• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 27 تیر 1402
کد مطلب : 197661
+
-

یک خرید استراتژیک

اونانا مهره‌ای برای تغییر سبک بازی منچستریونایتد است

یک خرید استراتژیک

آندره اونانا دروازه‌بان اینتر با قراردادی ۵‌ساله به ارزش کلی ۵۴‌میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست. البته این خبر هنوز غیررسمی است ولی احتمالا تا آخر همین هفته رسمی خواهد شد. دروازه‌بان کامرونی حتی صبح دیروز وارد مرکز تمرینی اینترمیلان شد تا قبل از پرواز به انگلیس با همه حاضران در باشگاه خداحافظی کند. او قرار بود دیشب به منچستر پرواز کند تا در تست‌های پزشکی حاضر شود. به این ترتیب تن‌هاخ صاحب دروازه‌بانی شد که برخلاف داوید دخه‌آ در بازی با پا تبحر دارد. دخه‌آ نیز مورد توجه باشگاه سویا قرار گرفته اما منتظر است ببیند تکلیف پاری‌سن‌ژرمن با دوناروما چه می‌شود. دقت پاس 93.8‌درصدی او را با دخه‌آ (88درصد) مقایسه کنید. البته دخه‌آ گاف‌هایی می‌داد اما مهارهای بی‌نظیری داشت؛ به‌ویژه در مصاف‌های تک‌به‌تک.
من‌یونایتد در فصل پیش چون دروازه‌بان پابه‌توپ نداشت در بسیاری از بازی‌ها اقدام به بازی مستقیم می‌کرد. 102‌بار حملات خطرناک این تیم با بازی مستقیم شکل گرفت که از این تعداد موقعیت 9گل برای این تیم به‌دست آمد. با اونانا هم امکان بازی مستقیم وجود دارد و هم بازیسازی از عقب زمین. او به‌طور میانگین در هر فصل 35بار توپ را پشت سر مدافعان در ضدحملات جمع یا به‌اصطلاح جارو می‌کند.
مقایسه عملکرد آندره اونانا با دروازه بانان لیگ برتر براساس درصد سیو در فصل گذشته؛ آندره اونانا (72.9درصد)، آلیسون بکر (71.52درصد)، آرون رمزدیل (68.84‌درصد)، هوگو لوریس (66.95درصد) و ادوارد مندی (64.10درصد)‌‌.
اونانا در جام جهانی 2022در قطر رکورد بیشترین لمس خارج از محوطه (26) توسط یک دروازه‌بان را در یک بازی جام جهانی شکست. بازی با سوئیس نخستین و تنها حضور او در مسابقات بود. درگیری با سرمربی تیم ریگوبرت سانگ که احساس می‌کرد اونانا ریسک‌های زیادی کرده، منجر به ترک کامل دروازه‌بان از اردو و کناره‌گیری از فوتبال ملی شد.
باشگاه انگلیسی از طرفی همچنان برای جذب هایلوند از آتالانتا تلاش می‌کند. آتالانتا فقط برای راسموس هایلوند پول نقد می‌خواهد، اگرچه منچستریونایتد در مورد قرارداد نقدی+بازیکن صحبت کرده است. ایتالیایی‌ها مبلغ زیادی حدود 70‌میلیون یورو می‌خواهند.
سوفیان امرابات یکی از گزینه‌هایی است که منچستریونایتد در پست هافبک مدنظر دارد اما در اولویت نیست.
تن‌هاخ پس از تمدید قرارداد رشفورد تا سال 2028یک مهاجم و یک هافبک هم می‌خواهد اما به این بستگی دارد که فرد یا مک‌تامینی به فروش برسند یا خیر.
وستهم به‌دنبال جذب هری مگوایر است. این بازیکن می‌داند که برای کسب سهمیه در جام ملت‌های اروپا 2024به زمان بازی نیاز دارد. او پس از آنکه متوجه شد دیگر کاپیتان نخواهد بود و در لیست فروش قرار گرفته، شروع به بررسی پیشنهادهایش کرده است.
ناتینگهام فارست به‌طور جدی در حال بررسی رقابت با اورتون برای جذب آنتونی الانگا است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید