• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 22 مرداد 1402
کد مطلب : 199794
+
-

نکته بازی/ دیگر باید بروی لیگ یک!

یکی از اتفاقات عجیب فصل نقل‌وانتقالات، پیوستن علی شجاعی به تراکتور و جدایی سریع او بود. کسی متوجه نشد چه اتفاقی رخ داد که شجاعی نیامده، رفت. در این مدت پیرامون تیم بعدی شجاعی گمانه‌زنی‌هایی صورت می‌گرفت، اما اینطور به‌نظر می‌رسد که او راهی فولاد خوزستان خواهد شد. نکته جالب در مورد انتخاب‌های شجاعی آن است که این بازیکن مدام بین تیم‌های سرخپوش لیگ جابه‌جا می‌شود. او در نساجی چهره شد و به پرسپولیس آمد. اگرچه در جمع سرخپوشان پایتخت فرصت چندانی برای بازی به او نرسید، اما شجاعی به‌خاطر به ثمر رساندن پنالتی آخر بازی با النصر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان خاطره‌ساز شد. بعدش هم که به تراکتور و فولاد رفت و چون تیم سرخپوش دیگری در لیگ برتر باقی نمانده، احتمالا شجاعی کم‌کم باید راهی لیگ یک شود!

پس به چی خندیدی؟
از جمله حواشی هفته اول لیگ برتر، واکنش عجیب حامد پاکدل به شکست سنگین تراکتور در اصفهان بود. او بلافاصله بعد از باخت سرخپوشان تبریزی مقابل سپاهان، یک ایموجی خنده بدون هیچ توضیحی منتشر کرد. با توجه به اینکه پاکدل به تازگی در فهرست مازاد تراکتور قرار گرفته و به ناچار راهی پیکان شده بود، طبیعتا خیلی‌ها تصور کردند استوری او طعنه به شکست تیم سابقش است. این موضوع بازتاب زیادی داشت و خیلی‌ها رفتار مهاجم پیشین پرسپولیس و آلومینیوم اراک را زیر سؤال بردند. با این حال پاکدل بعد از ساعاتی استوری‌اش را برداشت و با محکوم کردن رسانه‌ها، گفت که آنها تحلیل اشتباه از موضوع داشته‌اند! کاش یک نفر به این دوست عزیز بگوید از این به بعد دقیقا بنویسد به چی دارد می‌خندد، وگرنه برداشت مخاطبان «آزاد» خواهد بود.

قهرمان شوند چه می‌گویی؟
یکی از بهترین رفتارها در دنیای فوتبال، حمایت سرمربی از بازیکنان است. این یک قاعده جهان‌شمول است و همه مربیان حرفه‌ای دنیا سعی می‌کنند تحت هر شرایطی پشت شاگردان خود بایستند. با این حال بعضی مربیان در ایران رفتارهای اغراق‌آمیزی در این زمینه دارند. مثلا بعد از پیروزی استقلال در هفته اول لیگ برابر نفت آبادان، جواد نکونام گفته: «سر تا پای بازیکنان من را باید طلا بگیرند.» خب چرا؟ قهرمان آسیا شده‌اند؟ جام‌جهانی را برده‌اند؟ با 7 بازیکن حریف 11نفره را در یک مسابقه مهم شکست داده‌اند؟ یک بازی عادی لیگی بوده در زمین حریف و البته گرمای شدید هوا که استقلالی‌ها بردند؛ دم‌شان هم گرم. اگر قرار باشد با پیروزی در بازی هفته اول سر تا پای بازیکنان را طلا بگیریم، بعد از قهرمانی احتمالی در لیگ چه باید بکنیم؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید