• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
یکشنبه 20 آذر 1401
کد مطلب : 179612
+
-

به رقص‌تان برسید

بازیکنان برزیل نشان دادند برای فوتبال نیامده‌اند، آمده‌اند نمایش بدهند

به رقص‌تان برسید

بازیکنان برزیلی در همان برد 4 بر یک مقابل کره‌جنوبی به چیزی که می‌خواستند، دست یافتند؛ آنچنان شادی و رقصی به راه انداختند که انگار جام‌جهانی را فتح کرده‌اند. تصاویری که پیش از بازی با کرواسی از ستاره‌های این تیم منتشر شد، نشان می‌داد همگی در آرایشگاه مشغول رنگ کردن یا اصلاح موی خود بودند. آنها برای شادی صعود به نیمه‌نهایی رقص‌های زیادی طراحی کرده بودند. اما فوتبال به این چیزها نیاز ندارد؛ اینکه نصف بازیکنان یک‌شکل موی خود را به رنگ زرد عقدی درآورده باشند یا به‌ جای برنامه‌ریزی تیم برای مقابله با سبک بازی حریف، برای شادی گل و رقص برنامه داشته باشند. آنها حتی هنگام ورود به ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی هم می‌رقصیدند ولی در پایان بازی شادی و خنده‌های سرمستانه‌‌شان، به اشک و ‌آه تبدیل شد.
   برزیل هم مثل آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه2002 دچار طلسم پس از قهرمانی در قرن21 شد. برزیل ۱۴بار در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی حاضر بوده؛ ۹دوره اول که ۷بار صعود کردند و فقط ۲بار حذف شدند و ۵دوره اخیر که فقط یک‌بار از این مرحله به‌سلامت عبور کرده‌اند و 4بار حذف شده‌اند.
  عملکرد برزیل در مراحل یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی در 4دوره اخیر و پس از آخرین قهرمانی؛ ۲۰۰۶: باخت یک بر صفر به فرانسه، ۲۰۱۰: باخت 2 بر یک به هلند، ۲۰۱۴: برد 2 بر یک مقابل کلمبیا، ۲۰۱۸: باخت 2 بر یک به بلژیک، 2022: باخت به کرواسی در ضربات پنالتی.
  از 9بازی اخیر کرواسی در مراحل حذفی جام‌جهانی و یورو، 8بازی به وقت‌های اضافه رفته است (تنها استثنا: فینال جام‌جهانی۲۰۱۸). عملکرد کرواسی در 8وقت اضافه؛ یک برد در وقت‌های اضافی، 4برد در ضربات پنالتی، یک باخت در ضربات پنالتی و 2باخت در وقت اضافی.
  شاگردان دالیچ اکنون با رکورد انگلیس در جام‌جهانی1990 که در 3بازی متوالی، دیدارهایش به وقت اضافه رفت، برابری کرده‌اند. این تیم در جام‌جهانی2018 توانست به رکورد انگلیس برسد و اکنون که دومین بازی‌اش به وقت اضافه رفته، این شانس را خواهد داشت که از رکورد خودش و البته انگلیسی‌ها عبور کند.
   لوکا مودریچ با حضور در ترکیب ثابت مقابل برزیل به آمار ۳۰بازی برای کرواسی در جام‌جهانی  و یورو رسید؛ 17بازی در 4دوره جام‌جهانی و ۱۳بازی در 4دوره یورو. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده مودریچ در تاریخ تیم ملی کرواسی، ایوان پریشیچ (۲۵) است.
  مودریچ، ستاره کروات در طول مسابقه ۵۵پاس داخل فضا و درمجموع ۱۱۷پاس برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کرد و این نشان می‌دهد مودریچ تقریبا در تمام طول 120دقیقه در جریان بازی تأثیرگذار بوده است.
  لوکیتا و کاسمیرو بین دو نیمه بازی پیراهن‌های خود را به یاد دوستی طولانی‌شان در مادرید با هم عوض کردند. آنها ۲۵۹بازی و بیش از ۱۷هزارو400دقیقه کنار هم بازی کرده بودند و 18جام مشترک داشتند و برای نخستین بار در یک مسابقه رسمی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. آنها پیش‌تر در یک بازی دوستانه در ژوئن۲۰۱۸ مقابل هم بازی کرده بودند.
  دالیچ آمار 1.82امتیاز به ازای هر بازی را در 67تجربه حضور روی نیمکت کرواسی به جا گذاشت.
  دومینیک لیواکوویچ حالا 4پنالتی را در 2بازی مهار کرده. او در ۴بازی نخست کرواسی در این دوره 9مهار داشت و در ۹۰دقیقه بازی مقابل برزیل 9مهار. دروازه‌بان 27ساله با رکورد دنیل سوباشیچ (کرواسی  - 4بار) و سرخیو گویگوچه‌آ (آرژانتین - 4بار) مساوی کرده.
  کرواسی از زمان تاسیس در 6دوره جام‌جهانی حاضر بوده و هر بار از مرحله گروهی موفق به صعود شده و تا نیمه‌نهایی هم پیش رفته؛ 1998: سوم، 2018: دوم و حالا با آرژانتین در نیمه‌نهایی 2022بازی می‌کنند.
  گل نیمار شمار گل‌های او را برای تیم ملی برزیل به عدد77رساند که با رکورد پله برابر است. نیمار در جام‌جهانی 6بار مقابل تیم‌های اروپایی قرار گرفته و توانسته 3گل بزند و هر 3گل او مقابل کرواسی به ثمر رسیده (2گل سال2014 و یک گل در این دوره). این سومین بازی برزیل و کرواسی بود. در 2بار قبلی آنها نخستین بازی خود را در مرحله گروهی جام‌جهانی مقابل هم برگزار می‌کردند که هر دو را برزیل برده بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید