• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 20 خرداد 1397
کد مطلب : 19085
+
-

شکست با طعم پیروزی

تیم‌ملی والیبال ایران در هشتمین مسابقه خود درجریان رقابت‌های لیگ ملت‌ها به‌مصاف تیم قدرتمند برزیل رفت که در پایان با وجود ارائه عملکردی درخشان و جسورانه، در لحظات پایانی ست پنجم کم آورد و مغلوب حریف قدرتمند خود شد. برزیل در جدول رده بندی مسابقات با 20امتیار در رده دوم قرار دارد و تیم ایران با کسب 9امتیاز در رده نهم جدول بازی‌ها قرار گرفته است.
   اعتماد به جوان‌ها 
تیم‌ملی والیبال ایران در ابتدا مسابقه با ترکیبی از جوانان خود در مقابل برزیل صف‌آرایی کرد. والیبالیست‌های جوان در ست اول نتوانستند عملکرد چندان خوبی داشته باشند. در این ست تیم‌ها با امتیاز 8بر4 به‌سود برزیل به‌وقت استراحت فنی اول رفتند و سپس در امتیاز 13بر9 کولاکوویچ سرمربی ایران درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف بیشتر نشود. درخواست‌های استراحت در ست اول مانع شکست ایران نشد و درنهایت ست اول با نتیحه 25بر17 به‌سود برزیل خاتمه پیدا کرد.
   بازگشت قهرمانانه
در ست دوم تیم‌ها در امتیاز 8بر7 به‌سود برزیل به وقت استراحت فنی اول رفتند. تیم ایران در این ست توانست نمایش بهتری داشته باشد که وقت استراحت فنی دوم با  نتیجه 16بر13 به‌نفع ایران رقم خورد. اختلاف تیم‌ها در ادامه کمتر شد تا در امتیاز 21بر20 به‌سود ایران کولاکوویچ با درخواست وقت استراحت وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. پس از این وقفه شرایط به‌سود برزیلی‌ها برگشت و در امتیاز 22بر21 به‌سود برزیل یک بار دیگر کولاکوویچ شاگردانش را به کنار زمین فراخواند این درخواست‌های استراحت مثمر ثمر واقع شد و بلند قامتان ایران با نتیجه 25بر23 موفق شدند برزیل را در ست دوم شکست دهند.
   تجربه بالای برزیلی‌ها 
ست سوم هر دو تیم کار را بسیار نزدیک شروع کردند، تیم‌ها در امتیاز 8بر7 به‌سود ایران به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه برزیلی‌ها از تجربه بالای خود استفاده کردند تا تیم‌ها در امتیاز 16بر13 به‌سود برزیل به‌وقت استراحت فنی دوم رفتند. برزیلی‌ها به روند خوبشان در ست سوم ادامه دادند تا درنهایت بازی در این ست با نتیجه 25بر19 به‌نفع آنها به پایان رسید.
   بازی جسورانه جوانان ایران 
اختلاف امتیاز در ست چهارم چیزی بود که در بیشتر زمان بازی خودنمایی می‌کرد والیبالیست‌های ایران در حالی به استراحت فنی دوم رفتند که ایران با  امتیاز 16بر8 از حریفش پیش بود. تیم برزیل برای کم کردن اختلاف امتیاز بارها دست به تعویض و تغییر تاکتیکی زد که درنهایت تیم ایران با امتیاز 25بر21 ست چهارم را پیروز شد تا این جدال نفس‌گیر دو تیم به ست پنجم بکشد.
   خطر از بیخ گوش برزیل گذشت
برزیل که اصلا دوست نداشت در مقابل ایران شکست بخورد در ست پنجم با ترکیب اصلی خود وارد زمین شد. اما باز هم در اوایل این ست ملی‌پوشان  ایران با سرویس‌های دیدنی و پرقدرت قائمی بازی را در دست گرفتند ولی ستاره‌های برزیل کار خودشان را کردند و دو تیم در امتیاز 8بر6 به‌سود برزیل جایشان را عوض کنند. در ادامه برزیلی‌ها به روند برتری‌شان ادامه دادند و موفق شدند ست پنجم را با نتیجه 15 بر 13 پیروز شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید