• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 14 آذر 1401
کد مطلب : 179144
+
-

ما داوطلبیم

محمدصادق اسلامی‌فارسانی _ عضو شورای‌عالی جمعیت هلال‌احمر کشور

برای مردم، زندگی همراه با امنیت و آرامش، بسیار بااهمیت است؛ چرا که انسان‌ها فطرتاً به‌دنبال صلح و آرامش در جهان هستند و به همین دلیل پیامبران و مصلحان جهانی از مهم‌ترین گام‌هایشان ایجاد صلح و آرامش در جهان است.
مشابه آن یک داوطلب هم از تمامی توان خود شامل انرژی، هوش، زمان و مهارت‌هایش برای رفع نیازهای انسان و جامعه استفاده می‌کند.
نهادها و شرکت‌های دولتی نیز فعالیت‌های داوطلبانه خود را در مسئولیت‌های اجتماعی تعریف کرده‌اند، هرچند اجرای آن در بین نخبگان جامعه محل اختلاف بسیار است و البته استاندارد صحیح و روشنی هم ندارد!
اینکه در جامعه با صرف فعالیت‌های دولت نمی‌توان به پیشرفت و تعالی رسید، یک امر کاملا پذیرفته‌شده است و فعالیت‌های داوطلبانه در قبول وظایف به یک جامعه آرمانی کمک فراوانی می‌کند.
داوطلب بودن، برابر مطالعات انجام‌شده، دارای ابعادی ازجمله فواید شخصی و حرفه‌ای است و هر کدام دارای آثاری است که درصورت پرداختن جدی به آنها، نتایج قابل‌توجهی خواهند داشت. بهبود سلامتی روح و جسم، تقویت مهارت‌های ارتباطی، پیدا کردن دوستان جدید، شادی و نشاط ازجمله فواید شخصی داوطلب‌بودن و در کنار آن یافتن مسیر شغلی و شغل جدید، کسب مهارت‌های جدید و به چالش کشیده شدن در فعالیت‌ها از فواید حرفه‌ای یک داوطلب است. باید ایمان داشت که قدم‌های بزرگ یک جامعه نه توسط نیروهای مزدبگیر که به‌دست داوطلبان به‌دست می‌آید؛ یعنی روحیه کسب رضایت خداوند متعال و خدمت به مردم با ترجیح منافع عموم بر منافع شخصی باید در اولویت قرار گیرد.
نمونه بارز آن شهدا و ایثارگران و سرسلسله ایشان سردار شهید سلیمانی است که در مسیر خدمت به مردم جان در ره معبود تقدیم کرد. 
این روز بر همه داوطلبان مبارک!

خرم آن کس که در این محنت‌گاه/خاطری را سبب تسکین است

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
ما داوطلبیم