• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 15 آذر 1401
کد مطلب : 179227
+
-

نکته بازی/ البته نه همه ثانیه‌ها!

مسابقات جام‌جهانی برای ما به پایان رسیده و قاعدتا اعضای کادرفنی و مدیریتی تیم ملی و فدراسیون فوتبال باید در مورد نتایج به‌دست آمده توضیح بدهند، اما اگر از دیوار صدا در آمد، از این عزیزان هم جواب شنیدیم. نکته جالب هم به روند سینوسی حرف زدن‌های آقایان برمی‌گردد. مهدی تاج و مهدی محمدنبی قبل از اعزام تیم به قطر مرتب در حال سخنرانی بودند، بعد که تیم ملی با آن نتیجه پرگل به انگلیس باخت همه ساکت شدند، پس از پیروزی بر ولز دوباره نطق همه آنها باز شد و از بعد از بازی با آمریکا از نامبردگان خبری نیست. به‌عنوان مثال جناب نبی که سرپرست تیم در جام‌جهانی بود، پس از دیدار با ولز گفته بود: «کی‌روش برای ثانیه‌ها هم برنامه دارد.» بله خب، اما نه همه ثانیه‌ها!

خدا رحم کرد
یکی از فایل‌هایی که بعد از پایان جام‌جهانی برای تیم ملی ایران باز شده، مربوط می‌شود به تعداد بسیار زیاد دستیاران کارلوس کی‌روش. گویا سرمربی پرتغالی تیم ملی 9دستیار «خارجی» داشته که تحت عناوین مختلف همچون تمرین‌دهنده، بهبود دهنده، تطبیق‌دهنده و... مشغول به‌کار بوده‌اند. استاد به حضور یک مدیررسانه‌ای بومی هم رضایت نداد و مثل سنوات گذشته حتی مدیر رسانه‌ای پرتغالی خاص خودش را به ایران آورد. در کنار این ارتش وارداتی، مارکار آقاجانیان هم به‌عنوان تنها دستیار ایرانی کی‌روش مشغول به‌کار بوده تا تعداد کمک‌ها را دو رقمی کند. باز خدا رحم کرد 9دستیار خارجی در تیم ملی حضور داشت و 6گل از انگلستان خوردیم، وگرنه معلوم نبود چه اتفاقی بیفتد. کی‌روش به ازای هر سه دستیارش یک امتیاز گرفته که حقیقتا عالی است!

جنگ پاداش‌ها
پس از پایان جام‌جهانی فقط همین را کم داشتیم که یک حاشیه جدید پیرامون تیم ملی به‌وجود بیاید. در شرایطی که تقریبا همه بازیکنان و مربیان این تیم روزه سکوت گرفته‌اند و لام تا کام حرف نمی‌زنند، افشای پرداخت حواله واردات یک خودرو به هر کدام از آنها حسابی بحث‌برانگیز شده است. انتقادات، فراوان و متنوع است. هواداران می‌پرسند مگر این تیم چه نتایجی به‌دست آورده که سزاوار دریافت پاداش باشد؟ پیشکسوتان فوتبال می‌پرسند پس چرا در دوره آنها که بعضا نتایج بهتری هم گرفتند، خبری از این مواهب نبود؟ کشتی‌گیرها هم اعتراض کرده‌اند که چرا بعد از 2سال تأخیر، هنوز پاداش قهرمانی و موفقیت آنها اهدا نمی‌شود و در عوض بازنده‌های فوتبال مورد تقدیر قرار می‌گیرند؟ خلاصه بلبشویی است و تیم ملی فقط همین یک قلم را کم داشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید