• شنبه 16 تیر 1403
  • السَّبْت 29 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 06
سه شنبه 10 آبان 1401
کد مطلب : 175657
+
-

در همایش پدافند غیرعامل مطرح شد

خشونت آموزش‌دیده و سازمان‌یافته در اعتراضات

وزیر اطلاعات: اقلیتی را در اغتشاشات می‌بینیم که محصول آسیب‌های اجتماعی ما‌ست

دولت
خشونت آموزش‌دیده و سازمان‌یافته در اعتراضات

مسئولان دولتی در همایش روز گذشته پدافند غیرعامل از مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان عوامل بسترساز اعتراضات اخیر در کشور نام بردند و بر اصلاح این آسیب‌ها تأکید کردند. معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات ازجمله چهره‌های حاضر در این همایش بودند.
معاون اول رئیس‌جمهور در همایش ملی پدافند غیرعامل با تأکید بر اینکه باید آسیب‌پذیری اقتصاد خود از ناحیه دشمن را به حداقل ممکن برسانیم، گفت: اگر نتوانیم اقتصاد کشور را به استحکام قابل‌قبولی برسانیم، تهدیدات و مسائلی که از سوی دشمن برای ما ایجاد می‌شود، می‌تواند مشکلاتی برای ما به‌وجود آورد. این همایش صبح دوشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. معاون اول رئیس‌جمهور در این همایش گفت: در سال‌های گذشته آمریکا همواره ملت ایران را با گزینه نظامی تهدید می‌‌کرد اما امروز به نقطه‌ای از بازدارندگی رسیده‌ایم که دیگر نمی‌توانند کشور ما را تهدید نظامی کنند و امروز گزینه نظامی نه روی میز دشمن است و نه زیرمیز. ‌متأسفانه هنوز در بخش‌هایی از مسائل اقتصادی مشکلاتی داریم و به نقطه بازدارندگی دست پیدا نکرده‌ایم که لازم است با تقویت بنیه اقتصادی کشور، زمینه بروز آسیب در اقتصاد را مسدود کنیم.

شرایط تحویل دولت سیزدهم
معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری شرایط اقتصادی در زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم، گفت: در ابتدای این دولت، تصویر اقتصاد کشور تهدید بود و در آن زمان ذخایر کالاهای اساسی بسیار پایین بود و امکان فروش نفت و دستیابی به درآمدها میسر نبود؛ ‌‌طوری که فروش نفت حتی کفاف مخارج جاریه را هم نمی‌داد اما با تلاش‌ها و همت دولت سیزدهم، هم به فروش نفت و هم جابه‌جایی پول و هم تولید و واردات واکسن دست یافتیم و خوشبختانه میزان ذخایر در برخی ‌کالاها نظیر گندم و ذرت به ۱۵۰‌درصد رسیده است. مخبر با اشاره به اصلاحات اقتصادی که طی چندماه اخیر در کشور انجام شد، گفت: برخی افراد می‌گویند چرا ارز ترجیحی را حذف کردید؟ اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که شرایط اقتصادی کشور به‌گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم ارز ترجیحی را حذف نکنیم. سال گذشته شهریور ماه که دولت را تحویل گرفتیم و هنوز ارز ترجیحی حذف نشده بود، تورم ۵۹‌درصد بود اما در شهریور امسال که حذف ارز ترجیحی نیز انجام شد، تورم به 39.5 درصد رسید.

صحنه‌گردانی سرویس‌های آمریکایی و سعودی
وزیر اطلاعات نیز در این همایش با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: در این فتنه اخیر با اعتراض روبه‌رو نیستیم بلکه با اغتشاش روبه‌رو هستیم، در اعتراض کشتن و آتش‌زدن و آسیب‌رساندن جا و تعریفی ندارد، پس هر چیزی که در صحنه اجتماعی و در صحنه نخبگان و دانشگاهی همراه با خشونت و تخریب می‌شود، غیر از اغتشاش نام دیگری ندارد. اسماعیل خطیب گفت: در اغتشاشات اخیر یکی از سردمداران اروپایی می‌گوید این همان چیزی بود که خود را برای آن آماده کرده بودیم. بنابراین بهانه و عاملی برای شروع و موج‌آفرینی و بحران‌افزایی و تهدیدی برای ملت پیدا و اهداف خود را دنبال کردند که پیش از آن جلسات متعددی توسط رژیم صهیونیستی، سرویس‌های آمریکایی سعودی و برخی کشورهای اروپایی در جهت برنامه‌ریزی آن برگزار شده که محتوا و مطالب آن وجود دارد و مستندات آن در دست دستگاه اطلاعاتی کشور ما قرار دارد و عمده هدایت و رهبری این اغتشاش را دشمنان ملت ایران رهبری می‌کنند و عوامل سنتی ازجمله گروهک‌های تروریستی بازیچه این خیمه‌شب‌بازی هستند. اینها همه کسانی هستند که بازیگران و عوامل این خیمه‌شب‌‌بازی هستند. در داخل هم می‌توانیم اقلیتی پرخاشگر و خشونت‌زا ببینیم که در این اقلیت با یک اقلیتی روبه‌رو هستیم که آموزش دیده‌اند، سازمان‌یافته، مزدوری کرده و مدارکی وجود دارد که پول و امکانات گرفته‌اند؛ چه به‌طور مستقیم یعنی کسانی که در کشورهای مختلف آموزش دیده‌اند و چه به‌طور غیرمستقیم که فضای مجازی این امکان را برای آنان فراهم آورده است. ما اقلیتی را در اغتشاشات می‌بینیم که محصول آسیب‌های اجتماعی ما‌ست. کسانی که امروز در این کشور مسئولیت اجتماعی دارند، باید برای این اقلیت آسیب‌دیده فکری کنند. براساس گزارش ایرنا، خطیب با بیان اینکه آنچه دشمن به شکل مسلحانه در کردستان و بلوچستان دنبال می‌کند غیر از تجزیه‌طلبی چیز دیگری نیست، گفت: آنچه با آن روبه‌رو هستیم یک بسته کامل است که سرویس‌های اطلاعاتی و کشورها و رسانه‌های بیگانه به‌عنوان یک بسته واحد تعریف کرده و هر روز با هماهنگی که ایجاد کردند، آن را دنبال می‌کنند و بحران می‌آفرینند.

مکث
بازداشت 6عامل پشت پرده ترور حرم شاهچراغ

وزارت اطلاعات روز دوشنبه در اطلاعیه کوتاهی اعلام کرد: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با الطاف الهی و عنایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) و ادعیه‌ مردم مؤمن، به‌ویژه خانواده‌های دلسوخته‌ شهدای فاجعه‌ تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (علیهم‌السلام)، در عملیاتی پیچیده و با همکاری مردم هوشیار و بابصیرت ایران اسلامی، عنصر دوم عملیاتی و ۶ نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی آن حرم مطهر شناسایی و بازداشت شدند. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید. غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شهر شیراز، آنها را به رگبار بست که بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ نفر را به شهادت رساند و ۳۰ نفر را مجروح کرد. بر این اساس، عامل نخست این حمله تروریستی قبل از دستگیری مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان و با وجود تلاش‌ها، به هلاکت رسید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید