• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 30 تیر 1399
کد مطلب : 105336
+
-

بخش خصوصی، دیگر توان خرید اتوبوس ندارد

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه بخش خصوصی در سنوات گذشته با حمایت شهرداری بخشی از اتوبوس‌ها را تامین کرده است گفت: با توجه به افزایش زیاد قیمت، خرید اتوبوس جدید برای بخش‌های خصوصی، دیگر امکان‌پذیر و مقرون به صرفه نیست.
به‌گزارش همشهری، ترفع با تأکید بر اینکه از حدود 6هزار دستگاه اتوبوس تهران، بالغ بر 70درصد آنها فرسوده هستند، افزود: هم‌اکنون، عمر متوسط اتوبوس‌های شهر تهران 12سال‌ونیم است و براساس مطالعات انجام شده، تهران به 9هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.
او با بیان اینکه هزینه‌های شرکت واحد در شرایط کرونا سنگین و سرسام‌آور شده و به همان نسبت، درآمدهای آن به‌دلیل کاهش مسافر به میزان بی‌سابقه‌ای کم شده است، تصریح کرد: شهرداری تهران با رویکرد مثبت در زمینه کمک به سلامتی شهروندان، تا‌کنون همه هزینه‌های خریدمواد ضد‌عفونی‌کننده ناوگان اتوبوسرانی پایتخت و تجهیزات مورد نیاز آن را تامین کرده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه دولت تا‌کنون در زمینه جبران کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌های بهداشتی به اتوبوسرانی تهران کمک نکرده است، خاطرنشان کرد: فقط یک قلم درخصوص ماسک مورد استفاده روزانه، با توجه به 6300پرسنل شرکت واحد اعم از رانندگان و نیروهای عملیاتی و ستادی و نیز 5هزار راننده و پرسنل بخش خصوصی، هر روز به 11300ماسک نیاز داریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید