• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169020
+
-

کاسمینرو

هواداران رئال می‌ترسند رفتن کاسمیرو به یونایتد مثل خروج ماکله‌له برای‌شان گران تمام شود

کاسمینرو

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، امروز یا نهایتا فردا خبر انتقال کاسمیرو به منچستر‌یونایتد قطعی می‌شود تا این باشگاه انگلیسی سرانجام یک خرید به‌دردبخور داشته باشد. پست هافبک دفاعی نقطه آشیل ترکیب منچستر در این سال‌ها بود؛ جایی که فرد، مک‌تامینی و ماتیچ روی‌هم به‌اندازه یک بازیکن کارایی نداشتند. البته ترکیب منچستر پر از پاشنه آشیل است اما این یکی از همه پاشنه‌تر به‌نظر می‌رسد!

    گویا هر سه طرف برای این معامله مشتاق‌اند. منچستر با این خرید می‌تواند تا حدودی دهان کریستیانو رونالدو را که نگران ضعف ترکیب است، ببندد. کاسمیرو که 3‌سال دیگر با رئال قرارداد دارد، می‌تواند در 30سالگی یک قرارداد 5ساله تضمینی با حقوق دوبرابر به ارزش سالی 18میلیون یورو به دست آورد و رئال‌مادرید هم که اخیرا برای همین پست 80میلیون یورو صرف خرید شوامنی کرده، سود هنگفتی از بازیکنی در این سن می‌برد.
    درنظرسنجی مارکا 63درصد معتقدند کاسمیرو هنوز یک مهره کلیدی در تیم است و 37درصد فکر می‌کنند کاماوینگا و شوامنی می‌توانند جایگزین او شوند. کارلتو فصل قبل بعد از برد مقابل سوسیداد گفته بود: «هیچ‌کس نمی‌تواند جایگزین کاسمیرو شود، چون هیچ بازیکنی شبیه او وجود ندارد.» از آغاز فصل 18-2017، کاسمیرو با احتساب عملکرد همه بازیکنان در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا و 5لیگ معتبر، بیشترین توپ‌گیری موفق را انجام داده است.
    نشریه انگلیسی اتلتیک نیز دستمزد کاسمیرو را بیش از سالانه 22‌میلیون یورو و تقریبا مشابه با دستمزد دخیا اعلام کرده و بدین‌ترتیب هافبک برزیلی به یکی از پردرآمدترین هافبک‌های لیگ انگلیس تبدیل می‌شود. اتلتیک همچنین مبلغ انتقال را 60‌ به‌علاوه 10‌میلیون یورو عنوان کرده که با افزونه‌ها تا 80میلیون یورو هم قابل افزایش است. ماگدا دافاریا، مادر کاسمیرو نیز صفحه منچستریونایتد را فالو کرده تا به شایعات قوت ببخشد. خود کاسمیرو اخیرا حساب کاربری وین رونی، ریو فردیناند و پل اسکولز را در اینستاگرام دنبال کرده بود.
    حداقل ۲۴ تا ۴۸ساعت دیگر برای انجام تست پزشکی، صدور ویزا و امضای قرارداد وقت لازم است. مجوز کار هم زمان می‌‌برد. با این‌حال، حضور کاسمیرو در بازی دوشنبه‌شب مقابل لیورپول چندان هم بعید و غیرممکن نیست. وینیسیوس و رودریگو می‌دانند که کاسمیرو پیشنهاد منچستر‌ را پذیرفته است.
    به‌ این ترتیب مثلث تاریخی کاسمیرو – کروس - مودریچ مثل مثلث بی‌بی‌سی (بیل- کریستیانو - بنزما) از هم می‌پاشد. نکته نگران‌کننده برای هواداران رئال این است که در انتهای فصل قرارداد مودریچ و کروس به پایان می‌رسد و مودریچ 38ساله می‌شود و کروس هم در فکر بازنشستگی است. نکته مهم دیگر اینکه آنها سابقه بدی از اتفاق مشابهی در گذشته دارند؛ زمانی که ماکله‌له را در سال2003 از دست دادند و این هافبک دفاعی فرانسوی به چلسی رفت و تا چندین سال جای خالی‌اش احساس شد.
    در رئال‌مادرید درهای خروجی باز است اما مقابل در ورودی نگهبانی سختگیر ایستاده است. بازیکنان باشگاه را ترک می‌کنند اما کسی وارد نمی‌شود. در همین تابستان بورخا مایورال (10میلیون یورو به ختافه)، کوبو (6.5میلیون یورو به رئال سوسیداد)، میگل گوتیرس (4میلیون به خیرونا)، گرت بیل (رایگان به لس‌آنجلس اف‌سی)، لوکا یوویچ (رایگان با 50درصد حق فروش بعدی به فیورنتینا)، ایسکو (رایگان به سه‌ویا)، بلانکو (قرضی به کادیس)، مارسلو (بازیکن آزاد و بدون تیم) و رینیر (احتمالا قرضی به خیرونا) تیم را ترک کرده‌اند و به‌جای این بازیکنان تنها شوامنی و رودیگر جذب شده‌اند. چند ستاره دیگر کاستیا که سابقه بازی در تیم اصلی را دارند هم در حال جدایی هستند؛ مثل چوست، آریباس و... فصل پیش هم رئال بازیکنانی مثل واران، اودگارد، براهیم دیاس، سرخیو راموس، چوست، کوبو و اودریوسولا را قرضی یا قطعی واگذار کرد و تنها آلابا و کاماوینگا را خرید.
