• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 3 خرداد 1397
کد مطلب : 17470
+
-

استقلال جدید با کمترین تغییر

با گذشت چند روز از خاتمه لیگ‌برتر وینفرد شفر همچنان در ایران است و نتوانسته به کشورش برگردد. او روز گذشته در جلسه هم‌اندیشی سرمربیان لیگ‌برتر دیده شد و در حاشیه این جلسه با خبرنگاران هم صحبت کرد. بیشترین سوالات از وینفرد شفر در خصوص قرعه‌کشی لیگ قهرمانان و رویارویی آبی‌ها با السد قطر بود اما در مرتبه دوم و بعد از پایان سوالات آسیایی خیلی‌ها سراغ لیست ورود و خروج استقلال را از سرمربی آلمانی می‌گرفتند. شفر البته در این خصوص توضیح زیادی نداد و فقط به گفتن این نکته بسنده کرد که لیست ورود و خروجش را برای فصل آینده به باشگاه داده و مسئولان باشگاه قرار است اقدامات لازم را در این خصوص آغاز کنند. نام بازیکنان مازاد استقلال در این لیست اعلام شده اما در عین حال شفر تاکید کرده تا زمانی که بازیکنان مدنظر در پست‌های مختلف جذب نشده‌اند، لیست خروج اعلام نشود.
  هر خط یک بازیکن
در لیست سرمربی استقلال بازیکنان موردنظر بر حسب اولویت‌بندی در مناطق مختلف زمین مشخص شده‌اند. برای سهمیه زیر 23سال 3بازیکن و برای بزرگسالان هم 3 الی 4بازیکن مدنظر قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود سرمربی استقلال در هر یک از خطوط زمین یک بازیکن می‌خواهد؛ یعنی یک مدافع، یک هافبک و یک مهاجم. ضمن اینکه اگر آبی‌ها موفق به حفظ مامه‌تیام نشوند یک خارجی دیگر را به‌جای او جذب خواهند کرد. شفر البته تاکید کرده که این لیست به‌شرط تمدید قرارداد امید ابراهیمی، وریا غفوری و سرور جپاروف ارائه شده است. شفر خیلی دوست ندارد به ترکیب فصل گذشته دست بزند و تنها قصد ترمیم برخی از پست‌ها را دارد، به خصوص خط حمله که سال گذشته استقلال تا پیش از آمدن تیام از این موضوع ضربه زیادی خورد.
  یک هندی به جای قلی‌زاده 
وینفرد شفر برای حضور در خط حمله تیمش بازیکنانی چون مرتضی تبریزی و مهدی ترابی را در نظر گرفته تا یک نفر از میان آنها برای بازی در خط حمله آبی‌ها جذب شود. این در حالی است که ترابی مثل هر سال مشتریان زیادی در ایران دارد و تبریزی هم لیگ ستارگان قطر را هدف گرفته است. تبریزی چند سالی است در لیست خرید استقلال حضور دارد اما هر سال در همان ذوب‌آهن ماندگار می‌شود. در خط میانی نیز چشم شفر به علی قلی‌نژاد است که ظاهرا نمی‌توان امید زیادی به جذب او داشت. چون شرایط انتقال این پدیده جوان به لیگ بلژیک مهیا شده و شاید حتی با حضور و درخشش در جام‌جهانی، قلی‌زاده بتواند برای بلژیکی‌ها هم ناز کند. در صورت ناکامی استقلال در جذب قلی‌زاده، گزینه بعدی آبی‌ها امید سینگ خواهد بود که امسال فصل خوبی را با پارس جنوبی سپری کرد.
  لیست خروج؛ بویان و دوستان
اما لیست خروج شفر یکی از معماهایی است که پاسخ آن هنوز برای کسی روشن نشده است. مسئولان باشگاه استقلال مراقب هستند تا به هیچ وجه لیست خروج این تیم لو نرود. شاید تنها بازیکنی که تا این لحظه جدایی او از جمع آبی‌ها مسجل شده بویان باشد که برخلاف دیگر خرید خارجی استقلال در نیم‌فصل گذشته اصلا جواب نداد و روزهای خوبی را در جمع آبی‌پوشان سپری نکرد. پیگیری‌های ما حاکی از این است که بویان در لیست خروج استقلال قرار دارد و از میان علی قربانی و جابر انصاری هم یک نفر در این لیست قرار می‌گیرد. خسرو حیدری هم یکی دیگر از بازیکنانی است که در لیست انتظار قرار دارد و مشخص نیست که در رابطه با او چه تصمیمی گرفته می‌شود. شاید خسرو هم بعد از سال‌ها حضور در استقلال بالاخره در ابتدای این فصل آبی‌ها را ترک کند. اگرچه به‌نظر می‌رسد او یک فصل دیگر برای حضور و البته نیمکت‌نشینی در استقلال فرصت داشته باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید