• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 17929
+
-

افتتاح 9 پروژه شهری در اهواز

شهردار: هزینه‌های اداره شهر سنگین است، اما برای تحقق مطالبات شهروندان تلاش می‌کنیم

شهری
افتتاح 9 پروژه شهری در اهواز




سیدعلی موسوی| اهواز- خبرنگار:

شهردار اهواز از افتتاح 9 پروژه شهری در این کلان‌شهر خبر داد و افزود: این 9 پروژه همزمان با سفر وزیر کشور به اهواز که تیر امسال محقق خواهد شد، افتتاح می‌شوند
«منصور کتانباف» در گفت‌وگو با همشهری افزود: این پروژه‌های شهری شامل پل ولایت، مسیر اتصال پل ولایت به کوی رمضان (شهدای خادم سیدالشهدا)، فاز اول تقاطع چندسطحی شهید بندر، سرای محله در مناطق 2، 3 و 7، ساختمان‌های اداری شهرداری‌های مناطق 2 و 8 و مسیر ساحلی پارک شهروند تا محدوده شرکت نفت به طول 4 کیلومتر هستند.وی گفت: همچنین سه تقاطع غیرهمسطح 18متری چهارم کیان‌آباد به کیانشهر، ابومسلم به 15خرداد و کوی 22 بهمن به پردیس توسط وی کلنگ‌زنی می‌شود.
کتانباف تاکید کرد: معاونت فنی عمرانی شهرداری اهواز در مدت باقی‌مانده، همه تلاش خود را برای تحقق این امر با هماهنگی سایر معاونت‌ها و مناطق مربوط به کار می‌بندد.


تحقق منابع درآمدی با کمک دستگاه‌ها 

شهردار اهواز در ادامه گفت: برای تحقق منابع درآمدی نیازمند مساعدت و همیاری همه ارگان‌ها هستیم.
کتانباف بیان کرد: طبق آمار رسمی، جمعیت اهواز یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام شده است و این جمعیت مبنای پرداخت عوارض است، اما در عمل شهرداری اهواز با توجه به شرایط و بضاعت کم مناطق اطراف به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند. ضمن این‌که اهواز مانند کلان‌شهرهای دیگر به دلیل شرایطی از قبیل کار و درمان جمعیت بیشتری در روز را در خود پذیراست که این موضوع نیز وظیفه دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه شهرداری را سنگین‌تر می‌کند.


خدمات‌رسانی به همه 

شهردار اهواز در بخش دیگری از صحبتش بر لزوم خدمات‌رسانی عادلانه به شهروندان تاکید کرد و گفت: بخشی از مردم اهواز به دلیل قدرت کم مالی، قادر به پرداخت عوارض سالانه نیستند، به‌ویژه آن‌که به دلیل پرداخت نشدن این عوارض در سال‌های گذشته، مبالغ افزایش یافته و از توان آنان خارج است. ضمنا ساخت‌وساز در اهواز به‌شدت کاهش یافته است. به هر حال شهرداری اهواز مکلف به خدمات‌رسانی به همه مردم بدون توجه به پرداخت یا عدم پرداخت عوارض است.
کتانباف اضافه کرد: در این وضعیت تنها امید شهرداری اهواز برای تحقق درآمدهای قانونی، ارگان‌ها و دستگاه‌ها است. در جلساتی که با مدیران ارگان‌ها داشته‌ام از آنها خواسته‌ام همیشه مطالبات قانونی شهرداری را در هزینه‌های خود در نظر بگیرند، زیرا خدمات‌رسانی به مردم اهواز از همین منابع تامین می‌شود.


هزینه‌ سنگین اداره شهر

شهردار اهواز به هزینه‌های سنگین اداره و توسعه شهر اشاره کرد و گفت: کلان‌شهر اهواز از عقب‌ماندگی‌های دوره‌های متعدد رنج می‌برد. مردم انتظار دریافت حداقل خدمات را دارند، در حالی که در وضعیت فعلی با نوسانات نرخ ارز هزینه‌ها چند برابر شده است.
وی گفت: ما 7 ماه پیش قیر را تنی ۸۶۰ هزار تومانی می‌خریدیم، در حالی که الان هر تن قیر را 2 میلیون تومان می‌خریم. البته این مسئله نمی‌تواند بهانه‌ای برای انجام نشدن آسفالت و ترمیم معابر باشد و ما برای تحقق مطالبات شهروندان تلاش خود را می‌کنیم، اما واقعا هزینه‌های اداره شهر سنگین است.


اجرای ساختار جدید شهرداری اهواز

کتانباف در ادامه به موضوع اجرای ساختار جدید شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: یکی از تاکیدات و تذکرات وزارت کشور به ما اجرای سریع‌تر ساختار جدید ابلاغ شده است. از این رو هرچه سریع‌تر باید سازمان بهسازی و نوسازی، عمران شهری و ساحل کارون طبق ساختار جدید در هم ادغام شود.
او تاکید کرد: این فرایند نباید بیش از این زمان‌بر شود و در اولین فرصت، این ادغام باید به صورت فیزیکی انجام شود و نیروها جابه‌جا شوند. اشکالات و موانع نیز سریع‌تر باید پیگیری و برطرف شود.کتانباف گفت: این ادغام با حفظ همه تعهدات قبلی سازمان‌های فعلی است.


به‌روز شدن حقوق کارگران

شهردار اهواز در این گفت‌وگو اشاره‌ای هم به وضعیت حقوق عقب‌افتاده کارکنان خدمات شهری و پیمانی کرد و افزود: در شروع مسئولیتم در این دوره، به طور متوسط 7 ماه حقوق و مزایا عقب بودیم که با کمک همکاران با تامین منابع توانستیم این معدل را به 2 ماه برسانیم.
کتانباف گفت: این امر هرچند روند رو به رشدی است، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. کارگران زحمتکش ما در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بخش‌های عملیاتی و رفت و روب، پسماند و فضای سبز از قشر ضعیفی هستند و به این حقوق به‌شدت نیازمند هستند و باید طی ماه‌های آینده همه حقوق‌ها به‌روز شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید