• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
چهار شنبه 23 خرداد 1397
کد مطلب : 19553
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/rg8p
+
-

پایان هفته به مهمانی دریاچه‌ها بروید

آیین جهانداد| ساری -  خبرنگار:

ماه مبارک رمضان رو به پایان است. تعطیلات عید سعید فطر جمعه این هفته و شنبه هفته آینده است و همین امر سبب شده که بسیاری از خانواده‌ها در تدارک برنامه‌ریزی برای مسافرت‌های 2، 3 روزه باشند. بسیاری از افراد هم از همین حالا به فکر تدارک دیدن تنقلات مورد نیاز برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی هستند. دیدارهای جام جهانی از فردا آغاز و جمعه نخستین دیدار تیم ملی کشورمان در گروه B این رقابت‌ها مقابل مراکش برگزار می‌شود به همین دلیل بسیاری از فوتبال‌دوستان اولویت برنامه‌ریزی‌شان برای این چند روز تماشای بدون دغدغه مسابقات جام جهانی است. 

علاوه بر این تصمیم پرهیجان، می‌توانید برای جمعه و شنبه آینده برنامه‌ریزی کنید و سری به دریاچه‌های زیبای مازندران بزنید. سبزی بهاری و جذاب طبیعت مازندران در این ماه فضای اطراف دریاچه‌های مازندران را زیباتر کرده است. در هر نقطه‌ای از استان که باشید، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی ساده نخستین ناهار پس از ماه رمضان خود را در کنار دریاچه‌ها بخورید. 
اگر در شرق مازندران هستید، دریاچه عباس‌آباد بهترین گزینه برای طبیعت‌گردی و گشت و گذار است. آب این دریاچه در تابستان به دلیل تأمین آب کشاورزی مناطق اطراف کم می‌شود. بنابراین اکنون زمان مناسبی برای تماشای جاذبه‌های این دریاچه است. در مرکز استان دریاچه چورت و دریاچه الندان گزینه‌های مناسبی هستند. این دریاچه‌ها یا آب‌بندان‌ها نیز در تابستان آب کشاورزی منطقه را تأمین می‌کنند، به همین دلیل حجم و سطح آبشان به شدت از یک ماه دیگر کاسته می‌شود. 

قائمشهری‌ها و سوادکوهی‌ها و حتی ساکنان شهرستان بابل دریاچه سد برنجستانک و سد سنبل‌رود و همچنین دریاچه زیبای شورمست را در دسترس خود دارند. البته حضور در اطراف دریاچه سد البرز هم جاذبه‌های خودش را دارد اما به دلیل خطراتی که دارد، به خانواده‌ها توصیه نمی‌شود. در سایر نقاط مازندران هم آب‌بندان‌ها و دریاچه‌های زیبایی وجود دارند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای تفریحی چندساعته باشند. برخی از این دریاچه‌ها امکاناتی مانند قایق‌ پدالی و همچنین آلاچیق و فروشگاه نیز دارند، مانند دریاچه الیمالات در دل جنگل‌های چمستان که فضای بسیار مناسب برای گردشگری است. تماشای دریاچه ارواح در حاشیه روستای چلندر نوشهر و همچنین دریاچه جذاب و سحرانگیز فراخین در حاشیه روستای ویسر بخش کجور نیز می‌تواند شما را مبهوت زیبایی‌های خاص خود کند. در این منطقه از استان دریاچه ولشت نیز شهرت فراوانی دارد. علاوه بر همه این نام‌ها، آب‌بندان‌های زیبای زیادی در نقاط مختلف مازندران وجود دارند که اهالی آنها را بیشتر می‌شناسند. در اطراف محل زندگی شما چه آب‌بندان‌ها و دریاچه‌های زیبایی وجود دارد؟ آنها را به همشهری معرفی کنید. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید