• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 15 آبان 1401
کد مطلب : 176163
+
-

نکته بازی/ می‌توانید به آمریکا و ولز ببازید

دوستان بعضا مطالب و گزارش‌هایی در رسانه‌ها کار می‌کنند که به واقع شگفت‌‎انگیز است. مثلا در گزارشی فوق‌سری از قول کارلوس کی‌روش نوشته‌اند سرمربی تیم ملی به بازیکنانش گفته: «به هیچ‌وجه حق ندارید در برابر انگلستان شکست بخورید.» بعد احتمالا ادامه داستان اینطوری بوده که بازیکنان پرسیده‌اند: «آقا اجازه؛ به ولز و آمریکا چطور؟ می‌توانیم جلوی آنها شکست بخوریم؟» کی‌روش هم جواب داده: «بله بچه‌های خوبم. مشکل من فقط بازی با انگلیس است، با بقیه چیزها کاری ندارم!» خب خوش‌انصاف‌ها؛ شما کدام مربی را در طول تاریخ سراغ دارید که به بازیکنانش گفته باشد حق دارید ببازید؟ طبیعی است که مربی، هر قدر هم که تیم حریف نامدار و پرقدرت باشد، سعی می‌کند به شاگردانش اعتماد به‌نفس بدهد و روحیه شکست‌ناپذیری را در آنها تقویت کند. آیا توقع دیگری داشتید؟

در5 دقیقه، چه کند؟
داستان علی علیپور هم در ژیل‌ویسنته عجیب و غریب شده است. قاعدتا وقتی تیمی خوب نتیجه نمی‌گیرد و در حال تحمل شکست‌های پیاپی است، سرمربی باید دست به تغییراتی بزند اما حتی این فرمول قدیمی هم نجات‌بخش علیپور نشده است. مهاجم ایرانی ژیل‌ویسنته در هیچ‌یک از مسابقات این فصل تیمش به‌عنوان بازیکن اصلی به میدان نرفته و البته همبازیانش هم پشت سر هم در حال شکست خوردن هستند. این تیم مقابل پورتیموننزه هم تن به شکست 2بر یک داد تا در رده شانزدهم جدول 18تیمی پرتغال بماند. سرمربی ژیل‌ویسنته در این بازی لطف کرد و علیپور را در 5دقیقه پایانی به میدان فرستاد؛ تقریبا به اندازه زمان بازی او در هفته‌های گذشته. علیپور که هیچ، خداوکیلی لیونل مسی در 5دقیقه چه کار می‌تواند بکند؟

اصلاً قهرمان جهان می‌شوند
با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات جام‌جهانی، بازار پیش‌بینی در مورد این بازی‌ها داغ و داغ‌تر می‌شود و افراد مختلف به اظهارنظر می‌پردازند. در این بین سفیر ایران در قطر هم با روزنامه‌ای در همین کشور مصاحبه کرده و گفته ایران و قطر از مرحله گروهی به دور حذفی صعود خواهند کرد. خب البته ما متوجه هستیم که آقای سفیر خواسته هوای کشور میزبان را داشته باشد، مخصوصا که خودش هم آنجا ساکن است، اما احتمالا اگر از امیر قطر هم بپرسید، تیم کشورش را گزینه صعود از گروه اول جام‌جهانی نمی‌داند. در این گروه هلند نامدار قرار دارد و البته سنگال که قهرمان آفریقا و یکی از بهترین تیم‌های جهان به‌شمار می‌آید. اکوادور هم دیگر هم‌گروه قطر است. باز خوب است آقای سفیر نگفت قطر قهرمان جهان می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید