• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 20 خرداد 1397
کد مطلب : 19092
+
-

کاشف گرت بیل مسافر تبریز

کاشف گرت بیل مسافر تبریز

روز پنجشنبه از اسامی مربیان مطرحی همچون زیکو، فرانک ریکارد، جان توشاک و فیلیکس ماگات برای هدایت تراکتورسازی نام برده شد که سرانجام توشاک به‌عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. بنابر اعلام مسئولان تراکتورسازی، جان توشاک ولزی سرمربی سابق رئال مادرید به مدت 3سال سکانداری این تیم را بر عهده گرفته است. مربی ۶۹ساله ولزی در زمان بازیگری حضور در لیورپول و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده و در کسوت سرمربی نیز هدایت تیم‌ملی ولز و باشگاه‌هایی چون رئال مادرید را در کارنامه دارد. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال سوانزی سیتی، باشگاه کاردیف سیتی و باشگاه لیورپول اشاره کرد. او سابقه ۴۰بازی در تیم‌ملی فوتبال ولز را در کارنامه دارد. جان توشاک، سرمربی ۶۹ساله ولزی سابقه نشستن روی نیمکت تیم رئال مادرید و قهرمانی با این تیم در لالیگا را هم دارد. او در دو مقطع هم سکان هدایت تیم‌ملی کشورش را در اختیار داشته است. توشاک کار مربیگری را به‌عنوان «مربی بازیکن» از تیم سوانزی سیتی آغاز کرده و با این تیم هم به قهرمانی جام‌حذفی رسیده است. او در ادامه به‌عنوان مربی راهی تیم رئال سوسیه‌داد در اسپانیا شده، اما قبول هدایت رئال مادرید نقطه عطف کارنامه توشاک است. این مربی ولزی بعد از یک سال کار در رئال مادرید و قهرمانی با این تیم در لیگ‌برتر اسپانیا، روی نیمکت تیم دیپورتیوو لاکرونیا نشسته و با این تیم جام قهرمانی سوپرلیگ اسپانیا را هم بالای سر برده است. او در سال۱۹۹۸ هم با بشیکتاش قهرمان جام‌حذفی فوتبال ترکیه شده و سوپر جام فوتبال جمهوری آذربایجان را هم در سال۲۰۱۵ با تیم خزر لنکران فتح کرده است.
     مربی میلیون دلاری
عباس الیاسی، سرپرست باشگاه تراکتورسازی تبریز درباره زمان حضور توشاک در ایران می‌گوید: «مهم بستن قرارداد بود که انجام شده است، الان هم به‌دنبال صدور ویزای این مربی هستیم و فکر می‌کنم ظرف ۱۰روز آینده توشاک به ایران بیاید و کار خود را شروع کند. مذاکرات با توشاک را زنوزی شخصا انجام داده است و بیشتر خود او در جریان جزئیات قرارداد این سرمربی قرار دارد. در هر صورت به‌نظرم در وضعیت فعلی انتخاب این مربی کار بزرگی بود.» با توجه به روند مذاکرات به‌نظر می‌رسد توشاک با مبلغ هنگفتی به ایران آمده که با آپشن‌های در نظرگرفته شده برای هر سال حدود یک‌و‌نیم میلیون دلار می‌شود.
     کاشف گرت بیل مسافر تبریز
توشاک بعد از قهرمانی های بزرگی که به‌دست آورده کاشف یکی از ستارگان دنیای فوتبال جهان است. این مربی ۶۹ساله در تیم‌ملی ولز نیز کار کرده که اولین‌بار گرت بیل را از تیم‌های پایه این کشور پیدا کرد و به نوعی کاشف او نیز محسوب می‌شود.
     جنگ مهاجری و خطیبی برای دستیاراولی
توشاک بعد از انتخاب دستیارانش و آماده شدن ویزا اوایل هفته آینده به تبریز سفر کرده و رسما تمرینات تیم تراکتورسازی را زیر نظر می‌گیرد. رسول خطیبی و محمدرضا مهاجری جدی‌ترین گزینه‌های دستیار اولی توشاک به‌شمار می‌روند. مهاجری به‌عنوان مدیر تیم به‌جمع تراکتوری‌ها پیوست و در چند هفته‌ای که از حضورش می‌گذرد که عملکردش در بازار نقل‌و‌انتقالات برای تراکتوری‌ها با انتقاداتی نیز همراه بوده است. مهاجری در صحبت‌های قبلی خود در مورد امکان حضورش در کادر فنی تیم به‌عنوان دستیار اول سکوت کرده. از سویی دیگر رسول خطیبی نیز از شانس بالایی برای تصدی پست یاد شده برخوردار است. سرمربی اسبق تراکتوری‌ها که از محبوبیت بالایی در میان هواداران برخوردار است این روزها با توجه به روابط نزدیکش با زنوزی یکی از نفرات تاثیر‌گذار در نقل‌و‌انتقالات تراکتورسازی به شمار می‌رود و بعید نیست که طی روزهای آینده به‌عنوان دستیار اول توشاک انتخاب شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید