• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 185072
+
-

با مردم/چرا برای دریافت وام مسکن باید 120میلیون تومان بدهیم

برای دریافت وام مسکن اقدام کرده‌ایم و اکنون که به مراحل بانکی رسیده‌ایم متوجه شده‌ایم باید 120میلیون تومان در تهران و 80میلیون تومان در شهرهای بیش از 200هزار نفر پول بپردازیم. اگر می‌توانستیم 120میلیون پس‌انداز یا قرض کنیم که غمی نداشتیم. اکنون نمی‌دانیم چطور باید این رقم را فراهم کنیم که بتوانیم مراحل دریافت وام را طی کنیم.
جهانبخش از تهران

گرانی داروهای کودکان را به چه‌کسی بگوییم
نوزاد دخترم را در دو‌ماهگی برای مورد اضطراری به مرکز طبی کودکان بردم که حدود 2ماه قبل بود. آن زمان برای داروهای فرزندم 165هزار تومان پرداختم. به تازگی یعنی در چهارماهگی فرزندم، دوباره او را به مرکز طبی بردم با داروهای مشابه دفعه قبل و این بار 250هزار تومان بابت داروهایش پرداختم. واقعا تکلیف ما چیست و تا چه زمانی این گرانی دارو ادامه دارد؟
شاملی از آمل

موتورهای بدون آینه را متوقف کنند
اغلب موتورها آنقدر تخلف می‌کنند که شاید نداشتن آینه برای آنها تخلف محسوب نشود ‌اما در واقع بدون آینه بودن بازی با جان خود و دیگران است و لازم است پلیس در این خصوص ورود کرده و با موتورسواران بی‌توجه به داشتن آینه برخورد قانونی کند.
خالصی از تهران

پیامک
اشکالات پیام‌رسان‌های داخلی برطرف شود
اگر اشکالات پیام‌رسان‌های داخلی برطرف شده و ایمنی آنها تامین شود بعید است کسی اصراری به استفاده از پیام‌رسان خارجی داشته باشد. برای دریافت وام، پیامگیر داخلی توصیه شده توسط بانک را نصب کردم و متوجه برخی اشکالات آن شدم که نباید برطرف کردن آنها برای جوانان خلاق و دانشمند ما سخت باشد. جا دارد مسئولان با حمایت مالی و معنوی از جوانان راه آنان را هموار کرده و به ماندگاری پیام‌رسان‌های داخلی کمک کنند.
یادگاری از تفت

شرط اعطای امتیاز نانوایی ارائه گواهینامه مهارت فنی باشد
سال‌هاست امتیاز نانوایی پس از طی مراحل سخت و طولانی توسط مسئولان ذی‌صلاح به متقاضیانی واگذار می‌شود که اصلا نانوا نیستند. این افراد امتیاز خود را به نانواهایی اجاره می‌دهند که اغلب بضاعتی ندارند اما هنر نانوایی دارند. همین موضوع باعث شده نانواها همیشه در قعر بمانند و صاحبان امتیاز با زد‌و‌بند و استفاده از سهمیه آرد ثروتی بر هم بزنند. شرط اعطای امتیاز نانوایی ارائه گواهینامه مهارت فنی در رشته نانوایی یا قبولی در آزمون نانوایی توسط متخصصان باشد تا جلوی این وضع گرفته شود.
شاطر‌رضا از تهران

پیام
خیابان کورش‌شرقی در جنت‌آباد پاتوق رانندگان مشکوک شده است

حدود 2سال است که حدود 20خودرو که پلاک‌شان متعلق به یکی از شهرستان‌هاست به‌طور دائم در محدوده منزل ما در انتهای خیابان کورش‌شرقی مستقر شده‌اند و ظاهرا کارشان جا‌به‌جا کردن مهاجرانی است که می‌خواهند به مرز ترکیه بروند. یعنی به نوعی محل سکونت ما تبدیل به محلی برای رفت‌وآمد قاچاقچی‌ها شده است. حضور دائمی این افراد امنیت و آرامش ما را سلب کرده به‌طوری که هیچ خانمی بدون همراه جرأت تردد در این خیابان را ندارد. این تنها یکی از مشکلات است؛ با شروع فصل گرما این افراد لباس‌هایشان را می‌شویند و روی درخت‌های خیابان پهن می‌کنند. کثیفی و آشفتگی همیشگی خیابان هم که دیگر جای خود را دارد. بارها برای اصلاح این وضعیت با پلیس110تماس گرفته‌ایم اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است. اگر کار این افراد قانونی است که باید یک مکان خاص و ویژه برای پارکینگ و اقامت‌شان درنظر گرفته شود، اگر هم غیرقانونی است چرا مراجع ذی‌صلاح پیگیری و اقدامی نمی‌کنند. از مسئولان تقاضا داریم به‌صورت فوری به این مشکل رسیدگی کنند.
دهقان از جنت‌آباد شمالی

پرداخت وام مسکن روستایی بلاتکلیف مانده است
 بیش از یک‌سال است که در بنیاد‌مسکن لاهیجان پرونده تشکیل داده‌ایم تا وام مسکن روستایی دریافت کنیم. درحالی‌که می‌شنویم در دیگر شهرها در حال پرداخت وام مسکن روستایی هستند در لاهیجان خبری نیست. کار ساخت خانه ما در روستا نیمه‌کاره مانده و تمام مصالح ساختمانی که تهیه کرده بودیم در حال خراب شدن است. تقاضا داریم وام مسکن روستایی در لاهیجان هم پرداخت شود.
یوسفی از لاهیجان


 

این خبر را به اشتراک بگذارید