    بعید است به‌جای کاسمیرو بازیکنی در پست او خریده شود. با خروج بیل، یوویچ، مایورال و نیامدن امباپه هم برای خط حمله خریدی انجام نشده. رسانه‌های نزدیک به فلورنتینو پرس در حال جا‌انداختن این موضوع در افکار عمومی هستند که برای پست هافبک دفاعی گزینه‌های زیادی وجود دارد و نیازی به خرید نیست. داوید آلابا که با آمدن رودیگر جایش در دفاع تنگ شده، در بایرن‌مونیخ در همین پست در وسط زمین بازی می‌کرد. تونی کروس همواره در بازی‌هایی که کاسمیرو محروم بود، جور او را در خط هافبک می‌کشید. کاماوینگا دیگر بازیکنی است که قابلیت بازی در این پست را دارد، هر‌چند که تکنیکش زیادی بالا‌ست و خشونت بی‌موردش ممکن است کار دست رئال بدهد. از همه مهم‌تر شوامنی است که 80میلیون یورو برای خریدش هزینه شده اما در چند مسابقه پیش‌فصل و هفته اول لالیگا نتوانسته خودش را نشان دهد. حتی والورده و سبایوس هم سابقه بازی در پست هافبک دفاعی را دارند اما با تجربه‌هایی ناموفق! لوکا مودریچ هم همینطور اما او برای این پست کمی پیر است. برونو گیمارش هم که در ژانویه گذشته با 40میلیون پوند از لیون برای نیوکاسل خریداری شد، یکی دیگر از گزینه‌هاست.
    جدایی اودریوسولا و کاسمیرو باعث می‌شود که تعداد بازیکنان ترکیب رئال مادرید به 22‌نفر کاهش یابد که برای فصلی با 5‌تورنمنت و جام جهانی عدد کمی است. آنچلوتی مثل کارمندان بله‌قربان‌گو هیچ اعتراضی به خروجی‌ها ندارد و هیچ درخواستی برای خرید بازیکن جدید ارائه نداده است. حتی فابین روئیس و گابریل ژسوس که بازیکنان مورد علاقه او بودند و رئال در این پست‌ها به آنها نیاز داشت، توسط باشگاه خریداری نشدند. چیزی که درباره خبرنگاران رئالی گفته می‌شود، این است که آنها جیره‌خور باشگاه هستند و نقدی به روند موجود مطرح نمی‌کنند؛ برعکس برخی خبرنگاران بارسلونا. برای همین است که همیشه از دل باشگاه بارسلونا اخباری فاش می‌شود اما در رئال همه‌‌چیز آرام است.
    در چند سال اخیر فلورنتینو پرس با جدایی بازیکنان زیادی موافقت کرده؛ مسوت اوزیل، ایگواین، دی‌ماریا، سرخیو راموس، کریستیانو رونالدو، واران، کواچیچ، بیل و حالا احتمالا کاسمیرو و آسنسیو. کاسمیرو 500میلیون یورو رقم فسخ قرارداد داشت؛ یعنی او برای این باشگاه به‌اندازه این پول اهمیت داشت. حالا چطور راضی شده‌اند با 60 یا 70‌میلیون او را از دست بدهند، جای تعجب است. سیاست باشگاه و خبرنگاران نزدیک و وابسته این است که هر ستاره‌ای می‌رود او را در برابر هواداران قرار دهند و به پول‌پرستی متهم کنند. وقتی منچستریونایتد می‌تواند به کاسمیرو حقوق 18میلیونی بدهد، چرا رئال به او 12میلیون نپردازد و نگهش ندارد؟ برخی منابع ادعا کرده‌اند که رقم اعلام‌شده اشتباه است و هم‌اکنون کاسمیرو در مدت باقیمانده از قراردادش 33میلیون یورو دریافت می‌‌کند اما در منچستر این رقم تا 110میلیون افزایش می‌یابد.
    در سال2018 کریستیانو رونالدو با 117‌میلیون یورو فروخته شد. خیلی‌ها می‌گفتند که چنین درآمدی برای بازیکن 31‌ساله رؤیایی است اما فصل بعدش به حدی وحشتناک بود که تقریبا همیشه سکوهای برنابئو نیمه‌خالی بودند و رئال هم در فاصله 3‌ماه به پایان با همه جام‌ها وداع کرد. رئال در همان سال چندین برابر همان پولی را از دست داد که برای رونالدو دریافت کرده بود به‌خصوص که هزینه فروش ستاره پرتغالی سال بعدش خرج خریدهای شکست‌خورده‌ای همچون یوویچ و آزار شد و عملا نه‌تنها از پول فروش کریس سودی نکرد، بلکه چند برابرش ضرر کرد.
    با رفتن کاسمیرو از نسل طلایی زیدان که 3‌بار پیاپی فاتح اروپا شد، شامل کیلور ناواس، دنی کارواخال، سرجیو راموس، رافائل واران، مارسلو، کاسمیرو، کروس، مودریچ، رونالدو، بیل (ایسکو) و بنزما تنها 4‌بازیکن می‌مانند؛ بنزما، مودریچ، کروس و کارواخال.
    ظرف تنها 3‌روز این بازیکنان به منچستریونایتد لینک شده‌اند؛ آدرین ربیو، ژائو فلیکس، کاسمیرو، توماس مونیه، جیمی واردی، موسی دمبله، مائورو ایکاردی، پیر امریک اوبامیانگ، آلوارو موراتا، یان زومر، کریستین پولیسیک، هادسون اودوی، حکیم زیاش، آنتونی، سرجینیو دِست، مویزس کایسدو، ماتیوس کونیا، ایلان ملیه، کودی گاکپو و کاراسکو.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :