محمد سرابی ؛ روزنامهنگار
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از همه شرکتهای خصوصی که توانایی ساخت، تعمیر و تولید قطعات اتوبوس را دارند، دعوت به همکاری کرد. مهدی علیزاده با تأکید بر اینکه مشکلات رفت و آمد با اتوبوسها تنها زمانی رفع میشود که اتوبوسهای جدید وارد خطوط شوند، اظهار کرد: برای تولید 3 هزار اتوبوس، قرارداد قطعی و رسمی بستهایم و تا پایان امسال 1400دستگاه از آن تحویل داده میشود. او در نشست خبری با رسانهها در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره برنامهریزی حرکت اتوبوسهای بیآرتی در خطوط ویژه گفت: تعداد اتوبوسهای تندروی ما کمتر از نیاز شهر و بخش زیادی از آن فرسوده شده است. با وجود استفاده از نرمافزارهای مختلف، دوربینهای نظارتی و مکانیابهایی که موقعیت اتوبوسها را نشان میدهند، حرکت آنها رصد میشود، اما بارها اتفاق میافتد که انبوه موتورسواران و برخی خودروها وارد خطوط بیآرتی میشوند و مسیر حرکت را کند میکنند. از چهارراه ولیعصر(عج) به سمت پایین تا راهآهن و مخصوصا در نقاط نزدیک بازار و مراکز تجاری، تعداد موتورسوارهایی که وارد خط میشوند بسیار زیاد است. همچنین اتوبوسهای ما گاهی پشت چراغقرمزهای طولانی میمانند ولی واقعیت این است که اگر اتوبوسهای مورد نیاز خریداری و وارد نشوند نمیتوان سرفاصله حرکت در خطوط تندرو را کم کرد. او همچنین گفت: تا یکماه قبل حدود 70 تا 80درصد از کولرهای اتوبوسهای بیآرتی فعال بودند که اکنون به 95درصد رسیده است، اما ممکن است در طول حرکت روزانه کولرها خراب و برای تعمیر فرستاده شوند. بعضی از اتوبوسهای بخش خصوصی نیز اساسا کولر ندارند.او اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی از 10سال قبل بازسازی نشده است و تلاشهای زیادی شده تا این عقبماندگی را جبران کنیم با این حال تا مهرماه برای بازسازی 330دستگاه قرارداد بستهایم. علیزاده با تأکید بر اینکه اتوبوسهای جدید طی شرایطی به بخش خصوصی واگذار میشوند، ادامه داد: ما موفق شدیم در دوره جدید مدیریت شهری نسبت به دوره قبلی که شهر را رها کرده بود، ۳۸۵ دستگاه اتوبوس و ون را وارد ناوگان کنیم، اما این تعداد با توجه به جمعیت گسترده تهران کفایت نمیکند. ما در بخش اتوبوسرانی ۷هزار و 100 میلیارد تومان بودجه نوسازی داریم، اما با کمک شهردار تهران ۲۸ هزار میلیارد تومان قرارداد بستیم. در دورههای قبلی ۴ دستگاه اتوبوس سه کابین وارد شدند، اما بیش از ۶ سال است که بهدلیل نقص فنی الکتریکی خوابیدهاند. بنده در تلاشم از طریق شرکتهای دانشبنیان و بخش خصوصی اینها را راهاندازی کنیم چرا که اتوبوسها نو بوده و از سوئیس وارد شدهاند. او با بیان اینکه قراردادهایی با تولیدکنندگان داخلی بستهایم که شامل هزار دستگاه با شرکت عقاب و ۵۰۰ دستگاه تککابین اسنا وابسته به گروه بهمن است، افزود: برای تولید هزار دستگاه اتوبوس برقی ۹ و ۱۲ متری با شرکت مپنا و عمادخودرو قرارداد منعقد کردهایم که تا آخر سال از این تعداد، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد ناوگان خواهند شد.
دو شنبه 26 تیر 1402
کد مطلب :
197526
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/P1WN6
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved