• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 11 تیر 1402
کد مطلب : 196126
+
-

مرگ 26نفر در تهران با مشروب مسموم

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی پزشکی قانونی نشان می‌دهد در 2‌ماهه ابتدایی سال 26نفر در استان تهران به‌دلیل مسمومیت با الکل جان خود را از دست داده‌اند.
به‌گزارش همشهری، دکتر مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در نشست خبری با خبرنگاران به ارائه آخرین آمار درباره پرونده‌های ارجاعی به این سازمان ازجمله مسمومیت‌های مرگبار با الکل پرداخت و گفت: در 2‌ماهه اول سال۱۴۰۲ در استان تهران ۲۶مورد مرگ ناشی از مسمومیت الکل اتفاق افتاد که ۲۲مورد ناشی از مصرف متانول و ۴مورد ناشی از مصرف اتانول بود. این آمار نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد؛ چرا که در بازه زمانی 2‌ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۹نفر بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست دادند که ۶نفر درپی مصرف اتانول و ۱۳نفر به‌دلیل مصرف متانول فوت شدند.

آمار نزاع و تصادف
یکی دیگر از آماری که مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در این نشست اعلام کرد مربوط به آمار نزاع و درگیری بود. او گفت:‌ در 2ماهه اول سال‌جاری، ۱۷هزارو۹۷۷نفر در زمینه صدمات ناشی از نزاع در پزشکی قانونی معاینه شدند که این آمار در سال قبل ۱۶هزارو۹۷نفر بود. او همچنین درباره آمار وقوع تصادف نیز گفت:‌ در 2‌ماهه اول سال ۷هزارو۲۱۳پرونده در حوزه تصادفات توسط اداره کل پزشکی قانونی استان تهران مورد بررسی قرار گرفت که تعداد فوتی‌ها 227نفر است که این آمار نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید