• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 7 تیر 1402
کد مطلب : 195867
+
-

نقل قول/اهدای 100هزار جهیزیه


حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد: 
امسال 100هزار سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد اهدا می‌شود. سال گذشته نیز 82هزار سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش اهدا شد. ۲ میلیون و ۴۲۱‌هزار و ۸۲۸ خانوار در سطح کشور تحت حمایت هستند که ۵۳‌درصد از این میزان در روستاها و ۴۷‌درصد در شهرها ساکنند.


انسداد ۳۰۰ سرشماره ارسال‌کننده لینک‌های آلوده

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتای فراجا:
در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا درخصوص ایمن‌سازی‌ فضای مجازی و با انجام رصدهای پیش‌دستانه در سایه تعامل و همکاری سازمانی با دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوشبختانه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 300 سر‌شماره ارسال لینک‌های آلوده حاوی فیشینگ و بدافزارهای جاسوسی شناسایی و مسدود شد.

سامانه‌ای برای تشخیص خواب‌آلودگی راننده

شهاب خدامرادی، رئیس گروه هوشمندسازی ســــتاد توسـعه فناوری‌های دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری:
فناوران کشورمان در پیاده‌سازی سامانه‌ای با تکنولوژی بسیار بالا موفق شده‌اند که با ارسال امواج راداری با فرکانس‌های بالا به سمت راننده، خواب‌آلودگی او را تشخیص می‌دهد. طبق آمار رسمی، درصد قابل‌توجهی از تلفات جاده‌ای به اتوبوس‌های بین‌شهری اختصاص دارد که یکی ازمهم‌ترین دلایل این تلفات نیز خواب‌آلودگی رانندگان است.

عوارض استعمال سیگارهای الکترونیکی

علیرضا اسلامی‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:‌
مصرف سیگارهای الکترونیکی که به‌منظور ترک سیگارهای استنشاقی وارد بازار شده، رو به افزایش است. این امر نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. عده‌ای تصور می‌کنند بخار متصاعدشده از این سیگارها بخار آب است، درحالی‌که بخار متصاعد‌شده از این دستگاه‌ها، بخار ناشی از سوختن مایع روغنی آن است و به‌طور قطع عوارضی به همراه دارد. در مورد عوارض سیگارهای الکترونیکی تحقیقات بسیاری در حال انجام است و مقالاتی هم منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه‌ها به هیچ‌وجه بدون خطر نیستند. حتی می‌توان با قطعیت گفت مواجهه با دود آنها نیز عاری از ضرر نیست؛ به‌ویژه مدل‌هایی که از مایع اسانسی برای کام‌دهی استفاده می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید