• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 21 آذر 1401
کد مطلب : 179815
+
-

نکته بازی/ فقط ایران و فرانسه

تیم ملی انگلستان در حالی با شکست 2بر یک مقابل فرانسه از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2022محروم شد که انصافا شاگردان ساوت‌گیت نمایش خوبی در این مسابقه داشتند. اوج بدشانسی انگلیس هم جایی بود که هری کین در دقایق پایانی یک ضربه پنالتی را از دست داد. فرانسه از همان روز اول نشان داد یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی است اما در برابر انگلیس واقعا دچار مشقت شد و هرگز صعود آسانی را تجربه نکرد. به این ترتیب قصه پرغصه جام‌جهانی برای سه‌شیرها یک‌بار دیگر با حذف از مرحله یک‌چهارم نهایی به پایان رسید. نکته مهم اینکه تا قبل از دیدار با فرانسه، تنها تیم ملی ایران و مهدی طارمی توانسته بودند به انگلیس گل بزنند اما خروس‌ها هم 2بار دروازه حریف سنتی را باز کردند.

4سال پیش هم حق‌شان بود
تیمی که امسال در جام‌جهانی توانسته تحسین همگان را متوجه خود کند، مراکش است. آنها به نخستین تیم آفریقایی تاریخ تبدیل شدند که توانسته حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی را جشن بگیرد. این در حالی است که شاید در جام‌جهانی قبلی هم حق مراکش بود که نتایج خیلی بهتری بگیرد. آنها در نخستین بازی مرحله گروهی نمایشی در برابر ایران داشتند که گزارشگر بازی را مجاب کرد در دقیقه بیستم آرزوی پایان مسابقه را به زبان بیاورد اما با گل به‌خودی ثانیه پایانی شکست خوردند. در بازی دوم هم در برابر پرتغال در همان دقیقه سوم از رونالدو گل خوردند، اما 90دقیقه حملات جسورانه این تیم به جایی نرسید و نهایتا در دیدار سوم نیز در حالی مقابل اسپانیا به تساوی 2بر 2رضایت دادند که انصافا آنجا هم حق‌شان برد بود.

پس زبان هم داشتید...
10روز بعد از حذف تیم ملی ایران از مرحله گروهی جام‌جهانی، سرانجام فدراسیون فوتبال یک بیانیه مرتبط با این موضوع منتشر کرد. البته فکر نکنید پای عذرخواهی، دلجویی، ابراز شرمندگی یا حتی تعیین تکلیف تیم ملی در میان است؛ نه. آنها فقط به شایعه دستمزد 500هزار یورویی کارلوس کی‌روش واکنش نشان داده‌ و نوشته‌اند: «همانطور که پیش از این بارها به‌صورت رسمی اعلام شده مبلغ قرارداد سرمربی تیم ملی در جام‌جهانی ماهانه ۵٠هزار یورو بوده و سایر مبالغ مطرح شده در رسانه‌ها کذب است.» جالب اینجاست که رقم 500هزار یورویی برای قرارداد کی‌روش را رسانه‌های عربستانی اعلام کرده بودند اما همین که 10روز بعد از حذف لااقل به این بهانه فهمیدیم فدراسیون «زبان» دارد، خودش اتفاق باشکوهی به‌حساب می‌آید. خیلی ممنون رفقا!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید