• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
سه شنبه 15 آذر 1401
کد مطلب : 179231
+
-

ژیرو، امباپه گریزمان و دیگران

فرانسوی‌ها هم بردند و هم کلی رکورد زدند

ژیرو، امباپه گریزمان و دیگران

پیروزی 3بر یک فرانسه مقابل لهستان که حکم صعود مدافع عنوان قهرمانی به مرحله یک‌چهارم را داشت، چندین رکورد را در این تیم جابه‌جا کرد؛ رکوردهایی که به‌نام امباپه، ژیرو، لوریس و گریزمان ثبت شد.
   با گلزنی مقابل لهستان، اولیویه ژیرو ۵۲گله شد و بالاتر از تیری آنری، به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ فرانسه شناخته شد. ژیرو با ۴۶ دقیقه بازی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ حتی یک شوت داخل چارچوب نداشت و حالا در جام‌جهانی ۲۰۲۲، موفق شد ۳بار گل بزند.
   کیلیان امباپه ۳۳بار با لباس خروس‌ها موفق به گلزنی شده و خیلی زود می‌تواند از رکورد بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه عبور کند. او 2گل زیبا به لهستان زد و برای سومین بار در این تورنمنت جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد که عملا یک رکورد است. او در بازی تشریفاتی مقابل تونس در دقایق آخر به بازی رفت، وگرنه رکورد جایزه‌هایش را به عدد 4می‌رساند.
   امباپه از رکورد پله و اوزه‌بیو هم رد شد. بیشترین گل در جام‌جهانی، قبل از ۲۵ سالگی؛ امباپه ۹گل، اوزه‌بیو ۸گل، پله ۷گل
   این یک بازی رند برای مهاجم پاری‌سن‌ژرمن بود که گل‌هایش را هم رند کرد. عملکرد امباپه در دوران حرفه‌ای‌اش؛ 360بازی، ۲۵۰ گل، 114پاس گل.
   امباپه از مسی، پله، مارادونا، اوزه‌بیو و کریستیانو رونالدو هم بهتر است. مقایسه آمار گل‌های کیلین امباپه در جام‌جهانی، با فوق‌ستاره‌های فوتبال در جام‌های جهانی؛ امباپه: ۹گل در ۱۱بازی، لیونل مسی: ۹گل در ۲۳بازی، کریس رونالدو: ۸گل در ۲۰بازی، مارادونا: ۸گل در ۲۱بازی.
   فرانسه در هر 6دوره‌ای که به مرحله یک‌هشتم راه یافته، توانسته به دور بعدی هم صعود کند. این سومین یک‌چهارم پایانی پیاپی آنهاست. دیدیه دشان فقط یک‌بار در مراحل حذفی جام‌جهانی شکست خورده که همان یک‌بار در بازی با آلمان در مرحله یک‌چهارم پایانی جام‌جهانی 2014بود که یک بر صفر عقب افتادند و هر چه زدند، وارد دروازه حریف نشد.
   لواندوفسکی هم با یک پنالتی دومین گلش در ادوار جام‌جهانی را ثبت کرد. او با این گل، تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد 78رساند و وارد فهرست 10گلزن برتر ملی تاریخ فوتبال شد. رونالدو با 118و علی دایی با 109گل در رده‌های اول و دوم هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید