• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 بهمن 1401
کد مطلب : 183757
+
-

نکته بازی/ مثلا باید چه کار می‌کردند؟

امیر روستایی، مهاجم پیشین پرسپولیس که این روزها در لیگ دسته دوم قطر برای الشحانیه بازی می‌کند، در مصاحبه‌ای به انتقاد از میدان ندیدن خود در جمع سرخپوشان پرداخته و گفته: «بازی دادن به جوانان خیلی خوب است. کاری که با من کردید، با عمری نکنید. به او فضا بدهید.» روستایی البته فوتبالیست بدی نیست، اما یادمان هست که در نخستین بازی گابریل کالدرون در هفته نخست لیگ نوزدهم در برابر پارس‌جنوبی جم فیکس شد، اما در ادامه راه نتوانست اعتماد کادرفنی را نسبت به‌خودش حفظ کند. او بعدتر در پیکان و نفت مسجدسلیمان هم توپ زد، اما جمع گل‌هایش برای این 2تیم حتی به اندازه انگشتان یک دست هم نرسید. خود ما مدافع سرسخت بازی دادن به جوانان گمنام هستیم، اما برای بازیکنی با این آمار، چه می‌توان کرد؟

فکری ریال می‌گرفت، نه دلار
بعد از شکست استقلال برابر سپاهان، مقایسه‌ای صورت گرفته بین شرایط فعلی ریکاردو ساپینتو با وضعیتی که محمود فکری 2فصل پیش در آن قرار داشت و از نیمکت آبی‌ها اخراج شد. فکری آن زمان در پایان هفته شانزدهم 27امتیاز داشت و جالب اینجاست که حالا ساپینتو هم دقیقا در پایان هفته شانزدهم 27امتیاز دارد. بنابراین خیلی‌ها می‌پرسند چرا فکری به‌عنوان رکورددار بازی برای استقلال در تاریخ باشگاه اخراج شد، اما ساپینتو از حمایت مدیران برخوردار است و تازه بازیکن هم اخراج می‌کند؟ پاسخش ساده است؛ چون محمود به ریال دستمزد می‌گرفت و تازه اگر غرامتش را نمی‌دادند هم اتفاق خاصی نمی‌افتاد، اما ساپینتو به دلار پول می‌گیرد، 2روز هم دیر کنی، به فیفا شکایت می‌برد و پدر باشگاه را درمی‌آورد! از قیمت دلار هم که باخبرید...

پس چطوری حقشان را بگیرند؟
با توجه به اینکه هنوز در فوتبال ایران خبری از سیستم کمک‌داور ویدئویی نیست، در برخی مسابقات لیگی شاهد آن هستیم که مربیان و بازیکنان نیمکت‌نشین تیم‌هایی که حس می‌کنند حقشان خورده شده است، دست به موبایل می‌برند و با پخش تصاویر آهسته برای داور چهارم یا کمک داور دنبال متقاعد کردن او هستند. این رویه آنقدر باب شده که به تازگی علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفته: «خواهش می‌کنم اجازه ندهند افراد موبایل بیاورند و به داور نشان دهند. این برای ما بد است.» بله، بد است، اما تیمی که حس می‌کند حقش خورده شده و همه جای جهان در شرایط مشابه امکان دادرسی وجود دارد، ناخودآگاه رو به این ترفندها می‌آورد. شما VAR بیاورید، مردم مریض نیستند که موبایل به داور نشان بدهند. راهش فقط همین است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید