• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 30 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192226
+
-

سرنوشت‌ساز

چشم بوندس‌لیگا به بایرن- لایپزیش است

در هفته ماقبل آخر بوندس‌لیگا، همچنان بازی‌ها به‌صورت همزمان برگزار نمی‌شود. بایرن امشب با لایپزیش بازی دارد و دورتموند فردا با تیم آگزبورگ روبه‌رو می‌شود. فاصله بایرن صدرنشین با زنبورها تنها یک‌امتیاز است. برای ادامه 11قهرمانی اخیر، باواریایی‌ها نیاز دارند 2‌بازی باقیمانده را ببرند. فاصله یک‌امتیازی بین بایرن و دورتموند در 2‌هفته پایانی بوندس‌لیگا، کمترین اختلاف بین 2‌تیم مدعی قهرمانی در این مقطع از فصل در 13فصل اخیر این رقابت‌ها بوده است. آن زمان شالکه و بایرن در هفته32 با هم برابر بودند اما در 2‌هفته آخر شالکه یک‌باخت و یک‌تساوی به دست آورد و 5امتیاز عقب افتاد.
    لایپزیش با 60 امتیاز، در فاصله 8امتیازی بایرن و 7امتیازی دورتموند شانسی برای رده‌های بالاتر ندارد اما انگیزه آنها کسب سهمیه لیگ قهرمانان است چون ممکن است تیم‌های اونیون برلین و فرایبورگ که به‌ترتیب یک و 4امتیاز از این تیم کمتر دارند، جای این تیم را در سهمیه‌های چهارگانه لیگ قهرمانان فصل آینده بگیرند. بازی رفت لایپزیش و بایرن یک-یک مساوی شد اما مونیخی‌ها تمام بازی‌های اخیر را از این تیم برده بودند. لایپزیش تنها یک‌بار در 16تقابل با بایرن برنده بوده؛ پیروزی 2 بر یک در ‌ماه مارس 2018. در این مدت 6تساوی و 9شکست سهم لایپزیش بوده است. در 5سال اخیر هیچ بردی مقابل بایرن به‌دست نیاورده‌اند که این طولانی‌ترین روند بدون پیروزی یک‌تیم مقابل تیمی دیگر در بوندس‌لیگا محسوب می‌شود. در این شرایط آیا لایپزیش می‌تواند به سود دورتموند بایرن را ببرد یا متوقف کند؟
    بایرن با توخل 2جام را از دست داده اما در بازی‌های اخیر توانسته خودش را جمع و جور کند. پیروزی 6 بر صفر هفته قبل مقابل شالکه، پنجمین برد با اختلاف 6گل باواریایی‌ها در این فصل بود و این بهترین رکورد یک تیم در یک فصل به‌حساب می‌آید. لایپزیش تنها یک‌بار در این فصل برد پرگل 6 بر یک را تجربه کرده و جالب اینکه این برد هم مقابل شالکه بوده است.
    بایرن و لایپزیش در یک موضوع با هم اشتراک دارند؛ اینکه هر دو در این فصل تنها 99بار با شوت‌های حریفان به چهارچوب دروازه‌شان روبه‌رو بوده‌اند و ضربه‌های حریفان به دروازه آنها هنوز سه‌‌رقمی نشده. لایپزیش به حریفان خود تنها اجازه 284شوت را داده که کمترین میزان در این فصل است. بایرن با 601شوت رکورددار بیشترین ضربه به دروازه حریفان بوده است.
    در هفته پایانی که شنبه آینده ساعت17 برگزار خواهد شد، دورتموند میزبان ماینتس است و بایرن‌مونیخ در زمین کلن به میدان می‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید