• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 14 تیر 1402
کد مطلب : 196496
+
-

با راهکارهای جمع کردن اسباب و اثاثیه آشنا شوید

نکات کاربردی در اسباب‌کشی

نکات کاربردی در اسباب‌کشی

اگر شما هم مستأجرید حتما می‌دانید که بعد از دردسرها و استرس‌های فراوان برای پیدا کردن خانه باید فکری هم برای جمع کردن و بسته‌بندی اسباب و اثاث خانه کنید تا در حمل‌ونقل کمترین آسیب را ببینند. شاید به جرأت بتوان گفت که یکی از کارهای سخت برای مستأجران، اسباب‌کشی است. گذشت آن دورانی که اجاره‌نشینی را خوش‌نشینی می‌دانستند، دیگر نه قیمت خانه‌ها منطقی با جیب خالی مستأجران دارد و نه وسایل آنها اندک است که راحت و کم هزینه آن را از خانه‌ای به خانه دیگر جابه‌جا کنند.

برای شروع کار  باید چه کنید؟
اول از همه لازم است که برخی وسایل مرتبط با بسته‌بندی اسباب و اثاثیه را آماده کنید که ازجمله آنها می‌توان به جعبه، ‌چسب، روزنامه یا کاغذ باطله برای پیچیدن شکستنی‌ها، گونی و... اشاره کرد. برای این کار بهتر است برآیندی از حجم بارتان داشته باشید تا بتوانید براساس نیازتان، اقدام به خرید جعبه ، گونی و... کنید. سعی کنید در هفته‌های پایانی منتهی به اسباب‌کشی از خرید اقلام غذایی به‌خصوص اقلام فاسد شدنی غیرضروری خودداری کنید. هر چه یخچال و فریزر شما برای این روز سبک‌تر باشد بهتر است.
کار را تا روزهای آخر به تعویق نیندازید. اگر به‌طور حتم مطمئنید که جابه‌جا می‌شوید، جمع‌آوری وسایل خانه را شروع کنید.  فهرست کردن کارهایی که باید انجام دهید کمک قابل توجهی به شما کرده و از به هم ریختن افکار شما تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.
در روند اسباب‌کشی فراموش نکنید که محلی را که می‌خواهید به آن نقل مکان کنید نیز مدنظر قرار دهید اگر اندازه آن مثل خانه فعلی شماست که کمتر مشکل دارید اما اگر در حال جابه‌جایی به مکانی کوچک‌تر هستید باید خود را از قید و بند برخی وسایلی که در خانه جدید، جا نمی‌شوند در همین ابتدای کار خلاص کنید تا زحمت حمل‌ونقل دوباره آن را نکشید.

مزیت مهم اسباب‌کشی!
فراموش نکنید که به‌رغم تمام مشکلات مرتبط با اسباب‌کشی، این کار یک مزیت مهم هم دارد؛‌ ‌اینکه می‌توانید لوازمی را که به آن نیاز ندارید یا در خانه اضافی است، شناسایی کنید. با خودتان رودربایستی نداشته باشد؛‌ آنچه را که نیاز ندارید اگر می‌خواهید به‌صورت آنلاین یا هر روش دیگری به فروش برسانید. بخشیدن به خیریه‌ها و افراد نیازمند هم گزینه خوبی است که می‌توانید به آن فکر کنید.

از   این بخش خانه شروع کنید
از جمع‌آوری وسایلی شروع کنید که در مدت زمان ماندن در منزل کمتر از آن استفاده می‌کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند که روند زندگی شما مختل نشود. اما به‌خاطر داشته باشید که بهتر است که اسباب یکی از قسمت‌های منزل را بسته‌بندی کنید و بعد به سراغ بخش دیگر بروید. بهتر است کار را از آشپزخانه و وسایل شکستنی این بخش آغاز کنید، تمام لوازم این بخش را که به آن نیاز فوری ندارید از کابینت‌ها جمع‌آوری کنید. فقط ظروف و لوازم دم دست را کنار بگذارید تا بتوانید تا روز اسباب‌کشی از آن استفاده کنید. بعد از بسته بندی لوازم این بخش می‌توانید کار را در بخش‌های دیگر شروع کنید به این نحو می‌دانید که حداقل لوازم یک بخش را خالی کرده‌اید.

جعبه‌ها را سنگین نکنید
وزن لوازم و جعبه‌ای که لوازم را در آن قرار می‌دهید را درنظر بگیرید. اگر فکر می‌کنید جعبه را نیاید از حدی سنگین‌تر کنید می‌توانید آن را در با لوازمی سبک‌تر پر کنید که هم از ظرفیت جعبه استفاده کرده باشد و هم وسایل‌تان را با خطر مواجه نکنید. البته لوازم سنگین‌تر را باید پایین کارتن بچینید. استفاده از حوله و لباس در کف و روی ظروف شکستنی در جعبه می‌تواند به سالم ماندن آنها در فرایند اسباب کشی کمک زیادی کند.

روی جعبه یادداشت بگذارید
نکته مهم اینکه بعد از بسته‌بندی بهتر است روی جعبه، محل و محتویات داخل جعبه را بنویسید؛ از برچسب هم می‌توانید استفاده کنید. نوشتن کلماتی مانند «شکستنی» هم می‌تواند افراد کمک‌دهنده به شما و همچنین کارگرانی که در روز اسباب‌کشی آنها را حمل می‌کنند را راهنمایی کند.
 برداشتن چک لیست هم می‌تواند در جهت دادن به افکار شما بسیار مؤثر باشد.
برای لباس‌هایتان می‌توانید به جای کارتن از گونی یا پلاستیک‌های دسته‌دار استفاده کنید. به‌طور حتم در انجام کار بسته‌بندی مجبور به جداسازی وسایلی می‌شوید که اتصالات خاص دارند، ‌بهتر است آنها را در فضایی خاص قرار دهید تا بعدا دنبال آن نگردید به‌خصوص برای وسایل ریز مانند پیچ و مهره این موضوع اهمیت دارد. سیم اقلام برقی نیز جزو وسایلی است که نباید از آن غافل شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید