آن اصلا به‌روز نشده و مربوط به همان چند ده سال قبل است. این شهربازی که برای مدت‌های طولانی در اختیار مستاجر بود، 2 سال قبل به مشکل حقوقی برخورد و برای نزدیک به یکسال تعطیل شد و کودکان کرمانشاهی برای زمان زیادی هیچ مرکز تفریحی در اختیار نداشتند.

بعد از این‌که مستاجر قبلی از شهربازی کرمانشاه خارج شد حالا شهربازی برای مدتی به مستاجر جدید واگذار شده است‌ اما این مستاجر جدید نیز تغییر محسوسی در شهربازی ایجاد نکرده و به علاوه مستاجر قبلی نیز برخی تجهیزات را با خود برده است. اکنون در شهربازی کرمانشاه به جز تعدادی تاب گردان برای خردسالان و چند وسیله مختصر دیگر چیزی دیده نمی‌شود. این در حالی است که شهردار کرمانشاه قول داده بود ظرف 3 سال این مکان به یک شهربازی مدرن و با امکانات روز تبدیل شود. شرایط کنونی شهربازی باعث شده بسیاری از مردم از رفتن به آن خودداری کنند و شاهد رونق در این مکان نباشیم.

پارکینگ شهربازی کرمانشاه نیز به جای آن‌که با ازدحام خودروهای مراجعان مواجه باشد بیشتر شبیه محلی برای پارک ماشین‌های سنگین است. مردم هم از این وضعیت ناراضی هستند و عقیده دارند تنها مرکز بازی بزرگ شهر کرمانشاه اکنون به یک محل متروک و قدیمی تبدیل شده که کمتر کسی در آن تردد دارد. «مهین عیوضی»یکی از شهروندان کرمانشاه است و درباره وضعیت فعلی شهربازی می‌گوید: شهربازی کرمانشاه هنوز با همان تجهیزات ۲۰ سال قبل کار می‌کند و هیچ وسیله جدید و جذابی به آن اضافه نشده است.  وی ادامه می‌دهد: بیشتر از ۲۰ سال است که فانفار، قطار، چند نوع تاب، صندلی پرنده و چند وسیله محدود دیگر در شهربازی داریم و هیچ چیز به آن اضافه نشده است. این شهروند از فرسودگی و قدیمی بودن تجهیزات در شهربازی هم یاد می‌کند که باعث شده بسیاری از خانواده‌ها بترسند فرزند خود را سوار این وسایل کنند. عیوضی می‌افزاید: بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند فرزندانشان را به شهربازی‌های سرپوشیده داخل شهر ببرند تا این‌که به این
قسمت شهر بیایند.


انتقاد از وضع فعلی

«معصومه صوفی» نیز از دیگر شهروندان کرمانشاه است که از وضعیت شهربازی کرمانشاه انتقاد دارد و می‌گوید: شهربازی برای مدتی تعطیل بود و هیچکس نمی‌توانست از آن استفاده کند، به مردم قول دادند که به زودی شهربازی مدرن شود اما اکنون که دوباره باز شده شرایط آن از گذشته هم بدتر شده است.

وی اضافه می‌کند: چند وسیله مهیج و مورد علاقه مردم مانند آبشار،رنج و... دیگر در شهربازی نیست و به جای آن چند تاب گردان کودکانه وصل کرده‌اند که به درد بسیاری از گروه‌های سنی نمی‌خورد. به گفته این شهروند، با وجود این شرایط بسیاری از افراد دیگر به شهربازی مراجعه نمی‌کنند.  وی اضافه می‌کند: حتی کف شهربازی کرمانشاه نیز به سبک چند ده سال قبل هنوز آسفالت وسیمان. است و این در حالی است که در بسیاری از شهربازی‌های دنیا از کفپوش‌های نرم استفاده می‌شود تا ضرری به کسی نرسد.


ظرفیت‌های شهر بازی

«مهیار شهبازی» یکی دیگر از شهروندان است که عقیده دارد اگر برای شهربازی کرمانشاه کاری شود می‌تواند مدرن‌ترین شهربازی غرب کشور شود، اما از ظرفیت آن به خوبی استفاده نمی‌شود. 
وی یادآوری می‌کند: دریاچه ای که در این شهربازی وجود دارد بسیار ظرفیت گردشگری دارد و می‌توان در آن قایقرانی و.... راه انداخت. شهبازی تاکید می‌کند: از بی توجهی برخی مسئولین است که شهربازی در این وضعیت قرار دارد، زیرا اگر به آن رسیدگی شود می‌توان از قبل آن درآمدزایی بسیاری برای کرمانشاه داشت.


پیگیری پروژه به صورت مشارکتی 

 شهردار کرمانشاه نیز درباره شهربازی کرمانشاه می‌گوید: شهربازی کرمانشاه از جمله مواردی است که بنا داریم به صورت مشارکتی این پروژه را پیگیری و اجرا کنیم. مهندس «آرش رضایی» می‌گوید: شهربازی در سال ۹۵ برای مدتی پلمب شد و اکنون مشکلات حقوقی آن برطرف شده است.

وی با بیان این‌که شهربازی اکنون به صورت یک ساله اجاره داده شده است، می‌افزاید: شهربازی کرمانشاه اکنون برای مردم قابل استفاده است. شهردار کرمانشاه از پیگیری برای انتخاب شریک برای سرمایه‌گذاری در شهربازی 
کرمانشاه خبر داد.  به گفته رضایی، فراخوان‌های لازم برای جذب شریک داده شده است و در نهایت شریک ما برای ۱۵ سال در شهربازی مشخص خواهد شد. شهردار کرمانشاه یادآوری می‌کند: قرار است شهربازی کرمانشاه به یک شهربازی مدرن و پیشرفته
تبدیل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید