• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 آذر 1401
کد مطلب : 179234
+
-

اسپانیا اسیر طلسم قهرمانی

از زمانی که لاروخا قهرمان جهان شده‌اند در هر دوره یک پیروزی مقابل تیمی کوچک به‌دست می‌آورند

اسپانیا اسیر طلسم قهرمانی

انگار قهرمانی جهان در قرن جدید به تیم‌های قهرمان وفا نمی‌کند. فرانسه سال 1998قهرمان شد و سال2002در مرحله گروهی حذف شد. آلمان قهرمان سال 2014دو دوره پیاپی در مرحله گروهی اوت شد و فقط 2پیروزی به‌دست آورد. ایتالیای قهرمان جام‌جهانی 2006سال 2010و 2014در مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفت و سپس 2دوره پشت‌هم مجوز راهیابی به جام‌جهانی را به‌دست نیاورد. اسپانیای قهرمان 2010هم گرفتار طلسم قهرمانی شد. از آن زمان تاکنون این تیم در 3دوره پشت‌سرهم فقط 3برد آن هم مقابل تیم‌های دست‌پایینی مثل استرالیا، ایران و کاستاریکا به‌دست آورده است. بازیکنان لاروخا فقط به ‌هم پاس می‌دهند. آنها در این دوره کاستاریکا را 7بر صفر بردند و با آلمان مساوی کردند و از ژاپن شکست خوردند. لوییس انریکه و تیمش اگر با یک تیم ضعیف روبه‌رو شوند، تا حدی که در توان دارند، گل می‌زنند. آنها آرژانتین و آلمان را در سال‌های اخیر 6تایی و کاستاریکا را 7تایی کرده‌اند. اما وقتی کارشان گره بخورد به بهبود رکورد تعداد پاس فکر می‌کنند و پاس‌ها را از هزار فراتر می‌برند. اگر آلمان کاستاریکا را نمی‌برد الان اسپانیا در این مرحله حاضر نبود و جای خود را به کاستاریکا می‌داد. حریف امروز اسپانیا مراکش است؛ تیمی که دوره پیش در گروه مرگ با آنها مساوی کرد و درحالی‌که از هر 3تیم دیگر گروه (اسپانیا، پرتغال و ایران) سر بود، موفق به صعود نشد و چهارم شد. مغربی‌ها در این دوره اتفاقات دور قبلی را تلافی کردند؛ بلژیک را بردند و با کرواسی مساوی کردند، 2حریفی که در دوره قبلی سوم و دوم شده بودند و کانادا را هم شکست دادند.
    اسپانیا در 3دیدار مقابل مراکش شکستی نداشته؛ 2برد و یک تساوی. 2دیدار اول بین 2تیم سال 1961برگزار شد که پلی‌آف راهیابی به جام‌جهانی شیلی بود، اسپانیا یک بر صفر و 3بر 2رفت و برگشت مغرب را شکست داد. در جام جهانی 2018بازی 2تیم 2بر 2شد.
   غیراز سال 2010که اسپانیا قهرمان جهان شد، ماتادورها هرگز موفق به گذر از مرحله یک‌هشتم نشده‌اند. در دوره قبلی مقابل روسیه میزبان در ضربات پنالتی شکست خوردند و حذف شدند.
   این نخستین بار است که اسپانیا در مرحله حذفی با یک تیم آفریقایی روبه‌رو می‌شود. پیش از این در 5بازی مقابل آفریقایی‌ها در مرحله گروهی 3برد، یک تساوی و یک شکست سهم اسپانیا شده. تنها تیمی که توانسته آنها را در جام‌جانی ببرد، نیجریه است که سال 1998توانست 3بر 2بر این تیم غلبه کند. در آن مسابقه لوییس انریکه در ترکیب ثابت اسپانیا حضور داشت.

این  دومین باری است که مراکش در این مرحله حاضر می‌شود. سال 1986آنها به آلمان یک بر صفر باختند و در نهایت آلمان‌غربی به فینال رفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید