• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 16 آبان 1401
کد مطلب : 176269
+
-

نام آرمان در شهر جاودانه شد

اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام معبری در تقاطع شهران جنوبی موافقت کردند

شورا
نام آرمان در شهر جاودانه شد

اعضای پارلمان شهری در صد و سومین جلسه شورای شهر تهران، با طرح دوفوریتی تغییر نام معابر نیلوفر جنوبی و قدس (تقاطع شهران جنوبی منطقه 5) به نام شهید امنیت آرمان علی‌وردی موافقت کردند.
به‌گزارش همشهری، آرمان علی‌وردی،طلبه 21ساله حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی و بسیجی یگان امنیتی امام رضا(ع) بود که 4آبان برای مقابله با ناآرامی‌ها و اغتشاشات به شهرک اکباتان اعزام و با ضربات متعدد چاقو زخمی شد. دوستانش پیکر او را به بیمارستان بقیه‌الله‌(عج) منتقل کردند، اما 2روز بعد (6آبان) به‌دلیل شدت جراحات و خونریزی شدید به شهادت رسید. آن طور که رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران عنوان کرد: «درخواست و تماس‌های مکرر شهروندان مبنی بر نامگذاری معبری به نام این شهید، سبب شد تا طرح با قید دو فوریت ارائه شود.» به‌گفته نرگس معدنی‌پور، شهید علی‌وردی ساکن شهران بوده و ازاین‌رو 2 معبر (نیلوفر جنوبی و قدس) به طول 800متر که در امتداد هم قرار دارند برای نامگذاری پیشنهاد شد و در نهایت با موافقت همه اعضا (نرجس سلیمانی غایب بود) به تصویب رسید.
در جریان بررسی این طرح‌ علیرضا نادعلی گفت: «لیستی از شهدای امنیت (فراجا - سپاه و بسیج) در تهران از بنیاد شهید دریافت کرده‌ایم تا معابری به نام این شهدا نامگذاری شود و این اقدام در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است تا اسامی شهدا به یادگار و جاودان بماند.» مهدی پیرهادی هم عنوان کرد: «ضرورت دارد سازمان زیباسازی شهرداری تهران دراسرع ‌وقت اقداماتی برای آماده‌سازی تصویر و تابلوی شهدای امنیت انجام دهد تا تمثال این شهدا در سطح شهر دیده شود.» همچنین اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام 13معبر و 2بوستان به نام شهدا، موافقت کردند و مقرر شد نام شهربانو رضایی، مادر شهیدان امیررضا، حسن و مهدی قاسمی، روی بوستان بی‌نام منطقه 15حک شود.

تصویب تخفیف عوارض شهرسازی
در ادامه جلسه، لایحه اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی (عوارض صدور پروانه ساختمانی و نظارت فنی) روی میز شورای شهر تهران قرار گرفت و مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در جریان ارائه گزارش گفت: «شهرداری با ارائه این لایحه تصمیم دارد جایزه خوش‌حسابی (تخفیف) برای مؤدیان اعمال کند تا عوارض صدور پروانه ساختمانی و نظارت فنی وصول شود. در بررسی‌های تخصصی، جدولی ملاک عمل قرار گرفت تا براساس آن هم ضرایب پیشنهادی شهرداری لحاظ شود و هم جامعه آماری حداکثری، بیشترین بهره را از این تخفیف ببرند و پیوست عدالت لایحه هم مورد توجه قرار گیرد و ازاین‌رو تخفیفات پلکانی پیش‌بینی شد. همچنین در مورد جریمه قطع درختان و عوارض کمیسیون ماده ۱۰۰ هم درخواست تخفیف داشت؛ اما اعضا با این موضوع موافقت نکردند و قرار شد پرداخت این عوارض تقسیط‌بندی شود.»

تقسیط عوارض قطع اشجار
در جریان بررسی لایحه اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی، برخی از اعضا پیشنهادهایی ارائه دادند و در نهایت رئیس شورای شهر تهران موارد ذکر شده را با ارائه این پیشنهادها جمع‌بندی کرد: «تقسیط ۲۴ماهه و بدون بهره عوارض کمیسیون ماده 100و قطع اشجار که جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌توانند اقساط را ۳۶ماهه بپردازند. اطلاع‌رسانی کامل از تخفیفات ارائه شده برای عموم مردم. تخفیفات صرفاً برای سال 1401پیش‌بینی‌شده‌اند. ارائه گزارش ماهانه از فرایند وصول عوارض. حداقل عوارض یک میلیارد و حداکثر 50میلیارد تومان به بالا مشمول تخفیف می‌شود.» آنطور که مهدی چمران گفته: «تخفیف عوارض از 20آبان تا 20اسفند به‌صورت پلکانی اعمال و پس از آن طبق روال گذشته تخفیف 20درصدی برای همگان لحاظ می‌شود.» او همچنین در جمع خبرنگاران این مصوبه را تشریح و عنوان کرد: «هرچه مبلغ عوارض، بالاتر باشد تخفیفات کمتر و برای مبالغ پایین هم تخفیفات بیشتری پیش‌بینی‌شده است تا ساخت‌وساز توسط شهروندان تسریع و تسهیل شود. براساس این لایحه حدود ۱۰ هزار نفر (عوارض یک میلیاردتومانی دارند) از تخفیف 40درصدی بهره‌مند می‌شوند و 25تا 27پروژه و ... هم مبالغ بیشتری دارند که از تخفیفات پلکانی استفاده می‌کنند.»

استقرار به‌شرط رضایت مالکان
اصلاحیه مصوبه ساماندهی فرایند حمایت از ناشران و کتابفروشان، دستور جلسه دیگر شورای شهر تهران بود که با تصویب آن قرار شد این اصناف به‌شرط رضایت مالکان، استقرار در طبقه همکف و داشتن ورودی مستقل، در ساختمان‌های مسکونی مستقر شده و فعالیت کنند. همچنین به موجب این مصوبه، تسهیلات تشویقی برای ساختمان‌هایی که به‌طور کامل یا 10درصد از بنای مفید را به مراکز توزیع یا فروش کتاب اختصاص داده‌اند، پیش‌بینی ‌شده است.

مکث
پاداش خوش‌حسابی (تخفیفات ویژه)

40درصد از 20آبان تا 14آذر
35درصد از 15آذر تا 14دی
30درصد از 15دی تا 14بهمن
25درصد از 15بهمن تا 20اسفند
20درصد از 20اسفند تا پایان سال

مکث
تخفیفات پیش‌بینی‌شده برای عوارض با رقم‌های مختلف


تخفیف 100درصدی تا سقف یک میلیارد تومان
تخفیف 95درصدی از یک میلیارد تا 25میلیارد تومان
تخفیف 90درصدی از 25میلیارد تا 50میلیارد تومان
تخفیف 85درصدی از 50میلیارد تومان به بالا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید