• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 30 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192212
+
-

با مردم/حل مشکل مسکن، اشتغال به‌کار کارگران ساختمانی را نیز حل می‌کند

چرا هیچ دستگاهی خود را متولی کنترل تورم در کشور نمی‌داند که بتواند وضعیت مسکن را مدیریت کند تا شاید مشکل کارگران ساختمانی هم حل شود. اگر مشکل مسکن حل شود قطعا رونق ساخت‌وساز باعث اشتغال به‌کار کارگران ساختمانی هم می‌شود که مدت‌هاست به‌دلیل گرانی مسکن و رکود بیکار هستند و برای تأمین معاش خود به سمت مشاغل دیگری ازجمله دستفروشی و مشاغل کاذب روی آورده‌اند.
عباسی از تهران

بومی‌های ینگی امام نیازمند مجوز تغییر کاربری محدود و ساخت و سازند
ینگی امام در ساوجبلاغ نه حالت روستایی دارد و نه امکانات شهری کامل و در واقع ینگی امام بین شهر و روستا گیر افتاده است. همین موضوع باعث شده مقولات مختلف در این منطقه دچار مشکل شود. درحالی‌که اجاره‌خانه‌ها بیداد می‌کند به‌دلیل اجرای طرح‌های مختلف، مجوز ساخت‌وساز نمی‌دهند که حداقل در ملک پدری خودمان سرپناهی برای زن و فرزندان‌‌مان بسازیم یا اجازه تغییر کاربری هم نمی‌دهند. درحالی‌که این سختگیری‌ها باید شامل کسانی باشد که سرمایه‌دار هستند و با خرید ملک‌های بزرگ کشاورزی به‌دنبال ویلاسازی و سودجویی هستند.
اکبری از ینگی امام ساوجبلاغ

شرکت‌های پیمانکاری متعهد به پرداخت حقوق کارگران باشند
شرکت‌های پیمانکاری نسبت به پرداخت حق و حقوق کارگران ولو در حد جزئی متعهد باشند و همانطوری که رئیس‌جمهور محترم هشدار دادند بساط قراردادهای چندماهه جمع شود تا حداقل دغدغه بیکاری از کارگران شرکت‌های پیمانکاری حذف شود.
علیپور از تهران

پیامک
خودرویی که تعیین قیمت نشده چگونه پیش‌فروش می‌شود

مصوبه‌ای وجود دارد به ‌نام مصوبه 473خودرویی که در آن آمده است: «بدیهی است خودروهایی که قیمت آن تعیین نشده حق پیش‌فروش نخواهند داشت.» حالا سؤال این است که شرکت سایپا چگونه چنین خودرویی را در سال 1401 پیش‌فروش کرده است. علاوه بر مورد بند یک، این شرکت ضمن درنظر نگرفتن نامه‌ها و تأکید‌های وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مصوبه 473 را برای حواله‌داران و کسانی که در پیش‌فروش این خودرو شرکت کرده‌اند درنظر نگرفته و مبلغ 146.800.000تومان علاوه بر 114.250.000تومان پیش‌پرداخت برای تکمیل وجه درخواست کرده است که جمع مبلغ به 261.050.000 می‌رسد. همچنین این خودرو و امکانات آن بر پایه ساینا اس بنزینی است و فقط گازسوز شده است. بنا بر مصوبه  473مبلغ پیش‌پرداخت (114.250.000تومان) نباید متوجه این افزایش شود که با احتساب مالیات، بیمه و قیمت پلاک‌گذاری، آپشن و ... قیمت نهایی آن با روش‌های محاسباتی مختلف نهایتا به مقدار 232میلیون تومان می‌رسد، اما شرکت، قیمت نهایی را بیشتر از 261میلیون تومان اعلام کرده است. همچنین با پیگیری‌های متعدد حواله‌داران، شرکت سایپا ریز محاسبات این خودرو را مشخص نمی‌کند که حق هر مشتری‌ای است.
علی بیات از تهران

زهکشی نخیلات به کل فراموش شده است
وضعیت زهکشی نخیلات آبپخش دشتستان به‌عنوان قطب نخلستان‌های ایران و خرما بسیار اسفبار است. با این وصف باید وضع باقی نخیلات چگونه باشد. لایروبی زهکش‌ها و انبوه نیزارها در شاخه‌های یک تا 5، آبیاری و زهکشی مناطق قلایی و شن‌ریزی در مسیرهای بین نخیلات از اقداماتی است که سال‌هاست فراموش شده است. سازمان بازرسی کشور و قوه قضاییه تحقیق و تفحص کنند از بعد انقلاب تا‌کنون بودجه‌های شبکه آبیاری و زهکشی کجا رفته است؛ درحالی‌که مردم هزینه حقابه پرداخته‌اند.
ضامن از دشتستان بوشهر

پیام
خطرات کانال‌های آب اطلاع‌رسانی شود

همه‌ساله کانال‌های آب در حاشیه شهرها قربانی می‌گیرند؛ قربانیانی که بعضا شناگر هم هستند و این نشان می‌دهد که رفتن به داخل کانال‌های آب فقط تنی به آب زدن نیست و چه بسا به قیمت جانی تمام شود. یکی از این موارد در هفته گذشته قربانی شدن مردی 42ساله در چندار بود که برای نجات گوسفندانش به آب زد و خود قربانی شد. چندی قبل نیز یک زوج جوان در کانال آب کردان جان باختند. تقاضا این است که مسئولان درخصوص خطرات کانال‌های آب و ایمن‌سازی‌ آنها اقدام کنند و مردم حتی اگر شنا بلدند از ورود به کانال‌های آب به‌خصوص در کرج و قزوین اکیدا خودداری کنند و شک نکنند مثلا در کانال آب بلوار خبرنگار کردان، آب، حتی انسان بزرگسال را با خود خواهد برد.
خانی از قزوین

دردسرهای نسخه‌های الکترونیک برای سالمندان و بازنشستگان
بسیاری از بازنشستگان با وجود نسخه الکترونیکی، در دریافت خدمات درمانی دچار مشکل شده‌اند و سازمان باید فکری به حال این موضوع بکند. پیرمرد یا پیرزن بازنشسته نمی‌تواند برای دریافت خدمت، این مقدار به زحمت بیفتد و تدبیر این موضوع به‌عهده سازمان است.
هاشمی از تهران

جلوی تخلفات آشکار در فروش عسل گرفته شود
سال‌هاست فروشگاه‌های مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها پر شده از عسل‌های تقلبی و مصنوعی ساخته شده از طریق ذوب کردن شکر و کمی سرکه و روش‌های دیگر غیرطبیعی که به نام عسل طبیعی و خالص فروخته می‌شود. چرا جلوی این تخلفات علنی و آشکار گرفته نمی‌شود ؟
محمود بلیغیان از اصفهان




 

این خبر را به اشتراک بگذارید