• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 20 آذر 1401
کد مطلب : 179608
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qj7NR
+
-

رکوردهای مسی

مسی در بازی با هلند طبق معمول رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد و باعث زحمت بیشتر تاریخ‌نگاران فوتبال شد.

    لیونل مسی دهمین گل خود را در جام‌جهانی به ثمر رساند تا در کنار گابریل باتیستوتا به بهترین گلزن آرژانتینی جام‌جهانی تبدیل شود. آنها هر دو 10گل زده‌اند، یکی بیش از مارادونای افسانه‌ای.

    مسی از نظر تعداد گل زده در تورنمنت‌های اصلی ملی (جام‌جهانی و جام ملت‌ها) هم با 23گل از کریستیانو رونالدو پیشی گرفت.

   او همزمان رکوردهای مارادونا و پله را شکست. مسی 5پاس گل در مراحل حذفی جام‌جهانی داده که از سال1966 و ثبت داده‌ها، این بیشترین تعداد پاس‌گل در دور حذفی مسابقات است. رکورد قبلی در اختیار پله با 4پاس‌گل بود.

   در ادوار جام‌جهانی فقط روی دیگو مارادونا (152) بیشتر از لیونل مسی (65) خطا صورت گرفته است. در رتبه‌های بعدی جرزینیو 64، نیمار 60 و کریستیانو رونالدو با 58خطا قرار دارند.

    او برای هفدهمین بار به‌عنوان کاپیتان در جام‌جهانی به میدان رفت تا بالاتر از دیگو مارادونا، رکورد جدیدی در ادوار مسابقات به ثبت برساند.

    آرژانتین تا به حال 5بار (از 6بار) در ضربات پنالتی جام‌جهانی به پیروزی رسیده، بیش از هر تیم دیگری در تاریخ مسابقات. هلند از 10دیدار آخری که در تورنمنت‌های معتبر به ضربات پنالتی رفته، فقط 2پیروزی به‌دست آورده و 8بار شکست خورده است. در ادوار جام جهانی تنها اسپانیا با 4شکست رکورد بدتری از آنها با 3شکست دارند.

   گل ووت وخهورست، مهاجم هلند که دقیقه100:30 دیدار با آرژانتین، بازی دو تیم را به تساوی 2-2 کشاند، دیرترین گل مراحل حذفی جام‌های جهانی به شمار می‌رود.

    وخهورست به نخستین بازیکن تاریخ هلند تبدیل شد که در جام‌جهانی به‌عنوان بازیکن تعویضی موفق به ثبت دبل می‌شود. او فقط 2شوت داشت که هر دو به گل تبدیل شد.

   متئو لاهوس در بازی آرژانتین-  هلند، 18کارت زرد نشان داد، بیشترین تعداد در تاریخ جام‌جهانی؛ ۴۸خطا، ۱۲کارت زرد به بازیکنان درون زمین، یک کارت زرد به بازیکن نیمکت‌‌نشین (وخهورست)، ۲کارت زرد به مربیان آرژانتین (ساموئل و اسکالونی)، ۲کارت زرد در پایان بازی (لانگ و دومفریس)، کارت زرد دوم به دومفریس در پایان بازی. دیدار تیم‌های ملی هلند و پرتغال در جام‌جهانی 2006آلمان که بعدها به نبرد نورنبرگ معروف شد، به‌دلیل رد و بدل شدن 16کارت زرد و 4اخراج، خشن‌ترین بازی ادوار جام‌جهانی لقب گرفته بود.

  گلی که لیونل مسی مقابل هلند از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، دوهزار و هفتصدمین گل تاریخ جام‌های جهانی بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید