• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 14 آذر 1401
کد مطلب : 179151
+
-

نگاه کودکان بر بوم

فرهنگ و زندگی
نگاه کودکان بر بوم

شاید به گوشتان خورده باشد که در این روزها در شهر اصفهان مسابقه‌ای برگزار می‌شود برای کودکان و نوجوانان تا تصورات و انتظارات‌شان از شهری که در آن زندگی می‌کنند را در قالب نقاشی به تصویر بکشند. این مسابقه نقاشی البته 2 سال گذشته هم در سطح ملی برگزار شده اما امسال قرار است در سطح بین‌المللی برگزار شود و موضوع «شغل‌های شهر من» برای آن انتخاب شده است. دلیل انتخاب این موضوع برای نقاشی‌ها هم این است که اگر کودکان امروز به فکر شغل‌های شهر خود باشند و درباره آنها گفت‌وگو کنند، می‌تواند زمینه‌ساز ساخت آینده شهر باشد. در مسابقات قبلی هم کودکان و نوجوانان در مورد تمام عناصر شهر ازجمله معماری، روابط اجتماعی، سیستم حمل‌ونقل و حتی آلودگی‌هایی که شهرها را تهدید می‌کند خیال پردازی کرده و آنچه را بیشتر دوست داشتند به تصویر کشیدند. در این دوره از مسابقه هم بچه‌ها درباره مشاغلی که در شهر می‌بینند و شغلی که قرار است در آینده انتخاب کنند، نقاشی می‌کشند. در واقع کودکان در جشنواره سوم به شهرداری‌ها می‌آموزند که شهرها را از نگاه کودکان آماده و طراحی کنند و زمینه رفاه و سلامت جسمی و روانی آنها را درنظر بگیرند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هم درباره برگزاری این جشنواره گفته: «نقاشی یکی از زبان‌های مشترک بین همه سنین در جهان است و این هنر از آن جهت بسیار حائز اهمیت است که می‌توانیم با این زبان با همه مردم جهان صحبت کنیم. از آنجا که زبان نقاشی در بین کودکان نقش پررنگی دارد، سعی داریم با برگزاری سلسله دوره مسابقات نقاشی کودکان حتی در بُعد بین‌المللی، رنگ در زندگی کودکان و نوجوانان پررنگ‌تر شود تا با نقاشی‌های خود بیشتر از گذشته به زیبایی‌های شهر کمک کنند.»
شرط سنی شرکت‌کنندگان در این مسابقه از ۴ تا ۱۸سال است و تا پنجم اسفندماه امسال فرصت دارند تا آثار و نقاشی‌های خود را به آدرس اینترنتی www.iicpf.com ارسال کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید