• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 23 خرداد 1397
کد مطلب : 19563
+
-

رومشکان پایانه برون شهری ندارد

مسافران و رانندگان چغابل به دلیل نبود پایانه مسافربری در شهر سرگردانند

شهری
رومشکان پایانه برون شهری ندارد




عباس دارایی| رومشکان - خبرنگار:

شهرستان رومشکان با مرکز شهر چغابل پایانه مسافربری ندارد. در نبود پایانه مسافربری، رانندگان وسایل نقلیه چون به محل ثابتی برای حمل مسافران برون شهری دسترسی ندارند مبادرت به پارک ماشین‌های خود در نقاط مختلف شهر می‌کنند که این موضوع علاوه بر سرگردانی مسافران،مشکلات ترافیکی در شهر ایجاد می‌کند. 
از این رو ایجاد ترمینال بین شهری در این شهر علاوه بر این‌که مسافرانی که قصد سفر به دیگر شهرها را دارند از سرگردانی رها می‌کند ، وسایل نقلیه برون شهری را هم که مبادرت به حمل مسافر می‌کنند، سامان می‌بخشد. 
 شرکت‌های مسافربری در رومشکان ایجاد و در خصوص ساماندهی حمل و نقل بار و مسافر این شهرستان تازه تاسیس از زیرساخت مورد نیاز در این زمینه بهره مند خواهد شد. 


سرگردانی مسافران

یکی از شهروندان رومشکانی در این باره می‌گوید: شهر ما به یک پایانه مسافربری نیاز مبرم دارد؛چراکه وضع کنونی علاوه بر بی‌نظمی، مسافران را هم سرگردان کرده است. 
«محمد امرایی» در گفت و گو با همشهری می‌افزاید: مکان کنونی که وسایل نقلیه مسافربری برای حمل مسافر در آن مستقر می‌شوند نقطه‌ای در شهر چغابل است که زیرساخت‌های لازم را ندارد. 
وی با اشاره به این‌که وضع کنونی به هیچ عنوان در شأن مردم نیست، ادامه می‌دهد: جایی که وسایل نقلیه مستقر می‌شوند نه استراحتگاهی دارد و نه امکاناتی که مسافران تا تکمیل شدن سرنشینان،در فصل گرما و سرما در ماشین منتظر بمانند. 


گشت زنی در شهر برای سوار کردن مسافر

یکی دیگر از شهروندان در این زمینه بیان می‌کند: گاهی اوقات، ماشین‌ها مسافران را سوار می‌کنند و برای یافتن مسافران دیگر، اقدام به گشت زنی در شهر می‌کنند،چون چغابل به عنوان مرکز شهرستان رومشکان ترمینال ندارد. 
«بهرام الهیاری» می‌گوید: پایانه‌های مسافربری شهرهای همجوار رومشکان از امکانات کافی برای استراحت مسافران و حتی رانندگان برخوردار بوده و مدیریت و نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافربری و رانندگان در پایانه‌ها کم و بیش انجام می‌شود  اما چغابل حتی یک صندلی برای استراحت دیگر مسافران تا پر شدن خودروها ندارد. 
وی می‌افزاید: متولی حمل و نقل مسافر در رومشکان فردی است که دکانی را به کار دفتری اختصاص داده است، اما این محل از ابتدایی‌ترین امکاناتی هم برای رفاه حال مسافران برخوردار نیست؛ نه سالن انتظار مسافران و نه سرویس بهداشتی. 


نفع مردم و رانندگان با ایجاد پایانه مسافربری

«رضا حسین زاده» یکی از رانندگان رومشکانی که به مسافربری مشغول است هم به همشهری می‌گوید: در صورتی که مسئولان امر، پایانه‌ای را برای حمل و نقل مسافران ایجاد کنند، هم برای رفاه حال مسافران برون شهری گام بر می‌دارند و هم نظر رانندگان را جلب می‌کنند و به طور کلی، ساماندهی حمل و نقل بین شهری در این شهر به سود همه خواهد بود. 
وی می‌افزاید: ساماندهی وضع حمل و نقل مسافر در گرو ساخت پایانه‌ای استاندارد است. محلی که مردم برای انجام سفرهای بین شهری بدانند باید به آنجا مراجعه کنند و با خیالی راحت، از آن استفاده کنند. 
این راننده رومشکانی عنوان می‌کند: شهرداری می‌تواند با ایجاد پایانه بین شهری، شرکت‌های مسافربری را در یک محل تجمیع،مستقر و ساماندهی کند و با استقرار این شرکت‌ها وضع به هم ریخته کنونی ساماندهی می‌شود. 


ساخت پایانه بین شهری در دستور کار شهرداری

از سوی دیگر، شهردار چغابل در گفت و گو با همشهری با اشاره به این‌که راه اندازی پایانه برون شهری یکی از برنامه‌های در دستور کار شهرداری چغابل است، اظهار می‌کند: با توجه به این‌که طرح جامع و تطبیقی شهر چغابل در حال تدوین است، شهرداری در تلاش است مکان مناسبی را در شهر برای ساخت پایانه مسافربری برون شهری در نظر بگیرد تا همه ضوابط مورد نیاز برای ایجاد پایانه‌ای استاندارد و مناسب احداث شود. 
وی بیان می‌کند: در این خصوص نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم و فرماندار شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر نیز به طور جدی بر ساماندهی وضع کنونی ناوگان حمل و نقل مسافر در شهرستان رومشکان مصرهستند. 
شهردار چغابل عنوان می‌کند: در حال حاضر وضع ناوگان مسافربری در شهرچغابل اصلا رضایت بخش نیست و ماشین‌های مسافربری در نقطه‌ای از شهر تجمع می‌کنند که با فعالیت‌های پایانه‌ای اصلا شباهتی ندارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید