• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
چهار شنبه 6 تیر 1403
کد مطلب : 228297
+
-

ترفند های اسباب‌کشی آسان‌برای اجاره‌نشین‌ها

اسباب‌کشی به خانه جدید، شما را با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌کند، به همین دلیل برای کاهش خسارت، باید تمهیداتی را درنظر بگیرید.

  برای بسته‌بندی لوازم خود باید از کارتن‌های محکم و سفت استفاده کنید که هم لوازم شما را از آسیب حفظ کند و هم جابه‌جایی‌اش راحت‌تر شود.
  می‌توانید کارتن‌ها را از سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌های محله خود تهیه کنید.
  در این سال‌ها قیمت کارتن نیز گران شده، در نتیجه پس از استفاده درصورتی که فضای کافی داشته باشید، می‌توانید کارتن‌ها را برای اسباب‌کشی بعدی نگه دارید. در بین آنها مواد نگه دارنده مانند نفتالین بگذارید که حشرات و سوسک‌ها را دور کنند.
  از وسایلی که در هر کارتن گذاشته‌اید یک فهرست تهیه کنید و روی کارتن‌ها شماره بگذارید و در آن فهرست بنویسید.  اینطوری کسی هم که وسایل را حمل می‌کند می‌داند داخل آن چیست. خودتان هم برای چیدن وسایل در منزل جدید راحت هستید.
  اگر از شرکت‌های حمل‌ونقل یا باربری استفاده می‌کنید، حتما از دوستان یا اقوام هم کمک بگیرید تا در اسباب‌کشی نظارت کنند و در راهروها، پله‌ها و پارکینگ مستقر باشند تا کارتن و بسته‌بندی‌های شما مفقود نشود.
  فصل اسباب‌کشی اهمیت دارد. در تابستان معمولا تقاضا برای اجاره افزایش می‌یابد و به نسبت افزایش تقاضا میزان اجاره و هزینه‌های شرکت‌های باربری نیز افزایش دارند. بنابراین اگر فرزند مدرسه‌رو ندارید بهتر است که در نیمه دوم سال اسباب‌کشی کنید؛
در این زمان با توجه به تقاضای کمتر، قدرت چانه‌زنی برای شما افزایش می‌یابد. البته این نکته را در نظر بگیرید که تعداد خانه‌های خالی نیز کمتر است.
  از کارگر حرفه‌ای برای حمل لوازم استفاده کنید. دوستان و کارگران غیرحرفه‌ای ممکن است با
وارد کردن خسارت به لوازم منزلتان، ضرر زیادی را حتی خیلی بیشتر از میزان دستمزد کارگر حرفه‌ای به شما وارد کنند.
  تعداد پله‌ها، امکان استفاده از آسانسور یا ممنوع‌بودن استفاده برای حمل، حجم وسایل و انعام به باربران، از مسائل مهمی است که قبل از عقد قرارداد، بهتر است بررسی و تعیین شود. اگر از خدمات شرکت‌های باربری استفاده می‌کنید این موارد در قرارداد ذکر شود، اگر نه که قرارداد را محکم و بعد اسباب‌کشی کنید.
   لوازم غیرضروری را که مدت‌هاست از آنها استفاده نکرده‌اید، کنار بگذارید. شما نیازی به انتقال این وسایل به منزل جدید خود ندارید. حتی می‌توانید با فروش آنها در سایت‌های فروش لوازم دست‌دوم، مقداری از هزینه اسباب‌کشی را برای خود جبران کنید.
  چنانچه وقت و حوصله کافی برای بسته‌بندی لوازم خانه را ندارید، می‌توانید از خدمات شرکت‌های باربری استفاده  و کار را برای خودتان آسان کنید؛البته با احتساب هزینه‌هایش.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید