• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 17920
+
-

پیشرفت شهری «انگوت» پشت سد بی‌‌پولی

شهردار: برای توسعه شهر «انگوت» به ویژه در حوزه گردشگری نیازمند اعتبارات مناسب هستیم

گزارش
پیشرفت شهری «انگوت» پشت سد بی‌‌پولی




علی قاسمیان|  اردبیل- خبرنگار:

شهر انگوت به عنوان مرکز بزرگ‌ترین بخش استان با جمعیت حدود 3 هزار نفری از توابع شهرستان مغان، یکی از مناطق مستعد برای توسعه در حوزه‌های مختلف است. ظرفیت‌های انگوت برای توسعه شهری از نقاط قوت این شهر است و در صورت توجه به آن شاهد تحول عظیم اقتصادی نیز خواهیم بود. وجود فضای سبز کافی، میادین و بلوارهای مملو از درختان و فضای سبز و همچنین بوستان‌های تفریحی و سیاحتی از نقاط قوت فضای شهری در بخش انگوت است، اما با توجه به محدودیت درآمد شهرداری، دستیابی به توسعه شهری و جذب گردشگر در این شهر نیازمند اعتبارات مناسب از سوی دولت و مسئولان ارشد استان است. 


مقصدی برای گردشگری

یکی از اهالی این شهر می‌گوید: انگوت ظرفیت تبدیل شدن به یکی از مقاصد گردشگری استان را دارد و با توسعه بوستان‌های فعلی شهر می‌توان به این هدف دست یافت. 
 «غفور نوجوانی» در گفت و گو با همشهری اظهار می‌کند: مسئولان و به خصوص شورای شهر انگوت باید در کنار تلاش برای جذب اعتبارات دولتی، به فکر توسعه شهر باشند و نسبت به جذب سرمایه‌گذار نیز تلاش کنند. 

وی با بیان اینکه تکمیل بوستان ولایت با توجه به موقعیت مناسب آن باید در اولویت باشد، اضافه می‌کند: با توجه به قرارگیری این مجموعه تفریحی و سیاحتی در تپه مشرف بر شهر انگوت، راه‌اندازی آبشار مصنوعی این بوستان زیبایی شهر را دوچندان خواهد کرد که اهالی از مسئولان انتظار دارند برای تجهیزات این بوستان تمام تلاش خود را انجام دهند.  این شهروند می‌افزاید: توسعه تنها با ایجاد بوستان به دست نخواهد آمد و اهالی ساکن در انگوت با مشکلات عدیده‌ای چون نبود نمایندگی بسیاری از ادارات و مشکلات در رفت و آمد، راه برون شهری و روستایی، محل دفن زباله و کیفیت آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می‌کنند که باید این موارد نیز مرتفع شود. 


سرانه بالای فضای سبز  

بر اساس مطالعات و بررسی‌های وزارت راه  و شهرسازی، سرانه متعارف و قابل قبول فضاهای سبز شهری در شهرهای ایران بین 7 تا 12 متر مربع برای هر نفر است، این در حالی است که در شهر انگوت این آمار بالاتر از میانگین کشوری است.  شهردار انگوت در این زمینه به همشهری می‌گوید: تا اواخر سال گذشته سرانه فضای سبز انگوت 5/21 متر مربع برای هر نفر بود که خوشبختانه با کاشت درختان مثمر و غیرمثمر با همکاری منابع طبیعی، این رقم اکنون افزایش یافته است. 

 «کیماس زند» اظهار می‌کند: انگوت به لحاظ اماکن سیاحتی و تفریحی در شرایط مطلوبی قرار دارد اما برای دستیابی به نقطه نظر ایده‌آل که تبدیل به یکی از شهرهای توسعه‌یافته استان شود، نیازمند اعتبارات برای توسعه شهر به ویژه در زمینه صنعت گردشگری هستیم.   وی با بیان اینکه اکنون در شهر انگوت 2 بوستان ملت و ولایت وجود دارد، می‌افزاید: بوستان ملت از گذشته احداث شده و بوستان ولایت نیز به تازگی در 8هکتار و در تپه‌ای مشرف بر این شهر احداث شده است.  شهردار انگوت تصریح می‌کند: هفته درختکاری سال گذشته با همکاری منابع طبیعی 2هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر انگوت توسط شهرداری کاشته شد و با ترتیب نسبت به آبیاری آن‌ها اقدام می‌شود. در آینده‌ای نه چندان دور شاهد توسعه‌ای دلنشین در حوزه فضای سبز انگوت خواهیم بود. 


توسعه بوستان ولایت در دستور کار

رئیس شورای شهر انگوت معتقد است برنامه اصلی شورای شهر و شهرداری انگوت توسعه بوستان ولایت و در مجموع گسترش فضای سبز انگوت است که با اخذ اعتبارات لازم، این مهم در دستور کار قرار گرفته است. 
 «شهرام فرهمند» در گفت و گو با همشهری اظهار می‌کند: برای احداث این بوستان سال گذشته 6/1 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. برای تکمیل نهایی آن به 8 میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم تا همه فازبندی‌های انجام شده به اتمام برسد. 

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده تاکنون از اعتبارات محل تملک دارایی‌ها بوده، اضافه می‌کند: شهرداری برای توسعه این محل نسبت به خاکبرداری فاز دوم بوستان و همچنین عقد قرارداد با پیمانکار برای پازل‌بندی و جدول‌کشی ورودی و داخل محوطه بوستان اقدام کرده است. 
رئیس شورای شهر انگوت بیان می‌کند: دستیابی به توسعه گردشگری نیازمند حمایت همه مسئولان است، اما تاکنون اعتبارات وعده داده شده از سوی نماینده گرمی در مجلس به شهرداری انگوت اختصاص نیافته است. 
فرهمند به مشکل فاضلاب و فرسودگی شبکه آب آشامیدنی شهر انگوت نیز اشاره می‌کند و می‌افزاید: این مشکلات باعث شده طعم توسعه شهری را در انگوت نچشیم و با تخریب روزانه آسفالت برای ترمیم لوله‌ها، موانع زیادی برای توسعه شهری ایجاد شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید