• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184745
+
-

تجهیزات جدید، در راه پارک‌های شهر

در مراسم بهره‌برداری از بوستان گلاریس منطقه5 تهران مطرح شد

گزارش 2
تجهیزات جدید، در راه پارک‌های شهر

دیروز در بیست‌وسومین رویداد امید و افتخار، با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران باغ ایرانی گلاریس در محله باغ‌فیض(منطقه5)، بهره‌برداری شد. در این مراسم سکاندار تهران با بیان اینکه 2هزار و 352پارک در پایتخت وجود دارد، گفت: «قصد داریم ظرفیت بوستان‌ها را احصا و متناسب با آنها امکانات و تجهیزات جدیدی ایجاد و نصب کنیم تا مردم بتوانند از تفریحات جذاب و خدمات بهتری بهره‌مند شوند.»
به گزارش همشهری، درهای باغ گلاریس پس از قیچی‌شدن روبان قرمز به روی مردم باز شد. باغی با طراحی منحصربه‌فرد در جوار بافت مسکونی محله باغ‌فیض. سیاه‌چادر عشایری مهم‌ترین بخشی بود که مورد توجه شهردار تهران قرار گرفت. علیرضا زاکانی وقتی وارد چادر عشایری شد، گفت: «اینجا مانند بهشت می‌ماند.» تقارن این بهره‌برداری با 12بهمن و آغاز ایام فجر سبب شد تا شهردار پایتخت در ابتدای صحبت‌هایش به دستاوردهای انقلاب اشاره کند. او گفت: «چهل‌وچهارمین سال از انقلاب اسلامی را به جشن نشسته‌ایم و در ابتدای انقلاب هیچ‌کس فکر نمی‌کرد زمانی که امام(ره) وارد کشور شد این انقلاب چنین اثرات جهانی‌ای داشته باشد و شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. ما ملتی با قدمتی چندهزار ساله هستیم و در یک مقطعی عده‌ای ما را تحقیر می‌کردند ولی امروز ملت ما به سرافرازی رسیده است و این سرافرازی هر روز بیشتر می‌شود. مسلمانی یک افتخار است و انقلاب از مرز ایران عبور کرده و در کشورهای دیگر تأثیرگذار بوده و همه حق‌مداران جهان در این مسیر قرار گرفته‌اند.»

باغی مناسب برای معلولان
حضور معلولان و جانبازان و حتی سالمندان در بوستان‌ها دغدغه مدیریت شهری است. از این‌رو؛ مناسب‌سازی‌ برخی از بوستان‌ها برای حضور این اقشار در دستور کار سازمان فضای سبز شهرداری تهران قرار گرفته است. باغ گلاریس نمونه همین اقدام است که در مراسم بهره‌برداری مورد تأکید شهردار تهران قرار گرفت و وی عنوان کرد: «احداث این باغ طی 3‌ماه انجام شده و علاوه‌بر عموم شهروندان، سالمندان، معلولان و جانبازان هم می‌توانند از فضاها و امکانات آن مانند کافه کتاب و... بهره‌مند شوند. همچنین علاوه‌بر 2هزار و 352بوستان، حدود 49هزار هکتار فضای سبز پیرامون تهران در راستای توسعه فضای تفریحات سالم ایجاد شده است.»

اختصاص بیشترین سهم بودجه به حمل‌ونقل
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه بیست‌وسومین رویداد امید و افتخار در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش بودجه سال آینده توسط شورای شهر تهران گفت: «شهرداری برای سال آینده پیشنهاد بودجه ۷۸هزار و ۴۷۰میلیارد تومانی را به شورای شهر ارائه داد. همچنین براساس تبصره۲۰ هم 30هزار میلیارد تومان دیگر اضافه بر منابع مالی بودجه به شورا پیشنهاد داده‌ایم. با سرجمع بودجه و این تبصره، رقم بودجه به حدود 108هزار میلیارد تومان می‌رسید که بخش زیادی از آن صرف حمل‌ونقل و بخش عمرانی می‌شد. اعضای شورا پس از بررسی‌های صورت‌گرفته با حدود ۷۶هزار میلیارد تومان(75هزار و 800میلیارد تومان) آن موافقت کردند. همچنین ۱۰هزار میلیارد تومان به بودجه بخش حمل‌ونقل عمومی اضافه شده است که ما نیز از این اقدام شورا استقبال می‌کنیم و آن را در راستای اولویت‌های خود می‌دانیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید