• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223372
+
-

روز‌های سرنوشت‌ساز برای بورس

با وجود3روز رشد مداوم، شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز کاهش یافت. آمار‌ها نشان می‌دهند شاخص بورس در محدوده سرنوشت‌سازی‌ قرار گرفته و درصورت عبور از این محدوده می‌تواند رشد‌های بیشتری را ثبت کند.
به گزارش همشهری، از ابتدای هفته جاری به‌دنبال کاهش تنش‌های نظامی در منطقه، شاخص کل بورس تهران وارد یک روند صعودی شد و از ابتدای هفته تا روز دوشنبه نزدیک به 110هزار واحد معادل 5درصد رشد کرد. با این حال روز گذشته شاخص کل بازار سهام 13هزارو 425واحد کاهش یافت و در محدوده 2میلیون‌و 303هزار واحد قرار گرفت.
 با وجود این میزان نزول، روز گذشته ارزش کل معاملات که نماگر مهمی برای بازار سهام است دست‌کم 100میلیارد تومان افزایش یافت و در عین حال بیش از 55میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شد. دیروز همچنین نسبت ورود پول سهامداران حقیقی به ارزش کل معاملات خرد هم به 1.3درصد رسید که نشان می‌دهد با وجود نزول شاخص، شتاب ورود پول به بازار سهام افزایش یافته است. در چنین شرایطی اگرچه ممکن است شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه اندکی عقب‌نشینی کند، اما با توجه به آنکه این شاخص توانسته ظرف روز‌های گذشته از محدوده کلیدی 2میلیون‌و 300هزار واحد عبور کند، انتظار نمی‌رود نزول بورس خیلی دامنه‌دار باشد.
از نظر تکنیکی چنانچه شاخص کل بورس تهران بتواند موقعیت خود را در این محدوده حفظ کند، احتمال رشد شاخص بورس افزایش خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید