• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 20 خرداد 1397
کد مطلب : 19095
+
-

یک مهدی دیگر در لباس طارمی

با وجود اینکه پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس همچنان بسته است، این باشگاه دومین خرید خود را هم انجام داد و یک بازیکن جدید به خدمت گرفت. مهدی شریفی، مهاجم سابق سپاهان و تراکتورسازی دومین خرید پرسپولیسی‌هاست که روز گذشته طی توافق با مسئولان این باشگاه قراردادی به‌مدت دو سال با این تیم به امضا رساند. این بازیکن 4سال قبل در همین روزها دغدغه حضور در جام‌جهانی را داشت اما به‌همراه سردار آزمون، خلعتبری و سوشا مکانی یکی از 4بازیکنی بود که در آخرین غربال کی‌روش از تیم‌ملی خط خورد. شریفی در آن زمان یک فصل رویایی و درخشان را سپری کرده بود اما بعد از آن دیگر اوضاع برای او به خوبی پیش نرفت و با حضور در تراکتورسازی دچار افت شدیدی شد. شریفی که دوران سربازی خود را در تراکتورسازی پشت‌سر گذاشته بود، فصل گذشته به سپاهان بازگشت و قراردادش در انتهای فصل به‌پایان رسید.
    محروم هم باشد، جایی نمی‌رود
با توجه به محرومیت پرسپولیس از نقل‌و‌انتقالات تابستانی، مهدی شریفی به امید بخشیده شدن این محرومیت به‌جمع سرخپوشان پیوسته است. اگر این محرومیت بخشیده نشود شریفی باید یک نیم‌فصل فقط با پرسپولیس تمرین کند تا در نیم‌فصل دوم بتواند برای سرخپوشان به میدان برود. پرسپولیس پیش از این مهدی شیری را هم از پیکان به خدمت گرفته که در صورت بخشیده نشدن محرومیت به احتمال زیاد این بازیکن نیم‌فصل اول را در همان تیم سابقش بازی خواهد کرد. اما شرایط شریفی متفاوت است و او در صورت ادامه محرومیت پرسپولیس به تیم دیگری نمی‌رود تا یک نیم‌فصل کامل فقط با تیم تمرین کند.
    3گل در لیگ، 4گل در حذفی
مهدی شریفی در نیم‌فصل دوم لیگ گذشته با پیراهن سپاهان موفق به ثبت تنها 3گل شده است. این مهاجم با پیراهن تراکتورسازی نیز در جام‌حذفی 5گل به ثبت رساند که 4گل از این 5گل در یک بازی (مقابل فجرسپاسی) به‌ثمر رسید. شریفی 4سال قبل در سپاهان نشان داد چه مهاجم باکیفیتی است و با گل‌های خود توانست نقش مهمی در موفقیت این تیم اصفهانی داشته باشد. اما برای خدمت سربازی خود راهی تراکتور شد و اینجا بود افت شدیدی را تجربه کرد با یکی دو مصدومیت به‌طور کلی از آمادگی دور شد. اما حالا سرخپوشان امیدوار هستند که این بازیکن با کمک برانکو بتواند دوباره احیا شود و به روزهای اوج خود بازگردد. برانکو پیش از این محسن مسلمان را نیز در چنین شرایطی به‌خدمت گرفت و او را به روزهای اوج خودش بازگرداند. شاید برای رقم خوردن این اتفاق لازم باشد شریفی نیم‌فصل اول را در یک تیم دیگر به میدان برود تا بیش از این از روزهای اوج خود فاصله نگیرد. مطمئنا برانکو هم به‌خوبی این نکته را می‌داند و شاید او هم به فکر انتقال قرضی شریفی در دور رفت مسابقات خواهد بود.
    شماره9 جدید پرسپولیس
قبل از رفتن مهدی طارمی از پرسپولیس این بازیکن به‌عنوان مهاجم نوک سرخپوشان توانست زوج فوق‌العاده‌ای را در کنار علیپور تشکیل دهد. اما با رفتن شماره9 سابق، علیپور این وظیفه را بر عهده گرفت و توانست به آقای گلی لیگ هم دست پیدا کند. به‌نظر می‌رسد برانکو با آمدن شریفی او را در نوک حمله قرار می‌دهد تا از علیپور یک‌بار دیگر به‌عنوان زوج مکمل و اینبار برای مهدی شریفی استفاده کند. برانکو در فصل گذشته تلاش زیادی کرد تا از توانایی منشا در خط حمله استفاده کند اما این بازیکن هرگز نتوانست انتظارات سرمربی کروات را برآورده کند تا درنهایت برانکو از این بازیکن به کلی ناامید شود. او حالا امیدوار است که شریفی بتواند در کنار علیپور دوباره خط حمله پرسپولیس را به روزهای اوجش برساند.

شریفی: پنجره هم باز نشود در پرسپولیس می‌مانم
مهدی شریفی بعد از پیوستن به پرسپولیس درباره این انتقال گفت: «از اینکه مورد توجه مربی بزرگی مثل آقای ایوانکوویچ قرار گرفتم، خوشحالم. به هر حال سپاهان سال قبل شرایط مطلوبی نداشت و اکثر نفرات تیم نتوانستند قابلیت‌های خود را به خوبی نشان بدهند. در این شرایط توجه پرسپولیس برای من باارزش است. طبیعی است که پیشنهادهای دیگری هم داشتم ولی انتخاب من این بود که به تیم پرطرفدار و پرافتخار پرسپولیس ملحق شوم که حضور در آن برای هر بازیکنی یک افتخار بزرگ است. تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا پاسخ این اعتماد را بدهم.»
شریفی درباره اینکه آیا خود را برای دشواری‌ها و فشارهای حضور در پرسپولیس آماده کرده، گفت: «من در سپاهان که از تیم‌های بزرگ است، توانستم تا حد زیادی انتظارات را برآورده کنم. البته می‌دانم در اینجا خیلی بیشتر زیر ذره‌بین خواهم بود و تمام تلاش خودم را می‌کنم تا صد‌درصد توانایی خودم را نشان بدهم. فکر می‌کنم به‌واسطه حضور آقای برانکو، شانس خوبی برای این منظور دارم. در بهترین سن فوتبال قرار دارم و انتظارم از خودم این است که بیشترین کارایی را نشان بدهم. دیگر بازیکن بی‌تجربه‌ای نیستم و در عین حال نیرو و انرژی جوانی را دارم.»
مهاجم جدید سرخپوشان در صورت بسته ماندن پنجره نقل‌وانتقالات هم در این تیم می‌ماند: «با مشورت‌هایی که داشتیم، تصمیم من این است که در این صورت نیز کنار تیم باشم. آقای برانکو هم نظرشان این بود که در کنار تیم دوره بدنسازی و دیگر تمرینات را دنبال کنم. حالا اگر پنجره باز شد که مشکلی نیست. اگر هم باز نشد، باز مشکلی نیست. با تیم تمرین می‌کنم تا روزی که محرومیت تمام شود. در حال حاضر نیز به اتفاق خانواده در حال جمع کردن وسایلم هستم تا به تهران نقل مکان کنم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید