• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 14 فروردین 1402
کد مطلب : 188280
+
-

رکوردشکنی گیشه پساکرونا

«فسیل» پدیده اکران نوروزی شد

گزارش
رکوردشکنی گیشه پساکرونا

بهروز قلی پور- روزنامه‌نگار

رکوردهایی‌که شکسته شد و استقبال‌هایی که غافلگیرکننده بود. این حکایت اکران نوروز۱۴۰۲ بود. اکرانی که یاد و خاطره اکران‌های نوروزی سال‌های قبل از کرونا را زنده کرد. بیش از ۴۰میلیارد تومان فروش نشان از رونقی داشت که سینمای ایران مشابه‌اش را آخرین‌بار در دهه90 تجربه کرده بود. فیلم‌های فسیل، غریب، عروس خیابان فرشته و بچه‌های توفان به همراه چند فیلم باقی‌مانده از اکران۱۴۰۱(خط استوا، بخارست، لوپتو، چپ راست و...) ترکیب اکران نوروزی امسال را تشکیل دادند. ترکیبی که اکثریتش را فیلم‌های کمدی تشکیل می‌دادند. پرفروش‌ترین فیلم اکران یک فیلم کمدی(فسیل) و کم‌فروش‌ترین فیلم هم اثری متعلق به سینمای کودک و نوجوان(بچه‌های توفان) بود. در این میان فیلم «غریب» هم توانست ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند و فیلم زندگی شهیدمحمد بروجردی، پرتماشاگرترین اثر غیرکمدی اکران نوروزی بود؛ اکرانی که با ایام ماه مبارک رمضان هم مصادف شده است. معمولا در این ایام فروش فیلم‌ها پایین می‌آید ولی امسال چنین اتفاقی رخ نداد و مردم به نسبت چند سال اخیر بیشتر به سینما رفتند.

‌غافلگیری به سبک «فسیل»
پدیده اکران نوروزی امسال کمدی «فسیل» بود. فیلمی که از همان روزهای ابتدایی اکرانش با اقبال عمومی مواجه شد و با شروع سال نو رکوردشکنی‌اش را آغاز کرد‌. کمدی «فسیل» موفق شد با جذب بیش از ۳۶هزار مخاطب در دومین روز سال‌جاری، رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم یک‌سال اخیر سینمای ایران را از آن خود کند. ‌ فسیل در ایام نوروز همچنان بر مدار صعودی حرکت کرد و مثلا در روز سه‌شنبه ۸فروردین توانست یک رکورد چشمگیر از خود به‌جای بگذارد. این فیلم تنها در این روز ۹۰۳سانس نمایش داشت و حدود ۳میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخت. تعداد مخاطبان این فیلم نیز برای روز گذشته، ۷۹هزار نفر بود.
آخرین‌باری که فیلمی توانست بیش از این تعداد، مخاطب روزانه داشته باشد، به سال۹۸ و کمدی «مطرب» بازمی‌گردد. بنابراین،آماری که از فسیل به‌جا ماند، نشان می‌دهد که کمدی کریم امینی، پرمخاطب‌ترین فیلم به لحاظ استقبال روزانه، پس از دوران کروناست.
فیلمی که با عبور از رقم ۳۴میلیارد فروش، چشم انتظار روزهای بهتری برای گیشه است. در این فیلم، بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی و سیدجواد هاشمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید