• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 آذر 1401
کد مطلب : 179230
+
-

یک شیر رهبر سه‌شیرها

انگلیس با هری کین غصه‌ای ندارد

یک شیر رهبر سه‌شیرها

در بازی با سنگال که انگلیس 3بر صفر برنده شد، پای هری کین هم به گلزنی باز شد. کاپیتان سه‌شیرها در این بازی به‌حق جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد. انگلیس با پاس‌های او، بلینگام و فودن و گلزنی ساکا و رشفورد و دیگران، گلزن‌ترین تیم تاریخ این کشور در ادوار جام‌جهانی است. آنها به لطف پیروزی 6بر 2مقابل ایران و 2برد 3بر صفر دربرابر ولز و سنگال یک گل از مجموع گل‌های‌شان در سال 1966که قهرمان شدند، بیشتر زده‌اند. انگلیس تا همین جا هم با تعداد 12گل زده‌اش در دوره قبلی برابر است.
   هری کین به رکورد 11گل در تورنمنت‌های بزرگ با انگلیس رسید (7گل در جام‌جهانی و 4گل در یورو). او حالا از رکورد گری لینه‌کر (10گل) عبور کرده و بهترین گلزن تاریخ سه‌شیرها در این 2تورنمنت اصلی است. کین حالا با 52گل ملی فقط یک گل با وین رونی به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس فاصله دارد.
   جود بلینگام پس از لیونل مسی در سال 2006به نخستین بازیکنی تبدیل شد که قبل از 20سالگی در یک دوره جام‌جهانی هم گل می‌زند هم پاس‌گل می‌دهد.
   شکست 3بر صفر سنگال از انگلیس سنگین‌ترین شکست این تیم در ادوار جام‌جهانی و جام ملت‌های آفریقا بود. آنها فقط یک‌بار دیگر در یک بازی 3گل خورده بودند؛ بازی با اروگوئه در مرحله گروهی سال 2002.
   کاپیتان تیم ملی انگلیس در مرحله گروهی جام‌جهانی گلی به ثمر نرساند اما با 3پاس گل، آقای پاس این مرحله لقب گرفت. او حالا با 2گلی که در این بازی به ثمر رساند، روی 5گل تیمش تا این جای جام، تأثیر مستقیم داشته است؛ تنها بازیکنی که بیش از این تعداد را به نام خود ثبت کرده، کیلیان امباپه است. کین و امباپه هر دو در مرحله یک هشتم‌نهایی بریس کردند و بهترین بازیکن زمین انتخاب شدند. امباپه تا این‌جای جام 2پاس گل هم داده تا تأثیر مستقیمش روی 7گل فرانسه را شاهد باشیم که رقم قابل توجهی در 4بازی است. با این شرایط در بازی روز شنبه (19آذر) انگلیس و فرانسه دوئل جذاب بین امتیاز آورترین بازیکنان جام را هم شاهد خواهیم بودیم؛ هری کین علیه کیلیان امباپه.
   تیم‌های ملی انگلیس و فرانسه پیش از این، ۲بار در مرحله گروهی جام‌های جهانی ۱۹۶۶ و ۱۹۸۲ به مصاف یکدیگر رفته‌اند که هردوبار سه‌شیرها پیروز میدان بوده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید