• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 12 آبان 1401
کد مطلب : 175952
+
-

دلیل مخالفت با تصمیم مجلس

چهره روز
دلیل مخالفت با تصمیم مجلس

مسعود میرکاظمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت مخالف بخش‌هایی از لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان است که در صحن مجلس تصویب شد. او توضیح می‌دهد: در مجلس در مواردی هزینه‌ها را افزایش و در مواردی هزینه را کاهش دادند و دولت از اول شهریور گفته بود حقوق‌ها افزایش یابد که در مجلس قرار بر اول مهر شد که اینجا صرفه‌جویی شد اما بخش‌هایی در صحن اضافه شد که مورد مخالفت دولت و کمیسیون برنامه و بودجه بود. درخواست دولت این بود که حذف شود، زیرا مازاد بودجه‌ای بود که مورد موافقت دولت و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار گرفته بود. میرکاظمی می‌افزاید: امیدوارم شورای نگهبان به این مواردی که در صحن به لایحه افزوده شد، رسیدگی کند. در حد توان دولت مشکلی برای اجرای این لایحه نداریم.
گفته‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه به وضوح نشان می‌دهد دولت نگران بالارفتن نرخ تورم و ترمیم حقوق کارمندان، بازنشستگان و نیروهای مسلح در نتیجه تصمیم مجلس است و به این امید که شورای نگهبان به‌دلیل بار مالی این مصوبه، آن را به مجلس بازگرداند. افزایش حقوق‌ها که قرار بود از ابتدای شهریور امسال صورت گیرد و بعد مجلس آن را به اول مهر انتقال داد، به‌نظر می‌رسد در آبان اجرایی شود. حال باید دید اعضای شورای نگهبان چه تصمیمی خواهند گرفت و آیا به‌نفع دولت رأی می‌دهند یا مصوبه مجلس را تأیید می‌کنند؟
گفته‌های میرکاظمی نشان می‌دهد که دولت نگران بالارفتن نرخ تورم در نتیجه ترمیم حقوق با تصمیم مجلس است و به این امید که شورای نگهبان به دلیل بار مالی این مصوبه، آن را به مجلس بازگرداند. حال باید دید اعضای شورای نگهبان چه تصمیمی خواهند گرفت و آیا به نفع دولت رای می‌دهند یا مصوبه مجلس را تایید می‌کنند؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید