• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169026
+
-

یک مدعی و دیگر هیچ

شنبه فوتبالی بدون برگزاری بازی بزرگ آغاز می‌شود

یک مدعی و دیگر هیچ

امروز در لیگ برتر بازی بزرگی در پیش نیست اما تعداد مسابقات به‌اندازه‌ای هست که مخاطبان را سیراب کند. کلا امروز بازی حساسی در 5‌لیگ بزرگ اروپایی نداریم. شاید بازی سلتاویگو- رئال‌مادرید که نیم ساعت پس از نیمه‌شب برگزار می‌شود، توجهاتی را جلب کند. هفته سوم لیگ انگلیس از ساعت16 با دیدار تاتنهام- ولوز آغاز می‌شود. کریستال پالاس- استون‌ویلا، اورتون- ناتینگهام، فولام- برنتفورد، لستر- ساوتهمپتون و بورنموث- آرسنال بازی‌هایی نیست که کسی برای تماشای آنها از همه برنامه‌های خود بزند و وقت بگذارد.
آرسنال در این فصل هوادارانش را امیدوار کرده. آرتتا جزء به جزء در حال کپی از روی دست استاد خودش گواردیولاست. ترکیبی که او به میدان می‌فرستد دقیقا و موبه‌مو شبیه ترکیب منچسترسیتی است. با گابریل ژسوس و زینچنکو، 2‌بازیکن فصل پیش من‌سیتی شباهت‌ها بیشتر هم می‌شود. سیستم 2 تیم در نگاه اول 2-4-4 به‌نظر می‌رسد اما درواقع 5-3-2 است؛ 2 مدافع مرکزی، یک هافبک دفاعی و 2 وینگ‌بک در مرکز زمین، 2 وینگر و یک مهاجم کاذب یا نوک و 2هافبک هجومی.
آرتتا در این نقل‌وانتقالات تابستانی برعکس همیشه خروجی‌های بیشتری نسبت به بازیکنان ورودی داشت. با این‌حال توپچی‌ها پس از چلسی، بارسلونا و بایرن مونیخ چهارمین تیم پرهزینه این پنجره نقل‌وانتقالاتی بودند. ژسوس (45میلیون پوند)، ویرا (34)، زینچنکو (30)، ترنر (6) و مارکینیوش (3) خریداری شدند و گندوزی (9)، توریرا (5.5)، لنو (4)، ماوروپانوس (3)، پابلو ماری، بالوگان، پاتینو، رونارسون، تاوارش و تراستی (همگی قرضی) و لاکازت (رایگان) تیم را ترک کردند. صلاح‌الدین هم به‌زودی باشگاه را به‌صورت قرضی به مقصد هال‌سیتی ترک می‌کند. بیرین هم در آستانه قرارداد با اودینزه یا بارسلوناست. بازیکن دیگری که توپچی‌ها را ترک می‌کند نیکلاس پپه است که احتمالا به نیس در فرانسه می‌رود.
در خط حمله با ورود ژسوس اتفاقات خوبی رخ داده. ژسوس در مجموع 2‌بازی اولش 104‌لمس توپ داشته درصورتی که لاکازت در مجموع 4‌بازی فصل گذشته‌اش 93‌لمس توپ داشت. ژسوس همچنین در دوئل‌های بیشتری درگیر شده و در 2‌بازی خود برای آرسنال دوئل‌های بیشتری را در مقایسه با 5‌بازی فیکس آخر لاکازت برای آرسنال پیروز شده است. گابریل ژسوس که در 48‌بازی در لیگ انگلیس گل زده، تیمش هرگز بازنده نبوده. از آغاز ماه آوریل۲۰۲۲ به‌این‌سو آرسنال تنها 8امتیاز از منچسترسیتی و 4امتیاز از لیورپول کمتر جمع کرده؛ منچسترسیتی (۲۹‌امتیاز)، لیورپول (۲۵‌امتیاز)، تاتنهام (۲۴‌امتیاز)، برایتون (۲۲‌امتیاز)، نیوکاسل (۲۲‌امتیاز)، آرسنال (۲۱‌امتیاز)، برنتفورد (۲۰‌امتیاز)، چلسی(۱۹‌امتیاز). به‌نظر می‌رسد باید آرسنال را جزو مدعیان این فصل دانست.
در سایر لیگ‌ها امشب غیراز سلتا- رئال در لالیگا و دورتموند- وردربرمن در بوندس‌لیگا بازی مهم دیگری به چشم نمی‌خورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید