• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 20 آذر 1401
کد مطلب : 179605
+
-

نکته بازی/ می‌خواهد کدام کاخ برود؟

در خبرها آمده: «کارلوس کی‌روش برای تعطیلات نوروز هم برنامه دارد.» اگر منظور استادان از نقطه‌نظر فنی باشد، امیدواریم فدراسیون برنامه خاصی برای مربی پرتغالی نداشته باشد. به هر حال همه‌‌چیز روشن است. از بهار 90که کی‌روش وارد فوتبال ایران شد و کارش را به‌صورت رسمی آغاز کرد، نوروزهای زیادی را با او گذرانده‌ایم، اما خبری از «روز نو» نبوده است. فوتبال ملی ایران نیاز به یک خون تازه و تغییر ذائقه کلی دارد. اینکه کی‌روش بعد از ناکامی در کلمبیا و مصر به ایران آمد و اینجا هم ناموفق بود، خودش به اندازه کافی جای بحث دارد. تکلیف ادامه کار با این مربی هم که روشن است. البته شاید برنامه کی‌روش برای نوروز ادامه «کاخ‌گردی» به‌عنوان یک توریست باشد که در این صورت اشکال خاصی ندارد.

حاشیه بی‌پایان
اگر از ما بپرسید یکی از بزرگ‌ترین بازندگان تغییر کادرفنی تیم ملی پیش از جام‌جهانی چه‌کسی بود، حتما به باشگاه فولاد اشاره می‌کنیم. از زمانی که کارلوس کی‌روش دوباره به ایران آمد، از جواد نکونام به‌عنوان دستیار ایرانی او یاد شد. این ماجرا حسابی کش پیدا کرد و باعث شد با کاهش تمرکز نکو، نتایج فولاد به‌شدت افت کند. حالا هم که جام‌جهانی تمام شده، از جواد به‌عنوان جانشین احتمالی کی‌روش در تیم ملی یاد می‌شود و این موضوع دوباره باشگاه را به واکنش واداشته است. گرشاسبی، مدیرعامل فولاد در تازه‌ترین اظهاراتش گفته: «چنین چیزی وجود ندارد. جواد نکونام با صراحت اعلام کرده به تیم ملی فکر نمی‌کند و در فولاد خواهد ماند.» به‌نظر می‌رسد اما این حاشیه حالا حالاها تمام نخواهد شد.

یادآوری روز
همانطور که می‌دانید یکی از سرگرمی‌های ما در این ستون، یادآوری تناقضات اهالی فوتبال است؛ نه فقط به قصد مچ‌گیری، بیشتر از این جهت که آنها را وابداریم موقع اظهارنظر بیشتر تامل کنند و همینطور حرف‌های هیجانی نزنند. مثلا جناب محمد نوری، پیشکسوت استقلال که خیلی هم زیاد و بد مصاحبه می‌کند، به تازگی با انتقاد از کی‌روش گفته: «اگر با اسکوچیچ به جام‌جهانی می‌رفتیم نتایج بهتری می‌گرفتیم.» بد ندیدیم بخشی از اظهارات آقای نوری را بعد از نخستین شکست (تأکید می‌کنیم نخستین شکست) اسکوچیچ در برابر کره‌جنوبی بازخوانی کنیم: «دیوار سفت کره‌جنوبی نشان داد اسکوچیچ مربی مناسبی برای جام‌جهانی نیست و اگر نمی‌خواهیم تیم ملی مثل جام‌های جهانی قبلی برود و با ۳بازی بازگردد، باید همین امروز به فکر استخدام یک مربی جدید و بزرگ‌تر از اسکوچیچ باشیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید