• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 10 تیر 1403
کد مطلب : 228472
+
-

علیرضا یونچی، داور برنامه تلویزیونی «میدون» و فعال در پویش چله‌خدمت

۶ هزار جهیزیه ارزان‌برای نوعروسان

۶ هزار جهیزیه ارزان‌برای نوعروسان

مهناز عباسیان- روزنامه‌نگار

اغلب او را با برنامه تلویزیونی «میدون» به‌خاطر داریم. علیرضا یونچی که به‌عنوان داور دراین برنامه حضور داشته و به کارآفرینان مشاوره می‌دهد، خودش تاجر فرش است و دست به‌خیر. این روزها هم در چله‌خدمت رخت دیگری از خدمت به خلق را به تن کرده و معتقد است آدمی از بدو خلقت در چله‌خدمت است و باید به هم‌نوع خود کمک کند. او و تعدادی از خیران خوشنام واسطه شدند تا دست واسطه‌های خرید جهیزیه را کوتاه کنند. یونچی و دوستانش در قالب یک نهاد مردمی و جهادی با رایزنی میان صدها کارخانه‌دار توانستند آنها را مجاب کنند بدون واسطه و با پایین‌ترین قیمت، کالاهای مورد نیاز جهیزیه را به‌دست خانواده‌ها برسانند. برای آشنایی بیشتر با این طرح در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های او را می‌خوانیم.

چه کسانی شامل این طرح می‌شوند؟
از سال گذشته ۱۶ هزار نفر از طرح جهیزیه آسان با هماهنگی مؤسسات و مراکز معرفی شده بهره‌بردند و در طول چله‌خدمت این اقدام با جدیت و فوریت بیشتری دنبال می‌شود. یونچی در پاسخ به این سؤال که زوجین برای بهره‌مندی از این طرح باید چه شرایطی داشته باشند می‌گوید: «افرادی که تمایل به استفاده از این تسهیلات را دارند می‌توانند به مساجد و هیئت‌های مذهبی مراجعه کنند و در قالب پویش چله خدمت این خدمات را دریافت کنند. البته با اتمام چهلمین روز از شهادت سیدمحرومان رئیس جهمور و همراهان‌شان این چله تمام نخواهد شد و ادامه‌دار است. بنی آدم از بدو خلقت در چله خدمت است. مگر عبادت جز خدمت به خلق است. چنانچه پیامبر(ص) فرمود؛ عابدترین مردم آن کسی است که نسبت به مردم خیرخواه‌تر از دیگران باشد و سودش به مردم برسد. پس اگر کسی مرجع حاجات مردم شد باید خوشحال باشد که خدا او را دوست داشته است. و برعکس اگر روزی در خانه و دفتر کار ما روی مردم بسته شد، بدانیم که از رحمت خدا محروم شده‌ایم. باید به جای خوشحالی، ناراحت و اندوهگین شویم. پس نسبت به درد دیگران بی‌تفاوت نباشیم.»

خرید جهیزیه با تخفیف بی‌نظیر
ماجرا از این قرار است که عده‌ای تاجر خوشنام و چند تن از خیران دست به‌دست هم دادند و برای خرید جهیزیه نوعروسان آبرو گرو گذاشتند. در این طرح کسانی که از تاریخ عقد آنها یک سال نگذشته باشد می‌توانند کالای مورد نیاز در جهیزیه اعم از فرش، یخچال، جاروبرقی، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و... را به قیمت کارخانه و با تخفیف فوق‌العاده تهیه کنند. یونچی که یکی از مجریان این طرح است می‌گوید: «نباید اجازه دهیم خرید جهیزیه به یک دغدغه و مشکل بزرگ برای جوانان و خانواده‌های آنها تبدیل شود. در این طرح برای خانواده‌هایی که قصد خرید جهیزیه دارند این امکان را فراهم کردیم تا مستقیم و به قیمت تمام‌شده کالا را از کارخانه‌دار تحویل بگیرند. جهیزیه ارزان در راستای عدم‌اجحاف به حق مردم است. از کارخانه‌دار تعهد گرفته‌ایم که پایین‌ترین قیمت را به این عزیزان ارائه دهند که به هیچ خریدار عمده فروش هم نفروخته‌اند و قیمت تمام‌شده کارخانه است.»

حامیان گمنام
در طرح تامین جهیزیه افراد زیادی بدون دریافت پول، حامی نوعروسان و دامادهایی می‌شوند که اوضاع مالی چندان خوبی ندارند؛ کسانی که حتی دوست ندارند اسمی از آنها برده شود. این کارآفرین خیرخواه با اشاره به خیران گمنام طرح تهیه جهیزیه ارزان می‌گوید: «علاوه بر تامین جهیزیه ارزان، تعدادی هم کالای رایگان به برخی زوج‌های کم‌برخوردار اهدا می‌شود. شرایط این زوج‌ها برای صحت‌سنجی بررسی و بعد به خیران معرفی می‌شوند. این خیران که جمعی از بازاری‌ها و کارمندان و حتی کسبه عادی هستند نمی‌خواهند اسم‌شان مطرح شود. کار بسیار زیبایی می‌کنند و اتفاقا معامله این خیران گمنام با خدا زیباترین معامله است. خوش به سعادت کسی که اینگونه از مال و منال خود می‌گذرد و حتی انتظار بردن نامش را هم ندارد. معتقدم این عزیزان از خدای منان و کریم، بی‌نهایت اجر و ثواب می‌گیرند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید