• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 28 دی 1401
کد مطلب : 183156
+
-

نکته بازی/ چه پایان برازنده‌ای!

اگرچه نیم‌فصل اول لیگ برتر چندی پیش به پایان رسید و حتی یک دور از بازی‌های جام حذفی هم برگزار شد، اما یک مسابقه از دور رفت به تعویق افتاده بود که آن هم روز دوشنبه برگزار شد و طی آن آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان به تساوی بدون گل دست یافتند. راستش این است که این، برازنده‌ترین پایان برای مسابقات نیم‌فصل اول فوتبال ایران بود؛ بازی‌های به‌شدت کم گل و عاری از هیجان که حس و حال چندانی بر آن حاکم نیست. مسابقه‌ای که ساعت 3 بعدازظهر یک روز تعطیل و در شرایطی برگزار می‌شود که حتی تماشای تلویزیونی آن هم برای مخاطبان آسان نیست، قرار است چه جادویی در آستین داشته باشد؟ از لیگی حرف می‌زنیم که معدل گل‌های هر بازی‌اش به عدد2 هم نمی‌رسد.

فس نمی‌شدی، شاید اوت می‌شدید
پرسپولیس در نخستین بازی‌اش در جام حذفی، به سختی و در ضربات پنالتی از سد تیم دسته اولی ون‌پارس اصفهان گذشت. در این مسابقه احمد گوهری، دروازه‌بان ذخیره پرسپولیس پس از مدت‌ها به تشخیص یحیی گل‌محمدی در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما 2گل دریافت کرد که باعث شد کار سرخپوشان برای صعود دشوار شود. سرمربی پرسپولیس در اواخر وقت‌های اضافی این بازی علیرضا بیرانوند را برای مهار ضربات پنالتی به زمین فرستاد که تعویض موفقیت‌آمیزی هم بود و بیرو 2پنالتی گرفت. حالا گوهری در واکنشی دیرهنگام به تعویضش گفته: «به بیرانوند علاقه دارم، اما موقع تعویض فس شدم.» اگر فس نمی‌شدی، ممکن بود کل تیم اوت شود و همه فس شوند! بیرانوند پنالتی‌گیر بهتری است، به‌خصوص که شما یک پنالتی هم در جریان بازی خورده بودی.

الان کجا VAR دارد؟
در شرایطی که وضعیت تصویربرداری عادی یک‌سری از مسابقات هم اصلا چنگی به دل نمی‌زند، رئیس فدراسیون فوتبال همچنان به ورود قریب‌الوقوع سیستم کمک‌داور ویدئویی به کشور خوش‌بین است. مهدی تاج در تازه‌ترین سخنانش گفته: «اگر ورزشگاه آزادی به VAR مجهز نشود، شاید پرسپولیس و استقلال فرصت بازی در آن را از دست بدهند. در این صورت سرخابی‌ها باید به ورزشگاهی بروند که این سیستم را داشته باشد.» اولا که خوشحال می‌شویم اگر بدانیم در این صورت تیم ملی باید به کدام ورزشگاه برود؟ به هر حال آزادی ورزشگاه خانگی تیم ملی هم هست که مسئولیت مستقیم آن را فدراسیون برعهده دارد. در ثانی گیریم که سرخابی‌ها از آزادی رفتند؛ الان کدام استادیوم VAR دارد که آنها راهی آن شوند؟ اول یک‌جا را آباد کنید، بعد سراغ تهدید بروید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید