• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 19 خرداد 1397
کد مطلب : 19059
+
-

ترنج فرش ایلام در آبدانان

با افتتاح کارخانه سالانه 50 هزار تخته فرش تولید می شود

صنایع دستی
ترنج فرش ایلام در آبدانان



مریم نظری| ایلام - خبرنگار:

 یک کارخانه تولید فرش در آبدانان افتتاح می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام از ایجاد و راه اندازی واحد تولید فرش در شهرستان آبدانان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و به همشهری گفت: با توجه به مزیت‌هایی که در استان وجود دارد، سرمایه گذاران متعددی در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند.
ایوب درویشی ادامه داد: خوشبختانه اکنون یک واحد تولید فرش و ریسندگی از کاشان برای سرمایه گذاری در استان حضور پیدا کرده است.

وی افزود: بر اساس طرح توجیهی این طرح قرار است 250 نفر بطور مستقیم در 2 واحد ریسندگی و بافندگی این واحد تولیدی مشغول بکار شوند.
معاون استاندار ایلام ادامه داد: بر اساس اعلام سرمایه گذار قرار است سالانه 50 هزار تخته فرش از این واحد تولید و به مناطق مختلف کشور ارسال شود که با اجرا شدن آن نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید منطقه دارد. درویشی از اعلام آمادگی و همکاری مجموعه استانداری و دستگاه‌های مرتبط با سرمایه گذاران خبر داد و گفت: دست هر سرمایه گذاری که برای ایجاد اشتغال و رونق تولید وارد استان شود، به گرمی می‌فشاریم و از آنها استقبال کرده و موانع پیش پای آنان را برطرف خواهیم کرد.


رفع مشکل اشتغال با حضور سرمایه‌داران

این مسئول اظهار کرد: تسهیلات پرداختی به این طرح اشتغال محور است و به ازای اشتغالی که سرمایه گذار ایجاد می‌کند به آن تسهیلات پرداخت می‌شود به گونه ای که با توجه به پرداخت بیمه کارگران در این طرح برای آنها شغل پایدار ایجاد می‌شود.
وی افزود: بسیاری از مناطق استان پس از تبدیل به شهرستان نواحی صنعتی آنها هم تبدیل به شهرک صنعتی شده که این تغییر نام موجب برخوردار نشدن از دریافت تسهیلات روستایی و ارزان قیمت شده 
است.
معاون استاندار ایلام یاداور شد: ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی مهمترین دغدغه مسئولان است که امیدواریم با حضور سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف تحقق پیدا کند.


لزوم پرداخت تسهیلات

فرماندار آبدانان نیز در این باره گفت: بیش از 250 نفر از زنان مناطق مختلف شهرستان آبدانان مشغول ریسندگی هستند و نخ‌های تولیدی آنها به کارخانجات بافندگی مازندران ارسال می‌شود.
مجید عسگری اظهار کرد: طرح تولید فرش در استان با تعهد ایجاد اشتغال 90 درصد از افراد شهرستان مورد حمایت فرمانداری است که امیدواریم با حضور سرمایه گذار تحقق پیدا کند.
وی اضافه کرد: از بانک عامل این طرح درخواست می‌شود که پس از بررسی اهلیت و توانمندی و سابقه سرمایه گذار حمایت خود در پرداخت تسهیلات برای اجرایی شدن این طرح را انجام دهد. طرح تولید فرش شهرستان آبدانان با اعتبار 10 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 250 نفر با تولید سالانه 50 هزار تخته فرش قرار است پس از بررسی و صدور مجوز در این شهرستان اجرا شود.


اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذار 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام هم گفت: از جمله عوامل تأثیرگذار در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در استان علاوه بر انجام کارشناسی‌ها و مطالعات اولیه، وجود مشوق‌ها و بازاریابی صحیح است. 
مرتضی دارایی، شناسایی کارخانه‌ها و شرکت‌های برند در کشور و انجام مذاکرات و تشویق آنها برای سرمایه‌گذاری در استان و همچنین شناسایی حلقه‌های مفقوده مزیت‌های نسبی استان را از  اقدامات لازم در جذب سرمایه گذاری عنوان کرد. 
این مسئول با اشاره به شناسایی فرصت‌های دارای اولویت در بخش صنعت و معدن استان گفت: با توجه به وجود منابع غنی نفت و گاز در استان و صنایع مربوط به پتروشیمی، طرح‌های این بخش چه در سطح کلان و چه در صنایع پایین دستی دارای جذابیت بیشتری برای متقاضیان سرمایه گذاری هستند.
وی گفت: همچنین صنایع کوچک و متوسط به دلیل ایجاد اشتغال و کارآفرین بودن همچنین زود بازده بودن نیز برای متقاضیان سرمایه گذاری دارای اهمیت هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :