• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169093
+
-

بازگشت در بازگشت

قائدی با گل و پنالتی به استقلال برگشت تا ساپینتو با کام‌بک مقابل ملوان به اولین برد فصل برسد

تیتر یک
بازگشت در بازگشت

اولین 3 امتیاز استقلال در فصل جدید لیگ برتر به شیرین‌ترین شکل ممکن به‌دست آمد. در شرایطی که این تیم در نیمه اول نمایش خوبی نداشت و با یک گل شکست خورد، ریکاردو ساپینتو و شاگردانش در وقت دوم ورق را برگرداندند و ضمن ارائه یک بازی برتر، 3گل به ثمر رساندند. ساپینتو که در طول نیمه اول و بین دو نیمه به‌شدت از سوی برخی هواداران مجازی در حال نواخته‌شدن بود و برخی حتی خواهان اخراج او شده بودند(!)، در وقت دوم توانایی‌های خودش را ثابت کرد. تغییر سیستم او و نیز تعویض‌‌هایی که انجام داد، مؤثر واقع شد و کمک زیادی به تغییر نتیجه کرد. به این ترتیب شاید برخی هواداران عجول فهمیده باشند که خوب یا بد، باید به این مربی جدید زمان بدهند و برای قضاوت‌کردن در مورد او حوصله داشته باشند.

  کام‌بک با لذت اضافه
مهم‌‌ترین نکته این پیروزی در انزلی که بعد از بیشتر از 4هزار روز در آن شهر به‌دست می‌آمد، بدون تردید درخشش مهدی قائدی بود. باشوی استقلالی‌ها یک سال از عمرش را در فوتبال امارات هدر داد؛ جایی که بی‌‌وقفه مشغول خوشگذرانی بود و صدای خود مربیان را هم درآورد. این مسئله آینده و سرنوشت حرفه‌ای او را دچار ابهام کرده بود، اما بازگشت به استقلال انتخاب خوبی به‌نظر می‌رسد که شاید بتواند مهدی را احیا کند. فعلا که همه‌‌چیز عالی پیش رفته و او در نخستین مسابقه، طی 25دقیقه بازی یک گل به ثمر رسانده و یک پنالتی گرفته است. اگر این درخشش تصادفی نباشد و قائدی در همین سطح از آمادگی به‌سر ببرد، ساپینتو بسیار خوشبخت خواهد بود.

  نقطه‌ضعف جدی
همه‌‌چیز هم اما اینقدر شیرین و رؤیایی نیست. بزرگ‌ترین ضعف استقلال در 2بازی ابتدایی، تزلزل خط دفاعی بوده است. این تیم که 2گل از سپاهان خورد، یک گل هم از ملوان دریافت کرد و حتی می‌توانست 2گل دیگر هم بخورد. دفاع استقلال به شکل حیرت‌انگیزی راحت باز می‌شود. حالا یا این غرامتی است که ساپینتو برای تهاجمی‌تر کردن تیمش می‌پردازد، یا مشکل ریشه‌ای‌تر از این حرف‌هاست. خلاصه که ادامه این وضعیت در خط دفاعی می‌تواند کمی نگران‌کننده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید