• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169025
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/OYVLR
+
-

جام دوجانبه!

تیم فوتبال خاتون بم از امروز بازی‌هایش را در جام باشگاه‌های زنان آسیا آغاز می‌کند. با حذف 2تیم، حالا غرب آسیا فقط 2 مدعی دارد

مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های زنان آسیا در منطقه غرب از امروز در شهر قارشی ازبکستان آغاز می‌شود. تیم اول این منطقه راهی فینال جام باشگاه‌های آسیا می‌شود و تیم فوتبال خاتون بم، قهرمان فصل پیش لیگ، نماینده فوتبال زنان ایران در این مسابقات است. تا هفته پیش منطقه غرب آسیا 4مدعی داشت اما امروز 2تیم در مسابقات مانده‌اند؛ خاتون و تیم سوگدیانا نماینده میزبان.
تیم ارتدکس اردن چندی پیش از حضور در این مسابقات انصراف داد و قرار بود رقابت بین 3تیم باشد اما تیم گوکولام هند هم توسط فیفا کنار گذاشته شد. فیفا چند روز پیش فدراسیون فوتبال هند را به‌خاطر نفوذ بی‌دلیل اشخاص ثالث و نقض جدی اساسنامه به حالت تعلیق درآورد. با این تعلیق تیم فوتبال زنان گوکولام که برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا وارد ازبکستان شده بود، به اجبار و بدون انجام بازی به کشورش بازگشت.
با حذف این 2تیم شاید به‌نظر برسد کار خاتون بم برای رفتن به فینال راحت‌ باشد اما مرضیه جعفری، سرمربی تیم خاتون ترجیح می‌داد رقابت بین 4تیم باشد: «تیم هند وارد تاشکند شده بود که مجبور شد به کشورش برگردد. با حذف این تیم کار ما سخت‌تر شد. ما اصلا فرصت اشتباه نداریم.» خاتون بم باید 2بازی با سوگدیانا انجام بدهد: «با حذف تیم‌های دیگر 2تیم باقیمانده رفت و برگشت بازی می‌کنند. تیم ازبکی تیم خوبی است. آنها از کوران مسابقات به این رقابت‌ها آمده‌اند و آماده هستند. ما آنها را آنالیز کردیم، تیم خوبی دارند. چند لژیونر هم در این تیم بازی می‌کنند.»
خاتون بم قبل از شروع جام در قزاقستان اردو داشت و 2بازی تدارکاتی هم با تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ این کشور انجام داد که یک بازی را برد و یک بازی را باخت. تیم جعفری از تدارکات مشکلی ندارد اما با چند مصدوم مسابقات را شروع می‌کند، همانطور که در قزاقستان چند مصدوم داشت: «هنوز چند بازیکن ما مصدوم هستند. چند نفر از آنها هم خیلی آماده نیستند و از نظر بدنی شرایط خوبی ندارند.» روزهای گذشته تیم بم چند بازیکن سرماخورده داشت اما همه آنها با کرونای منفی از تاشکند به قارشی رفتند. مونا حمودی، زهرا سربالی، سرشین کمانگیر و گلنوش خسروی مصدومان خاتون بودند، جعفری امیدوار است که یکی دو بازیکن از این جمع به بازی برسند.
   بازی رفتساعت 16:30، شنبه 29مرداد
   بازی برگشتساعت 16:30، سه‌شنبه اول شهریور

این خبر را به اشتراک بگذارید